• Anonym (RD 8)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni om dessa? Rfsu test, ej deras testa tidigt. Har ingen erfarenhet av dessa tester sen tidigare!! 

• Anonym (RD 8)
    Anonym (Höstlövet) skrev 2025-04-21 12:58:37 följande:
    Jag tycker mig se en svag linje på båda bilderna Glad
    Visst är det något där!? Kollade på testen efter 2 minuter och kunde ana något utan att böja och bända på testen. Men sen börjar man ju ifrågasätta allt som har med ens synd att göra.. och jag har ingen erfarenhet av hur dessa tester är när man testar tidigt 
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (Höstlövet) skrev 2025-04-21 09:41:49 följande:

Ni två som var så super gulliga och kollade på mitt test igår, kan ni kika igen?

Jag kunde som sagt inte vänta i flera dagar så jag tog ett till test idag och nu tycker jag att jag ser en starkare linje. 

Det kan även vara önsketänkande med tanke på att vi försökt över 2,5 år nu med ett missfall förra månaden.

Alla bilder är tagna inom "test-tiden". 

Jag ser något på båda!! 
  • Anonym (RD 8)
    Caligirl90 skrev 2025-04-21 18:07:25 följande:

Nu är jag tillbaka i landet limbo efter FET #2.
    idag är 6dp5dt, motsvarande ÄL+11.

och jag önskar nu lite tolkningshjälp med ett test från graviditetskollen för det verkar som att dom är lite oklara?

jag skickar med ett oredigerat och ett med ökade kontraster.

Ser också svagt på båda 🙂
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (Höstlövet) skrev 2025-04-21 19:29:52 följande:
    Håller tummarna för att du får ett starkare test imorgon Hjärta
    Bytte test till ett testa tidigt clearblue och fick detta nu på morgonen... Jag kunde knappt tro mina ögon och vet inte om jag vågar tro på det.. 

• Anonym (RD 8)
    Caligirl90 skrev 2025-04-22 07:09:35 följande:
    Såhär såg det ut i morse med ett känslig test (som mäter från 10 mlU) 

nu vågar jag nästan börja hoppas 😲
    Det ser ju superfint ut 🥰 Hade du också gjort IVF? 
  • Anonym (RD 8)
    Caligirl90 skrev 2025-04-22 09:42:30 följande:
    Ja precis, dag 7 idag med en 5-dagars 🥰
    Och jag på dag 9 med en 3-dagars!! Håller mina tummar och tår att det går vägen för dig 🥰 
  • Anonym (RD 8)
    Caligirl90 skrev 2025-04-22 13:25:58 följande:
    Men detsamma, verkligen!! ♥️
    jag fick positivt på digitalt tidigt idag också 🥲 Helt overkligt.
    Åh vad underbart!! Grattis 🥰🥰 så sort!!! 
    Jag ska våga mig på att ta ett i morgonbitti!! 
  • Anonym (RD 8)

De där, nästan obefintliga, linjerna på RFSU testerna jag la upp i måndags verkar vara något 🥹 

• Anonym (RD 8)
    Anonym (HannaH) skrev 2025-04-25 06:58:57 följande:

Stort grattis!! 🥳 

Tack snälla du 🥰
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (.) skrev 2025-04-28 17:18:01 följande:
    Ser positivt ut 🙏 ganska så säker att du borde få samma resultat på ett till om du testar 🥰
    Tycker det påminner om mina test som jag la upp här för en vecka sen, de visade sig vara positiva 😊
  • Anonym (RD 8)
    Sommar2024 skrev 2025-04-28 16:58:35 följande:

Hej! 
    Ägglossning +12 idag. Kan det här vara något eller är det ett typiskt spökstreck? 

Tycker det påminner om mina test som jag la upp här för en vecka sen, de visade sig vara positiva 😊

Råkade visst svara på fel kommentar!! 
  • Anonym (RD 8)
    Sommar2024 skrev 2025-04-29 08:48:28 följande:

Tack snälla för era svar och grattis Anonym (RD 8) till graviditeten. Tog ett nytt test imorse och jag ser fortfarande en svag linje. Borde väl inte ha sån otur att det är spökstreck på två separata tester? 

Tack snälla du!! Jag tror inte du har sån otur!! Skulle rekommendera att testa med ett clearblue Ultratidigt som visar med sträck instället! Med ett sånt borde du få tydligare svar 🥰
  • Anonym (RD 8)
    Sommar2024 skrev 2025-04-29 20:31:35 följande:
    Följde ditt råd, och visst är det positivt (första på nästan två års försök var av tre IVF)! Jösses! 
    Jag sa ju det 😉❤️ Stort, stort grattis!! Så underbart 🥰 
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-19 11:27:39 följande:

Spöksträck?

Så såg mina test ut i början, idag är jag i vecka 17 😊 håller tummarna för dig!! 
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-20 03:33:47 följande:
    Anonym (RD 8) skrev 2025-07-19 21:22:56 följande:

Åh grattis😍 

Är lite orolig för att Jag har en kemisk graviditet. Sträcket ser likadant ut som igår morse. Har du bild på dina i tidigt skede? Vad jag kan i dom här grupperna så har folk tydligare sträck där jag är nu. 

bifogar första som är äl + 13 och andra äL +14 

Tack ❤️

Kollade och hade inte de tidigaste bilderna sparade på mobilen. Men jag gjorde ett inlägg i denna tråden den 21 april med bild på samma typ av test som du har. Då var jag 8 dagar efter insättning av ett 3dagars ägg (ivf). Tror man hade räknat de som 11 dagar efter ÄL. 
    Sen bytte jag till clear blue och fortsatte att testa med dem för att se stegring, så jag har ingen erfarenhet av hur dessa röda test ter sig när det gäller stegring.. 
    Jag förstår din oro ❤️ Men HCGt ska ju helst fördubblas varannan/var tredje dag. Så jag tänker att dina test fortfarande har en chans att öka i styrka 🙂 

Är du säker på att du hade ÄL när du tror du hade? 
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-20 08:41:14 följande:

Ja okej förstår 😊 

Nej jag är faktiskt inte helt säker. Har mina förra cykler fått positivt test men denna fick jag inte det. Så vet inte när jag hade ägglossning exakt. Kan vara att jag hade det lite senare och att testen nu är ennu tidigare. 

Får fortsätta testa 😊

Jag hoppas det går bra för dig, ska hålla alla mina tummar och tår 🧡
  • Anonym (RD 8)
    Tom Araya skrev 2025-08-15 20:44:31 följande:

Nu närmar sig tråden 235 tusen inlägg och jag tycker fortfarande mitt är trådens bästa. Skrattande

Om du nu tycker denna tråden så onödigt, varför är du då inne och kommenterar? 🙂 Du skulle kunna lägga din tid och energi på något annat 🤷?♀️
  • Anonym (RD 8)
    Sartii skrev 2025-09-09 16:13:47 följande:

Hjälp hehe. dessa 2 är tagna i samma urin och min mens är beräknad om 6 dagar enligt appen. ser två extremt svaga men ändå ?breda? linjer irl. Ser det ut som spöstreck?

Typ så såg mina tester ut, från samma märke, 5 dagar innan beräknad mens och idag är jag i vecka 24!! 😊 
  • Anonym (RD 8)
    Sartii skrev 2025-09-09 18:59:26 följande:
    Jasså?? kul! ☺️ Tog ett sånt clearblue som ska bilda ett + men det var helt blankt inom tiden.. förhoppningsvis för tidigt 
    Håller mina tummar för dig 🤞🤞😊
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester