• Border

Jag ångrar mina barn

Att säga att man ångrar sina barn är en oerhört stark känsloyttring. Menar du det verkligen, Ts? Skulle du hellre vilja att dom flyttade och bodde hos någon annan? Eller beror detta uttalande helt enkelt på att det är jäkligt tufft för dig just nu?

• Border

Nu känner jag att jag aldrig vill skaffa ett syskon till sonen

• Border

tanten 28:

Vad skönt att du klarar allt så himla bra med dina 8 barn alldeles själv. Det är inte alls Ts fel att barnen sover hos henne. Min son sov själv från att han var 3 veckor gammal, men i perioder har han ändå sovit hos oss.

Du har väldigt starka åsikter och en rätt så inskränkt syn på andras föräldraskap. Alla är inte likadana du vet.    

• Border
    Anonym (jaha???) skrev 2011-09-15 18:21:08 följande:
    Blir helt förskräckt när jag märker hur dålig kunskap folk verkar ha om vad depression och psykisk sjukdom kan innebära. Kan man verkligen ha missat sån grundläggande kunskap i dagens samhälle? Eller har man bara väldigt svårt för att sätta sig in i hur andra kan ha det?

Att angripa en människa med psykisk sjukdom eller depression är för mig inte bättre än att angripa någon som har cancer.

Och att folk kan vara så...obildade...att de tror att man "försvarar" eller rättfärdigar bara för att man låter bli att döma, utan istället kommer med förslag på hjälp! Som om jag skulle tycka att det är ok om barn far illa bara för att jag inte väljer att attackera en sjuk människa?

Så dumt...Men det är Familjeliv i ett nötskal.

Insiktsfullt inlägg
  • Border
    Anonym (Dömmer?) skrev 2011-09-16 16:50:10 följande:
    Varför skaffar du ETT TILL BARN när det första är så jobbigt???

Förmodligen för att hon äöskar sitt första barn enormt mycket och ville skaffa en till.

Ett par som jag känner har en gravt autistisk pojke som precis fyllt 6 år. När han var 2 år fick dom en till liten kille. Jag kan inte ens föreställa mig hur kämpigt det kan vara att ha ett gravt autistiskt barn, men dom har berättat att det har varit sjukt jobbigt. Visst fasen hade dom velat att pojken var fullt frisk och "normal". Speciellt under dom jobbigaste perioderna då han knappt sover över huvud taget.  
Svar på tråden Jag ångrar mina barn