• Babyy2026

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Behöver hjälp att tolka dessa test. Det är dels en bredare ljusblå linje och sedan en smal mörkare OVANPÅ den ljusa breda. Tog ett test igår och ett idag, tycker dagens är starkare men är orolig för att det är falskt positivt. Vad tror ni? 
  • Babyy2026
    Anonym (jatack) skrev 2025-06-04 12:51:39 följande:
    Är dessa testen inom tidsgränsen?
    Om inte så är ju dessa testen standard att det blir synliga smala streck efter tidsgränsen. Dock tycker jag dina ser tydligare ut än de spökstrecken man brukar få
    Ja det är inom tidsgränsen. Är på ÄL + 8 idag så hoppet lever ju, men man vågar inte hoppas för mycket när så många verkar ha problem med dom här testerna?
  • Babyy2026

Hjälp mig tolka 😅 är på BIM -1 eller -2, har haft blodblandade, rosa flytningar sedan igår. Dock extremt lite och har bara sett flytningarna när jag känt med ett finger mot tappen (sorry för TMI). Har haft svag mensvärk och tänkt att mensen är på väg, därav de rosa flygningarna. 

Tog detta test i morse. Tycker färgen ser lite utsmetad ut men visst skymtar ett svagt streck? Kan det vara fel på testet?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester