• Sollan907

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (Testa tidigt) skrev 2025-05-05 12:00:47 följande:

En till bild, kanske lite tydligare 

Jag tycker man ser något där, men hade inte vågat lite på det riktigt än! 
  • Sollan907
    gilmoregirl99 skrev 2025-05-23 15:55:25 följande:
    Hej, hoppar in och frågar här också!
    min mens är sen med 3 dagar hittills, och den brukar aldrig vara sen, snarare nån dag tidig. Jag har haft molande värk och haft en annorlunda känsla denna månad. Har testade tidigare och fått negativt. Testade nyss med ett tidigt test, hade inte väntat tre timmar sen senaste gången jag kissade. Väntade nån minut på testet innan jag gav upp hoppet och antog negativt. 20 minuter senare går jag tillbaka och ser detta. Vet att man inte ska lita på tester som gått över tiden men om det är avdunstningslinje så ska den väl inte ha färg och jag tycker denna har färg. Vet inte vad jag ska tro eller ens våga hoppas. Vad tror ni?
    Om din mens är 3 dagar sen och alltid i tid så borde de synas ett relativt starkt sträck om det var positivt. Jag hade inte vågat hoppas något gällande de testet 
  • Sollan907
    mothertotwo skrev 2025-06-01 20:26:01 följande:
    När ni tittar på den där nederst från babyplan. Kan ni se skymten av två streck eller det är bara ett streck på denna? Dem andra två över behöver ni inte bry er om, för det är från december månad. 😊 
    Jag ser absolut skymten av två sträck!!
  • Sollan907
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2025-06-23 20:48:59 följande:

Kroppen har känts konstig ett par dagar så jag tog två olika test nu ikväll. Vad tror ni? Spökstreck eller kan det vara något? ÄL+8 

Helt klart positivt!! 😊
  • Sollan907
    Anonym (Försökt i 1 år för barn #2) skrev 2025-07-14 19:47:39 följande:

K

kom igen nu alla experter!!! Ser ni NÅGOT? Ser det isåfall ut som en klassisk spöklinje?! 

Jag ser på översta! 😊 Har aldrig fått spökskräck på de testerna!! 
  • Sollan907
    Anonym (Försökt i 1 år för barn #2) skrev 2025-07-14 20:39:48 följande:
    Finns det en chans att detta är ett tidigt positivt..?! Vi har försökt i 1 år och skulle precis påbörja en fertilitetsutredning? sitter i soffan och gråter av rädsla och hopp samtidigt 🥺
    Jag skulle säga att det absolut finns en chans att det är ett tidigt positivt 🙂 vilken dag efter ÄL är du? 
  • Sollan907
    Anonym (Försökt i 1 år för barn #2) skrev 2025-07-14 21:34:12 följande:
    mellan 9-11 dagar efter ägglossning 🥹🤞🏼
    Okey!! 😊 Håller tummarna för dig 🤞🤞🤞 
  • Sollan907
    Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-07-29 05:56:06 följande:

Premom (tror det är nåt slags testa tidigt) ca tre dagar innan bim, vad tror ni? Själv förväntade jag mig tokblankt så nu blev jag lite pirrigt Skäms

Det finns definitivt ett till sträck där 🥰 
  • Sollan907
    Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-07-29 14:18:51 följande:
    Ser du?! Skrattande

Tog ett till ett par timmar senare som visar liknande streck, vågar knappt hoppas 
    Tycker det ser väldigt lovade ut 😊
  • Sollan907
    Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-07-29 19:32:01 följande:
    Åkte och köpte andra test och visst var det något där Hjärta
    Stort grattis 🥰
  • Sollan907
    Anonym (Bonnie) skrev 2025-08-01 21:07:12 följande:
    Beräknad mens på onsdag, inbillar jag mig? Vet att det är tidigt men behöver en gnutta hopp
    Jag ser inget 😕 Men du har också testat väldigt, väldigt tidigt så hopp finns det verkligen fortfarande 🙂
  • Sollan907
    Anonym (Anonym0908) skrev 2025-08-17 08:39:36 följande:
    Ser nån någonting?
    Jag ser ingenting på dessa 😕
  • Sollan907
    steelersfanFal skrev 2025-08-22 07:04:13 följande:

Hej!

Hoppar in här, så spännande att följa och se hur det går för andra 😊
    Kort bakgrund: 
    Jag slutade med p-piller i mars, fick en blödning i mars och sen mens i april. Sen försvann den och kom inte tillbaka förrän mitten av juli. Då ville vi börja försöka lite mer seriöst genom ägglossblossningstester då min mens varit lite oregelbunden. 

Fick en peak kvällen den 7:e augusti så förmodligen ägglossning 8:e eller 9:e. Nu tog jag ett test idag 22:a med testa tidigt. Tycker mig ana ett litet sträck, men känns väldigt svagt. För det första, är det bara jag som ser i syne?😁 Och för det andra, borde det i så fall inte vara starkare? Någon som har bild på test flera dagar på raken runt DPO?

Kan tillägga att jag har inga symtom alls, varken gravid eller som att jag ska få mens.. så det är ju också lite oklart 😅

Kan eventuellt se ett till sträck, men om jag läst rätt så är du antagligen 13,14 dagar efter ägglossning? Då borde sträcket vara tydligare. Är du säker på att du ägglossat 8,9? Det kan inte varit senare? 🙂
  • Sollan907
    dstrl skrev 2025-10-05 11:06:55 följande:
    Någon som ser andra linjen eller är jag galen? 
    Ser absolut 🥰 
  • Sollan907
    dstrl skrev 2025-10-05 12:50:12 följande:
    Åh okej. Jag har clearblue hemma också men kanske bättre att vänta med att ta ett sådant till imorgonbitti? 😬
    Jag hade väntat tills i morgonbitti och tagit det med morgonurinet för säkrare resultat!! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester