• Granen123

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni erfarna testare? Är detta ett spökstreck? Bim -2, taget med morgonurin så lär väl behöva vänta tills imorgonbitti igen innan jag tidigast kan testa. Köpte två clearblue som visar ?gravid eller icke gravid? på apoteket nu på förmiddagen. Men dem ska ju också tas med morgonurinet så lär väl vänta tills imorgon med att få svar? tror ni det är onödigt att ta ett sånt test på dagen och inte med morgonurinen eftersom dem skriver att det ska tas med morgonrutiner. Är chansen minimal att det visar positivt med dagsurin?

• Granen123

Ja jag håller med om att det ser halvt ut faktiskt. Även om man ser tydligare i verkligheten att det är någonting svagt svagt där. Inte helvitt. Men det kan ju som sagt vara ett spökstreck också. Min ägglossning verkar lite oregelbunden så är osäker på exakt när den inträffade den här cykeln. 

• Granen123

Jag tog ett test nu på morgonen och jag är i chock!!! Jag har aldrig någonsin lyckats bli gravid tidigare trots år av försök. Vi har en tid bokad nästa vecka för fertilitetsutredning.

Februari i år kollade vi upp mängden ägg som visade sig vara lågt hos mig och killens spermier som dock var av god kvalité. Vi sa att vi ger oss själva det här året på oss att försöka på egen hand och blir det inget då så söker vi hjälp. Jag hade redan ringt och bokad tid för en månad sedan, blodprover ska lämnas nästa vecka och läkaren ska vi egentligen träffa veckan därpå.

Men så möts jag av detta nu på morgonen!! Är så otroligt chockad men lycklig. Sambon har åkt till jobbet och kommer hem vid lunchtid. Ska komma på ett bra sätt hur jag vill överraska honom 😭😭😭❤️❤️❤️

• Granen123

Det var förövrigt jag som postade en bild på CB-test igår som såg ut som ett spökstreck. Köpte därför denna typ av test på apoteket igår så jag skulle slippa tyda otydliga sträck idag?.🙈🥺😍

Granen123 skrev 2023-11-24 08:27:27 följande:

Jag tog ett test nu på morgonen och jag är i chock!!! Jag har aldrig någonsin lyckats bli gravid tidigare trots år av försök. Vi har en tid bokad nästa vecka för fertilitetsutredning.

Februari i år kollade vi upp mängden ägg som visade sig vara lågt hos mig och killens spermier som dock var av god kvalité. Vi sa att vi ger oss själva det här året på oss att försöka på egen hand och blir det inget då så söker vi hjälp. Jag hade redan ringt och bokad tid för en månad sedan, blodprover ska lämnas nästa vecka och läkaren ska vi egentligen träffa veckan därpå.

Men så möts jag av detta nu på morgonen!! Är så otroligt chockad men lycklig. Sambon har åkt till jobbet och kommer hem vid lunchtid. Ska komma på ett bra sätt hur jag vill överraska honom 😭😭😭❤️❤️❤️

• Granen123

Grattis till er 😃Glad  finns det någon forumtråd för oss som precis plussat? Skulle vara trevligt att följas åt med andra som går igenom samma sak. Är det er första graviditet? 🥰 Jag plussade i fredags bim -1.  

• Granen123

Var du gravid när ditt såg ut så här? Eller tog du om senare och det var negativt? :/ 

Vårsolen123 skrev 2025-07-22 19:22:32 följande:
    Sådär såg mitt ut i början, svagt positivt alltså, visst är det rfsu testa tidigt? 

Prova igen imorgon, isf borde det bli tydligare 
  • Granen123

Vad säger detta test?? kände mig totalt lurad av min kropp förra cykeln. Hade starka känslor av att jag hade blivit gravid. Testade dock negativt. Fick mens vad jag trodde i vanligt flöde och antal dagar. Inväntar ägglossningen nu och skulle börja tracka den tidigt för att inte missa fertila dagar. Kör clearblue blinkande gubbe som visar fyra mest fertila dagar. Började testa cd 8 idag och blev chockad över att det första jag får upp är en stark lysande gubbe som skulle indikera att jag är som mest fertil nu. Redan nu i cykeln kändes så tidigt. Men vi myste nu på morgonen. Men känner att det är konstigt att jag får stark lysande gubbe på första försöket och även så pass tidigt i min cykel. Tog nu nu ett gravtest som visade detta. Vad tror ni???? Kan jag vara gravid trots att jag fick min mens? 
  • Granen123

Tack snälla för peppen. Ska ta ett nytt test imorgon för att se om det är något starkare. 

Har hittat så lite solskenshistorier om att man är gravid trots mens men det kanske finns där ute, skulle behöva läsa några sådana :?) 

Anonym (A) skrev 2025-08-01 21:15:29 följande:
    Man kan vara gravid trots att man får mens. :) Grattis till ditt plus. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester