Inlägg från: Anonym (Någon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Någon)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Är detta giltigt? Tror jag är 11 dagar efter ägglossning. Tycker det runnit konstigt av färgen och var helt säker på att det skulle vara negativt....

Detta är 30 min efter testet tagits. Bara för att visa hur färgen runnit.

Strecket syntes även vid 5 min och 10 min. Ska läsas av mellan 5-10 min.

• Anonym (Någon)
    LokaHallon88 skrev 2025-10-22 15:13:26 följande:

Vad tror ni om detta?

Försökt bli gravid i över 3 år nu och jag har haft en liten rosa blödning idag. Tror jag är på ÄL+9.

Positivt! Jag hade ett sådant streck på äl+9-10 med andra barnet.
  • Anonym (Någon)

Jag kunde såklart inte hålla mig utan tog två test nu på kvällen. Höll mig två timmar innan jag testade.  Är äl+ 10 eller 11. Tror 11. 

Apotek hjärtats test

Testlagrets vanliga test.

• Anonym (Någon)

Tog ett nytt test nu med morgonurin. Det känns väldigt svagt för att vara 12 dagar efter ägglossning (har två missfall och två lyckade graviditeter bakom mig) så kanske är det bara kemiskt. Vi körde på säkra perioder och att dra ut och har gjort så i 8 år och bara blivit gravida när vi har planerat det så att det ens är positivt känns helt otroligt...

• Anonym (Någon)
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-10-23 10:35:06 följande:

Jag säger positivt 😊 Jag vill minnas att mitt test vid ÄL+12 var rätt svagt en gång, men det gick bra. Kanske ÄL skedde lite senare och då kanske du inte är lika långt gången som du tror? 

Vi hade sex minst 4 dagar före ägglossning så som mest tror jag det kan skilja en dag! Minns att med andra barnethade jag väldigt svaga tester fram till äl+14 så det äe nog bara att vänta och se Skrattande
  • Anonym (Någon)
    Anonym (.) skrev 2025-10-23 10:38:05 följande:

Det är positiv, tento kan vara mycket svaga trots högt hcg 🥰
    vi har också klarat oss på avbrutet sen 2017, så känns förvirrande nu efter vi är klara med att försöka med barn vad man ska ha för preventivmetod. 

Är tento Testlagrets tester? Har aldrig testat med dem innan mens tidigare så har ingen aning om hur de beter sig Skrattande

Vi har varit positiva, om än lite tveksamma, till ett tredje barn så oavsett hur det går med den hör graviditeten så tror jag vi kör på med ett tredje...

Men efter det blir det nog vasektomi för mannen för jag vill inte ha fler barn än 3 även om mannen säkert hade kunnat tänka sig en massa fler Tyst
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-10-23 12:45:43 följande:
    SSyns extremt dåligt här, syns lite bättre i min telefon, men sååå svagt. Fått 2 st sånna här, så det går nog inte åt rätt håll antar jag? 11-12 dagen sen ägglossning.
    Det är positivt!

Ägget fäster i livmodern 6-10 dagar efter befruktning så om det fäste lite senare är det inte alls omöjligt att det fortfarande är svagt. Vi med svaga tester får följas åt 😊
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Sarah) skrev 2025-10-25 11:48:42 följande:
    Hej någon här som vill hjälpa mig tolka dessa? vet inte exakt när ägglossning skedde men utifrån symtomen jag hade så borde jag vara på typ ägglossning+11-12

testen är doppade i samma urin, RFSU testa ofta 
    Jag ser på den vänstra. Sådär har mina test från RFSU sett ut när jag varit gravid och på äl+9
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester