• Mosokorv

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Är det någon som har fått spökstreck eller torkstreck på graviditetskollens testa tidigt stav? Vi är bara på ÄL+8 än och vet inte vad vi ska tro. När vi tittar på det i dagsljus tycker vi att det kanske skiftar i rosa men vi kanske bara önskar att det gör det. Första gången vi använder detta test. (Vet. "Ta ett nytt om några dagar, men vill bara fråga om någon fått liknande så tidigt och var ni då gravida?)
  • Mosokorv
    Maramba skrev 2020-11-19 13:50:38 följande:

Det det ju onekligen positivt ut! :) har du inget annat test hemma av annat märke som du kan jämföra med? Är du säker på att äl var 8 dagar sen eller kan den kanske varit lite tidigare?

Glad gubbe på clearblue kom på kvällen för 9 dagar sedan och jag misstänker då att ÄL skedde dagen efter alltså för 8 dagar sedan. Dagen efter det, alltså för 7 dagar sedan, var gubben på ÄL testet borta igen. Jag har tagit en vanlig sticka med känslighet 25 från graviditetskollen i samma urin och den är helt negativ. Clearblue plus också 25 i känslighet finns något som bara jag kan se det fastnar inte på bild så jag tolkar den som inbillning. Denna staven har känslighet 10. (Jag vet. Sinnessjukt att ta så många test så galet tidigt. Man blir ju knäpp.)
  • Mosokorv
    Maramba skrev 2020-11-19 13:50:38 följande:

Det det ju onekligen positivt ut! :) har du inget annat test hemma av annat märke som du kan jämföra med? Är du säker på att äl var 8 dagar sen eller kan den kanske varit lite tidigare?

Glad gubbe på clearblue kom på kvällen för 9 dagar sedan och jag misstänker då att ÄL skedde dagen efter alltså för 8 dagar sedan. Dagen efter det, alltså för 7 dagar sedan, var gubben på ÄL testet borta igen. Jag har tagit en vanlig sticka med känslighet 25 från graviditetskollen i samma urin och den är helt negativ. Clearblue plus också 25 i känslighet finns något som bara jag kan se det fastnar inte på bild så jag tolkar den som inbillning. Denna staven har känslighet 10. (Jag vet. Sinnessjukt att ta så många test så galet tidigt. Man blir ju knäpp.)
  • Mosokorv
    Simonan skrev 2020-11-19 13:57:53 följande:

Hej! Ungefär så har mina senaste tester sett ut, dock varit negativa enligt BM, men håller tummarna att ditt är positivt!

På graviditetskollens testa tidigt stav?
  • Mosokorv
    ThereseH19 skrev 2020-11-20 16:10:30 följande:

Hej!

Jag är nu mellan 3-6 dagar innan mens( den har varit lite oregelbunden på sistone).

Jag testade med ett clearblue digital idag mest för att jag var lite nyfiken. Sen plockade jag ju såklart i sär det för att fubbelkolla, Men då fanns det faktiskt 2 linjer. Den ena av teststickorna är ju för HCG och vad jag förstått är det den med endast 1 linje. Den andra teststickan är för veckorna och där ska det vara 2 linjer då.

Är det någon som fått linje på den för HCG fast man inte varit gravid ? :)

Tack på förhand!

Jag har fått 3 linjer på det men inte gravid i rutan i somras. Jag misstänker att det var en kemisk graviditet men jag kan såklart inte vara säker. Hoppas att det bara är för tidigt för dig om du hoppas på en graviditet.
  • Mosokorv

Så här ser mitt test ut idag. Original överst och sänkt exponering underst. Jag tycker det är svagare än strecket igår men där är ändå ett tydligt streck som ses av blotta ögat. Tog dock av locket då rutan var jätterepig och gjorde det svårt att se igenom. Idag ÄL+9. Jag har tagit hundratals test detta halvår vi försökt och har tidigare aldrig fått streck som syns med ögat så tidigt. Då har jag bara kunnat mixtra fram nyansskillnader genom att redigera bilden. Så jag har ett litet hopp. Jag tycker det känns i hela kroppen att något är annorlunda denna månad, men jag vet också hur gärna man kan önska fram något och hur hjärnan kan slå fullständig slint i ens barnlängtan. Nu har vi slut på graviditetskollens testa tidigt stav så jag kommer inte kunna fortsätta följa hur just detta test utvecklas. I morgon kommer vi behöva gå över till deras vanliga sticka med sämre känslighet. Tiden får utvisa.
  • Mosokorv

Hej tjejer! Nu måste ni kolla noga noga noga med superögon för nu är jag nästan säker på att jag är gravid. Jag har ju tagit de där testa tidigt stavarna med extra känslighet 10 i 2 dagar i rad och fått svinsvaga streck jag inte vetat om jag ska lita på på Dag 8 och 9 efter ägglossning. Samma dagar har stickorna med normal känslighet 25 visat blankt.

Idag är de tidiga stavarna slut och jag kunde bara ta en vanlig som egentligen är från första dagen utebliven mens. Och det är ett streck idag!!!!!

Jag vet. Det är så svagt så svagt att det är löjligt och det är bara 10 dagar sedan ägglossning men jag ser ett streck. Dag 8 och Dag 9 har stickorna varit blanka men idag är där något och jag går omkring och ömsom gråter för att jag är gravid och ömsom förbannar Graviditetskollen som gör test det är fel på för inte sjutton kan JAG vara gravid.

Jag har mixtrat på bilden under för jag tror inte ni ser det på originalet över men kolla. De ligger i ordning Dag ÄL+8 överst och idag Dag ?

ÄL+10 underst. Hjälp en hysterisk kvinna! ????

• Mosokorv
    Seven Costanza skrev 2020-11-21 14:41:49 följande:

Jag tycker absolut att jag ser någonting på det allra nedersta mörka testet!

Visst är det något! Jag har ju varit rädd att de tidiga testen gett spökstreck eller torkstreck men nu börjar jag tro på att jag är gravid när det okänsliga idag har fått ett supersvagt streck. Åh denna limbo!
  • Mosokorv
    Seven Costanza skrev 2020-11-21 14:54:27 följande:

Jag vet!! Om du går tillbaka i tråden ser du mitt clearblue från imorse (i blått och ett i svartvitt). Vissa tycker det ser positivt ut och andra varnar för spökstreck så jag ska försöka hålla mig 4-6 timmar och testa igen ikväll med annat test. Så drygt.

Jag hittade dina bilder och säger absolut att det där testet är positivt. Jag har tagit många clearblue plus och mina spökstreck på dom har ABSOLUT inte haft den styrkan och tydligheten. Är det en önskad graviditet? Vilken dag efter ÄL är du idag? Och vilket test ska du testa med?

Jag ska åka och köpa något annat test idag men velar över vilket. Något digitalt vågar jag inte ta än men du kanske skulle få utslag på det?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester