• Flikkan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Längtan efter ett syskon skrev 2012-10-04 21:32:40 följande:

FLIKKAN: har nytt alias (alexander2011)

Trixade dina bilder iaf de två första inom tiden. ser ju nått men på bästpåtest stickan tror jag det är en buckla längst ner på eller? asså där man ser sträcket. aja. hur som helst så ser man nått mega svagt på båda testerna. HOPPAS på starkare från dig snart :) :) 

sj sitter jag här p dag 43 el 44. mensen har inte kommit än. men jag ahde äl på dag 30! sååå surt så vi lägger ev vårat på hyllan ett tag men det är skoj o kika in i tråden emellanåt. 
    Tack :)
    Ja det är en liten inbuktning i testet men det är inte bästpåtest det är från usa!
    Men ser ett rosa streck klart och tydligt i verligheten. Plus att jag testat fler såna test innan och dom visar med :)

Måste komma ihåg att detta är du nu :)

Men har du testat något än då?

Jag har börjat ätit både rosenrot och nattljusolja en dag innan äl! Och killen jobbar i norge nu och är 96 mil bort så vi hade sex 4 dagar innan äl så jag ställde in mig på att det inte skulle bli något denna månaden!
    Men nu börjar jag faktiskt tro annat, för dessa 2 andra jag testat med nu visar betydligt starkare än testlagret!

Vad tror du om mina nya bilder jag la upp nu? :)
    RFSU!

• Flikkan
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-10-04 22:03:26 följande:

Asså sjukt spännande ju!!!! jag ser ju på alla dina tester. jag ska trixa rfsu:n åt dig. skulle precis göra detta.

men asså ahde ni sex 4 dagar innan så måste du haft äl typ tidigare hihi eller så har mannen din bra spermier.

Nej, eller jooo för drygt en vecka testade jag men det visade inget. nu är det ingen diee. denna månaden blev det inget. lusten fanns lixom inte där och vi mös inte förens kanske 4 dagar EFTER positivt äl test så det e kört denna gången. 12:e försöket för oss nu då OM vi försöker. det kommer iaf inte vara massa äl test o gravtest beställer jag inget förens efter bim isf OM mensen skulle bli sen. 

har ändå inga tester hemma förutom 1 äl test.

asså fatta eller. nu är det över 1 år sedan vi började försöka. jag har varit inne på vårdcentralen pga en annan anledning o bad att de skulle kolla b vitaminhalten i kroppen för b vitaminbrist kan försvåra det att bli gravid men ALLA mina tester var gra. hade ett super bra blodvärde, b vitamin och folsyremänden var bra så jag behöver inte äta några tillskott. men jag tappar hår, MASSOr. kan vara efter graviditeten.

Men jag komer äta apiforce för hårets skull o rosensrot för tröttheten så får jag se om det kanske kan hjälpa oss på traven. ska till gyn den 1:e november o be att de kollar äggstockarna för o se om allt verkar bra          
    Haha ja dom måste vara bra, under vårat uppehåll för några år sedan lyckades han göra en tjej gravid 2 ggr trots att hon åt p-piller! och vi var varit tillsammans i 5 år och jag har ätit p-piller runt 1 år av den tiden!

Ja men då tjänar du ju iaf pengar på att vänta, inte för att testlagret är så dyra men med alla deras spökstreck blir man ju tokig och deppig!

Ja det verkar gå lite trögt, men det är ju bra att du kollat upp det och ser vad du behöver komplettera :)

Jag kan rekommendera denna sida för rosenrot och GLA/nattljusolja

www.topformula.se/article/jattenattljusolja_gla__topformula 
    www.topformula.se/article/rosenrot__curapost

Sjukt billigt! Det finns andra sorter av rosenroten med!
    Äppelcidervinäger som jag också äter kostar 9kr burken för 60 kapslar?! ;)
    Frakt enbart 29 kr 
  • Flikkan

Alltså hjälp. 
    Jag sitter och är tårögd och skakar!

Killen är i norge och jobbar just nu! 

• Flikkan

Har rfsu sånna spökstreck? 
    Har tagit rfsu förut men aldrig fått något liknande! Bara tokblankt.
    Men det är rfsu som visat mest nu av de 3 testerna.

Har ett sådant kvar tills imorgon :)

Men jag känner ändå att är det verkligen ett rosa streck? 

• Flikkan
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-10-04 22:21:51 följande:
    Hahaha SUPERspermier med andra ord. tänk om asså ni har lckats. ser banne mig lovande ut iaf

Fan vad billigt asså. jag vet ju att sist jag blev gravid så åt jag borago och rr o detta är väl samma sak. jag blev då gravid på första försöket med detta.

asså undra om jag ska beställa ett paket denna månaden. skadar ju inte iaf.

Jag behöver inte komplettera med nått. alla mina värden såg bra ut men jag äter som sagt det just bara för o testa om jag kan bli lite piggare och om det hjälper håret. sen om jag blir gravid så är det bara ett plus :)

spara pengar ja. att jag kommer göra. vet inte vad jag ska beställa. inte TL iaf fastttttt jag gillar tl men de gav mig ett ganska tydligt spöksträck sista test så det känns så onödigt. kanske ska testa billiga testers fast de är lite dyrare. är de bra?
    Haha eller hur!

Jag till och med testade med ägglossningstest för första gången denna månaden, men det gav aldrig utslag när jag hade beräknad äl. Men Jag hade ont 3 dagar innan jag brukar ha ägglossningen, och tänkte inte mer på det. Men nu i efterhand undrar jag om den har kommit tidigare.

Det jag känt nu i 4 dagar är att det hugger och gör ont precis som jag ska ha ägglossning och då börjar man ju fundera, vad har dessa tabletter gjort mot min kropp? jag har ju inte ens haft mens ännu :P

Ja det ska vara samma som borago :) Jag vart så glad när jag hittade denna sidan, för jag har läst om nattljusolja i en tråd här på fl och typ 20 av 30 vart gravid på sitt första försök med det :)

Testa testa jag har fått jätte fin hy av det nu och jag är mycket piggare. Det jag hoppades på var att få igång min ägglossningsflytning som har försvunnit! :)

Jag har inte testat billiga tester, men har velat prövat, men tror dom flesta pratat bra om dom? 
  • Flikkan
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-10-04 22:23:52 följande:
    hihi, söta du. avvakta med att berätta tills du får ett TYDLIGT plus eller gravid på ett cb med veckoindikator för då kan du överaska honom när han kommer hem ;)
    Jag har ju hört att rfsu har i vissa fall fått falska positiva men så är det mer eller mindre med ALLA tester.
    hur ser de ut nu. jag tror så här iaf. eftersom du ahr fått sträck på 3 olika tester så är det nog inte en slump.  

Ja han kommer hem imorgon så jag hoppas det visar något imorgon bitti :)
    haha herregud jag är så glad nu, men det känns så orimligt för jag trodde man skulle ha sjukt mycket symptom.
    Men måste även hålla mig lugn då det kan vara ett spökstreck!

ja alltså nu ser man ju att det är ett streck där men inte lika tydligt. 
    Men när man kollar när med en lampa över så ser det ut som genomskinlig skåra? = /
  • Flikkan
    Loppan8604 skrev 2012-10-04 22:28:40 följande:

De där ser ju ut som plus!!
    Ja jag hoppas verkligen, det ser ju klart och tydligt ut som att det är rosa strecket.
    Sitter och inbillar mig och nojar att det inte var det, men enligt bilderna så!

För nu när det torkat och 1,5 timma sedan det torkade så ser man bara något genomskinligt och blankt där pluset var!  
  • Flikkan

Testlagret med samma urin som RFSU

Men nu äre bara och vänta tills imorgon, jag är ju bara på bim -3 faktiskt :)
  • Flikkan
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-10-04 23:42:38 följande:
    Jag har oxå haft för mig att de ska vara bra och boragon ska jag absolut testa.

ja det var verkligen billigt för boragon är apdyr jämfört med dessa.

det du känner av kan vara växtvärk.

åhh vad ska du testa med för test imorgon?     
    Bra! Då håller jag tummar och tår att det är mirakel tabletter för dig :))

Haha ja dom är väldigt bra, och sjukt snabb leverans!

Jajag hoppas verkligen att det är växtvärk.

Ja jag sitter och funderar på vad jag ska testa med imorgon, har ju 7 testlagret, 1 usa-test och 1 rfsu!
    Så om något visar mycket mer så sparar jag det urinet och går och köper ett digitalt tror jag :)

Men jag får starkare test på kvällarna, och har även mer koncentrerat urin då.

Kom ju på att jag är bara på bim -3 ännu! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester