Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni om det här? Spöktest?
Tycker testet är helt blankt, tyvärr.
Tycker testet är helt blankt, tyvärr.
Vill bara få bekräftat att jag inte ser i syne... BIM +1.
Väldigt tydligt på Clearblue-testet, GRATTIS! 🥳
Ser absolut ett streck! Men är du säker att du är på dag 14 efter ägglossning? Har du tempat eller tagit ÄL-test? 🥰 Håller tummarna för dig!!
Hej!
jag har fifflat lite med ljuset, men ser de ut som att de är början till något här??
jag vet inte alls när min mens ska komma. Slutade med p-piller för 15 dagar sen och har fortfarande inte fått mens. Den brukar komma rätt så direkt när jag slutat andra gånger..
För det första, ett uppbrutet test är inte ett giltigt test.
Den mens du säger du får när du slutar med p-piller är ingen riktig mens utan en bortfallsblödning. Du behöver ha ägglossning innan du ens kan bli gravid, vilket är ganska osannolikt att du hunnit ha om det enbart gått 15 dagar sen du slutade med pillren. Du kan haft ägglossning PRECIS om du har tur, men då kan ett test inte visa om du är gravid eller inte än.
Om du faktiskt hade ägglossning för 17-18 dagar sen och testet visar negativt är du inte gravid. Och du har förmodligen haft ägglossning senare eftersom mensen inte kommit än.
De där, nästan obefintliga, linjerna på RFSU testerna jag la upp i måndags verkar vara något 🥹
Stort grattis!! 🥳
Hej!
Min mens skulle kommit för två dagar sen men har väldigt oregelbunden cykel sen jag fick mitt första barn för ca. 1 år sen. Så det är inte ovanligt. Tog ett gravtest från RFSU mest för att vara säker, fick detta resultatet?!?! Ser positivt ut så fick lite halvpanik (men glad förstås) ?! Läste dock att RFSU:s gravtest enligt många andra kan ge spökstreck är detta ett sådant?? Vad säger ni?
Det där är inget spökstreck. GRATTIS!
Har testat som en tok senaste 3 dagarna. Tunna streck och skuggor jagar mig. imorse var det en svag skugga på CB early, knappt synbar.
I eftermiddags neg på rfsu testa tidigt, och CB knappt synbart, hade hållit mig många timmar.
tog test nu ikväll CB early igen och då fick jag ett svagt streck igen, det kom upp efter nån minut, andra bilden är tagen inom tidsramen (10 min) första är tagen efter 1 timme Ca.
vet inte vad jag ska tro.
Har testat som en tok senaste 3 dagarna. Tunna streck och skuggor jagar mig. imorse var det en svag skugga på CB early, knappt synbar.
I eftermiddags neg på rfsu testa tidigt, och CB knappt synbart, hade hållit mig många timmar.
tog test nu ikväll CB early igen och då fick jag ett svagt streck igen, det kom upp efter nån minut, andra bilden är tagen inom tidsramen (10 min) första är tagen efter 1 timme Ca.
vet inte vad jag ska tro.
Detta är positivt va? Är helt skakig. Detta är inte planerat.
Absolut positivt!! Grattis 😍
Det här är ett testa tidigt (6 dagar), de va de enda test de hade, jag brukar inte gilla de med blå indikator annars för jag är så otroligt dålig på att tolka. Vi har försökt i 8 månader nu, hur ska man tolka det här? tog bilden efter 4 min, ska ha mens om 3 dagar. Ej redigerade bilder.
Ser ett svagt streck.
Hur många dagar efter ÄL är du?
Vet du? Fick också Inte gravid på ÄL+9 sen dagen efter fick jag ett Gravid. Var gravid med tvillingar och det syntes inte ovanligt tidigt ändå. Så hoppet finns absolut!!