• demeter01

Jag ångrar mina barn

tanten28 skrev 2011-09-15 12:03:15 följande:
    hur fan kan man ångra sina barn??? sök hjälp. fattar bara inte hur du tänker. om du ångrar dina barn varför skaffa ett till barn då för? o det är ERT egna fel att etrt barn är krävande o inte kan sova själv osv. BARA ERT egna fel. det är ni som lärt ert barn det. jag har åtta barn o alla mina barn har sovit i sina egna sängar från början. o jag är ensamstående med mina barn o ändå funkar det. okej mina barn är oxå dumma mot varann men shiiit att säga att man ångrar sina barn. fy faaan. låt då soc ta barnen ist. för barnen känner det du känner dom stackarna. bättre att dom bor hos någon som älskar dom o vill ha dom . fy så tragisk människa du är..... kramar till dina stackars barn. jag lider med dom....
    Fy faan! Ärligt talat blir jag så förbannad att jag inte finner ord för ditt inlägg. 
    Skulle du säga så till nån som fått en förlossningspsykos eller -depression också?

Tycker du ska sätta dig å läsa igenom tråden men framförallt inlägg #13!
  • demeter01
    hallonfot skrev 2011-09-15 17:21:21 följande:
    tanten 28:

Vad skönt att du klarar allt så himla bra med dina 8 barn alldeles själv. Det är inte alls Ts fel att barnen sover hos henne. Min son sov själv från att han var 3 veckor gammal, men i perioder har han ändå sovit hos oss.

Du har väldigt starka åsikter och en rätt så inskränkt syn på andras föräldraskap. Alla är inte likadana du vet.    
  • demeter01
    Anonym (jaha???) skrev 2011-09-15 18:21:08 följande:
    Blir helt förskräckt när jag märker hur dålig kunskap folk verkar ha om vad depression och psykisk sjukdom kan innebära. Kan man verkligen ha missat sån grundläggande kunskap i dagens samhälle? Eller har man bara väldigt svårt för att sätta sig in i hur andra kan ha det?

Att angripa en människa med psykisk sjukdom eller depression är för mig inte bättre än att angripa någon som har cancer.

Och att folk kan vara så...obildade...att de tror att man "försvarar" eller rättfärdigar bara för att man låter bli att döma, utan istället kommer med förslag på hjälp! Som om jag skulle tycka att det är ok om barn far illa bara för att jag inte väljer att attackera en sjuk människa?

Så dumt...Men det är Familjeliv i ett nötskal.
    Kunde inte uttryckt det bättre! Precis vad jag ville ha fram.
  • demeter01
    Anonym (Frida) skrev 2011-09-15 18:53:18 följande:
    Ni som inte kan sätta er in i hur en psykiskt sjuk person mår eller agerar, jag skulle snarare säga att det är ni som lider av någon psykisk sjukdom, en där man inte kan känna empati för andra människor. TS jag har inte läst hela tråden, har inte tid just nu. Men jag vill bara snabbt säga att jag förstår dig fullt ut. Lever själv med mina två barn och har vart psykiskt dålig i princip hela deras liv. Ett STARKT tips från mig, ta emot hjälp utifrån nu! Det är skitjobbigt att behöva erkänna för sig själv att man inte klarar det. MEN tänk såhär, hade du vart med om en bilolycka och brutit båda benen så hade du automatiskt behövt ta emot hjälp. Det är inge skillnad här. Du är stark, glöm inte det! Du är en grym mamma för dina barn även om det inte känns så. Kram från en som vet hur det är!!
    Så himla bra sagt! Jag måste erkänna att jag är en av de som mått/mår dåligt psykiskt. Men faan vad jag kämpar för att hålla mig ovan ytan och för att ordna allt för mitt barn. Jag har fått mycket hjälp utifrån och idag har jag de verktyg jag behöver.
  • demeter01
    tanten28 skrev 2011-09-20 23:36:48 följande:
    hej.  här får man inte skriva vad man tycker. bara klappa folk på axeln o tycka att det är rätt att ångra sina barn.  man får inte tycka att det är sjukt. o undra varför man då skaffar flera barn om man ångrar sig. men men håll folk om ryggen bara o anmäl det man tycker. jag tycker iaf vad jag tycker. men jag har en fråga. hur kommer det sig att ingen står på barnens sida o hjälper dom i detta fall? bara undrar. det är barnen som behöver hjälp iom att deras mamma ångrar dom o det känner barn. klart man blir upprörd. tyvärr så kan man inte få tag oi moderatorn heller så jag får väl skriva här så kanske dom hör av sig. såååå klapp på axeln o lycka till då med ditt ångrande av dina barn.
    Jag trodde den här tråden låg i KÄNSLIGA RUMMET...
    Tycker det är barnsligt att påstå att man håller någon bakom ryggen, klappar på axeln osv. Det är inte alls det som händer i tråden. Många tycker nog bara det är jävkligt onödigt att komma med taskiga kommentarer när någon redan mår dåligt OCH SÖKER HJÄLP. 
    De råd TS har fått handlar naturligtvis om hela familjen. Å då är väl BARNEN inräknade. Eller?
Svar på tråden Jag ångrar mina barn