• En o Sexti

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

whattha skrev 2011-10-18 11:46:18 följande:

Tog ett cb digital idag, ÄL+15 eller bim+1 och det visade inte gravid, så inte vet jag... Vet att jag har haft ÄL iaf för det har jag kollat på ultraljud(är under utredning).

Känner mig så sjukt ledsen, känslan av att se ett plus var underbar och att den tas ifrån en gör ont=( 

CB är inte lika känsliga o kan därför inte visa de låga hormonerna.
    Fortsätt med rfsu som du börjat på o se stegringen där på. om de blir starkare så kommer CB visa Plus.

All lycka! {#emotions_dlg.flower}   
    ♥☆° Kan mirakel ske? www.uncompleted.blogg.se °☆♥
  • En o Sexti
    EEJ skrev 2011-11-04 11:28:22 följande:
    Testade imorse. hade inga förväntningar. Såg lite svagt inom tidsgränsen men tänkte att det är ett spökis alternativt att det är ett sådan svagt svagt streck som alltid syns.

Det låg kvar på toaletten nu när jag kom hem och det här strecken syns fortfarande.  Men jag har ALDRIG fått en en antydan till streck tidigare på dessa.

Ser ni något?    Det är ju rätt otydligt och kanske fel färg och till och med för smalt? men det sista som lämnar kroppen är väl hoppet! 

Det ser lovande ut! Testa om ett par dagar igen så ska du se att det blir starkare Lycka till!
  • En o Sexti
    alexander2011 skrev 2011-11-05 11:48:47 följande:

gahh negativt :(

den under är gårdagens 

Fast jag anar någon liiiiiiten skugga allt... :-O
  • En o Sexti

Såhär var svagt för mitt första test i denna graviditeten. BIM - 5,6 ... Är nu i vecka 34.
    Ni kan kolla mina test i mitt galleri hur det urartade sig BIM-veckan 

• En o Sexti
    HelenFr skrev 2011-11-08 09:52:49 följande:
    Oj ja det var verkligen suuuuuper svagt. men härligt att se att man kan få så svaga och vara gravid :)

Ja, tanken är väl att svaga svaga test kan innebära något posititvt. Så jag ville lyfta upp tråden lite.. Följer den varje dag..
  • En o Sexti
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-08 10:05:50 följande:
    En i Sexti- fast det var svagt kunde man ändå ana strecket. Jag testade idag BIM-7 och inte ett streck i syne. Hoppas på lika streck som dig om några dgr, men nervös att det inte tagit...

Ja men det va ett av de svagaste jag fått genom tiderna samt 4 mf och ett utomkveds så jag var inte nöjd över det svaga..
    jag tog ett test varje dag fram till att jag var  nöjd med stegringen..

Och ni ser ju på mitt galleri va de förändrades

Ville ge er lite hopp om att ett svagt svagt svagt kan leda till något bra.     
  • En o Sexti
    sweasmamma skrev 2011-11-08 10:13:51 följande:
    En o Sexti skrev 2011-11-08 10:07:40 följande:
    Ja men det va ett av de svagaste jag fått genom tiderna samt 4 mf och ett utomkveds så jag var inte nöjd över det svaga..
    jag tog ett test varje dag fram till att jag var  nöjd med stegringen..

Och ni ser ju på mitt galleri va de förändrades

Ville ge er lite hopp om att ett svagt svagt svagt kan leda till något bra.     
    tack!!! hopp behöver vi =)

Ja jag kände att jag ville hoppa in mer synligt o peppa lite. Jag håller tummarna stenhårt för er!
    Jag höll själv på såhär och testade mig i ett, man blir ju tokig o hoppasdes för mycket.
    Jag kan bara säga att VILL inte FÖR mycket. Kroppen slår ifrån o är inte alls mottaglig för graviditet då. ( man skapar en inre negativ stress, omedvetet)

När jag gav upp allt vad tester o barn hette så fick jag bara en känsla av " testa dig... PUNKT NU".. och så fick jag det där svaga svaga.. som blev hur starkt som helst..     

trots alla missfall, utomkveds, ökad risk för utomkveds, endometrios samt kromosomavvikelse på nr 11, så sitter jag här rund som en medecinboll och inväntar BF i December.

Jag håller på er! Ge inte upp, skynda långsamt! Jag vet hur frustrerande det är.

Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}      
  • En o Sexti
    Jajja01 skrev 2011-11-08 10:56:16 följande:
    Har aldrig fått Plus  med digitalt  även fast jag fått bekräftat på sjukan att jag varit gravid.. så litar inte riktigt på dom.
    Bara de som stör mig med RFSU testet är att Test sträcket är smalare än kontrollstrecket ... spelar de någon roll ?!

nej egentligen inte, så länge det är rosa och stegringen ökar så är det posititvt. Helst ska de ju bli lika brett, men det beror åxå på hormonmängden o testets kondition.
  • En o Sexti
    Choccolat skrev 2011-11-08 15:05:32 följande:
    Ja, jag är övertygad om att jag gjorde det. Det stack typ, ganska rejält.. Första sticket kom tisdag eftermiddag, jag vände mig direkt till min vän och sa "nu fäste ägget, jag är gravid!".

haha så var de för mig med
    jag hade plussat med denna graviditeten.. (är i vecka 34).. oså en eftermiddag/kväll stack de till så in åt fanders i livmodern, man liksom känner det bara.. O jag sa till sambon som frågade varför jag grimagera så .." nu fäste nog ägget"..

det var liksom en klockren känsla på att "så nu är jag placerad mamma, nu kör vi"   
  • En o Sexti

Det är dock inte varje gång man känner när ägget fäster.. Men om någon undrar om sticket/hugget/krampliknande när de fäster så höll de i sig någon minut bara. Iaf för min del..

• En o Sexti

Nu har jag missat om du fått fina pluss men de är alla gånger ingen fara de du känner. Om du är gravid så drar de o spänner o donar där nere i början, de gjorde de på mig i början..

• En o Sexti

Ett tips e ju att kolla på förpackningen om man inte vet vart de andra strecket ska vara

• En o Sexti

Om de inte är rosa o lika brett som de andra så ska du inte lita på testen. Gör ett nytt om ett par dagar. Om det är ett vitt streck så räkna det som negativt .. Jag ser dock inget positivt resultat på din bild. Håller tummarna för ett positivt besked snart. Lycka till

• En o Sexti
    Sol i sinne skrev 2011-11-10 16:08:12 följande:
    Skulle ni säga att nåt av dessa är positivt?
    Det är ÄL-stickor såklart.

hmmm.... tveksamt, de ska ju vara minst lika starkt som kontrollstrecket om det är något.
  • En o Sexti
    linmulle skrev 2011-12-21 17:24:21 följande:
    Här kommer ett test om någon vänlig vill hjälpa till=) Vad tror ni?

Ser ut som en positivt besked!
  • En o Sexti
    Grodan74 skrev 2012-03-04 17:26:13 följande:
    Tack så mycket vågar inte hoppas för mycket än är ju några dagar kvar till bim...
    Ja man är ju alltid ute och äventyrar innan BIM Jag håller tummarna!
    ♥☆° Ett mirakel har skett - www.uncompleted.blogg.se °☆♥
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester