• MrsC74

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

...........

• MrsC74

Gumsan: ser inget. När är BIM?
    Leonie: anar något men kan inte säga om det e spök eller inte.

• MrsC74

Kram gumsan. Ser ut som om det är dags för ett digitalt och få det bekräftat

Hoppas allt löser sig till det bästa för er.

• MrsC74

Fast att man mår illa betyder inte att en graviditet är starkare. Alla reagerar olika på grav hormoner och olika från gång till gång. Jag har mått illa en gång och det var då jag fick missfall.

• MrsC74

Mumlan: jag ser tyvärr inget. Lite på ÄL testet men så ska det ju se ut.

• MrsC74

Så skumt. Jag har aldrig fått spök med CB. Bara tydliga plus eller helt blanka.

• MrsC74

Mammeli: den smärta du beskriver är ju tecken på utomkved. Behöver absolut inte vara det men jag tycker du ska ta dig till gynakuten.

• MrsC74
    MoLLa10 skrev 2012-01-31 12:19:22 följande:
    En fråga tjejer är i vecka 6 men fått i dag och i går på morgonen en rosa flyttning som inte kommer något mer under dagen. Jag har inte haft sex så de kan inte retat slemhinnorna. Kontaktade gynakuten igår och till svars fick jag att det är helt normalt och att dom ändå inget kan se fören om 2 veckor helst längre. Jag svarade då att de inte är normalt för mig då jag haft 2 mf tidigare och börjat med bruna flyttningar. Vet att jag ändå inget kan göra men blir ju ledsen och orolig. Vad gör man kan jag försöka boka privat eftersom dom ej vill hjälpa mig.
    Hej

Så har jag haft från och till under hela graviditeten.
    Min syster och flera jag känner hade likadant. Inget att oroa sig för men jag blev ju så klart sjukt orolig varje gång...
    Sköra slemhinnor eller ett blodkärl som spruckit sa dem. Hade även bruna flytningar som häll i sig i flera veckor i början. Ingen fara med det heller.
  • MrsC74
    Grodan74 skrev 2012-01-31 14:06:17 följande:
    så där har jag med haft med mina två missfall och enligt sista gyn-läkaren så är det inte normalt boka hos en privat i stället..
    Är det inte normalt med rosa flytningar eller vad menar du?
    Det är ju väldigt vanligt med detta i början av en gravditet. 50 % av alla kvinnor blöder eller har rosa/bruna flytningar under sin graviditet utan att det är någon fara.

Självklart kan det vara början till missfall och om man är orolig ska med kolla upp det men det är som sagt vanligt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester