• Nanathalie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Min tur att kasta in en bild på vad jag hoppas är positivt om än extremt svagt.. fattar inte varför bilden hamnar åt fel håll.. 😂

• Nanathalie

Update: Det var inga spök. Äl+8 och positivt på digitalt ❤️❤️

Nu önskar jag alla er härinne detsamma ❤️❤️

• Nanathalie
    Sesie2 skrev 2024-12-31 07:59:16 följande:
    Är testdag efter ivf med 3-dagars insatt. testet från kliniken visade ingenting men hade ett eget hemma sedan innan som jag testade i samma urin. Ser en svaaag linje som knappt syns på bild därför ändrade jag med ljusstyrka och exponering. hur tolkar ni? kan det vara så att det varit plus men är på väg ut ur kroppen eller kan jag leva på hoppet att jag är låghormonad och lyckats bli gravid  🙏❤️
    Klart positivt enligt mig. Ta ett digitalt🥰
  • Nanathalie
    Anonym (OtåligMenHoppfull) skrev 2025-01-07 07:48:26 följande:

Troligtvis ÄL+8 eller ÄL +9 idag, så extremt tidigt, men otålig som man är så tog jag ett test ändå för skojs skull. Är det jag som stirrat mig helt streck-blind, eller är där en antydan till ett svagt streck? Eller är det troligtvis spök? 😅 

Jag ser det du ser men känner inte igen testet så vet inte om strecket är på rätt plats? Men ett extra streck ser jag helt klart.
  • Nanathalie
    Anonym (OtåligMenHoppfull) skrev 2025-01-07 11:33:13 följande:
    Ah glömde skriva märket på stickorna! De är från Testlagret ☺️

Då är jag inte helt blind iallafall, haha! Får avvakta några dagar och ta ett till och se om det blir något tydligare av det🤞
    Jaha! Där ser man. Ja testet visar ju något! Mitt var jättesvagt på äl+8 men digitalt sa gravid 1-2 och följde sedan stegringen. Tog sedan ett test på bim och det skrek positivt gick verkligen inte att misstolka. Om ditt test nu visar sig vara positivt så kommer det vara starkare redan i eftermiddag 😄 håller tummarna! Här är mitt första och mitt på bim:

• Nanathalie
    Noslrac skrev 2025-02-19 07:49:18 följande:

ser ni också den SVAGASTE linjen eller är jag galen?? Vi har försökt i ett halvår för barn #2 🥹 

Ser en skugga! Oklart om det är färg i? Men en skugga helt klart 😄
  • Nanathalie
    Anonym (B2) skrev 2025-02-21 09:24:18 följande:

Hej! 

Tog ett test nu på morgonen, äl+11 eller äl+10. vad tror ni? spök eller inte? Tog ett test igår em också och jag tror att jag anade nåt. Tyckte att denna syntes liiite mer men såå svårt att veta så vill gärna ha fler extra ögon😅 så sjukt dålig upplösning ser jag nu när jag laddar upp haha hoppas ni ser nåt!!

För dålig upplösning för att det ska gå att svara på 😅
  • Nanathalie
    ElsaCross skrev 2025-02-21 10:56:43 följande:

ska pallra mig iväg för att köpa ett digitalt men så länge, vad tror ni? Någon som ser något, jag tycker mig ana en skugga, använt upp alla de andra 7 tester från denna box och ingen har visat ens ett spök, så man får ju upp förhoppningarna? äl +12

Hej!

Jag tror jag ser det du ser men kan inte avgöra om det är en vit linje där teststrecket SKA vara, eller om det är en skugga intill ett vitt streck, eller om det faktiskt är ett streck där det ska vara😅 låter rimligt med ett digitalt för att få det svart på vitt. Håller tummarna.❤️
  • Nanathalie
    Anonym (Happ) skrev 2025-02-26 19:20:45 följande:
    födde barn för snart 11 veckor sedan. Är detta rester från den graviditeten eller är detta en ny graviditet? eller spökstreck?
    Hej! Gissar på graviditet. Tar 2-4v efter förlossningen innan kroppen är tillbaks till vanligt med hcg. 11v känns lite väl länge. 
  • Nanathalie
    Anonym (?) skrev 2025-03-23 09:06:27 följande:

Vad tror ni? Har ingen regelbunden mens så vet inte exakt hur lång tid innan. Varit blanka dom andra månaderna.

Skulle kunna vara positivt, ta ett nytt!
  • Nanathalie
    Anonym (Ivf) skrev 2025-04-25 10:41:12 följande:
    Tog ovitrelle för 11 dagar sedan (14/4) och fick detta när jag testade imorse. Vad tror ni, är det sprutan som spökar eller kan man våga tro på detta svaga positiva?
    Anonym (Ivf) skrev 2025-04-25 10:41:12 följande:
    Tog ovitrelle för 11 dagar sedan (14/4) och fick detta när jag testade imorse. Vad tror ni, är det sprutan som spökar eller kan man våga tro på detta svaga positiva?

Hej!
    De rekommenderar att man "testar ur" otrivellen så man ser att testet blir negativt. På så vis kan man urskilja otrivellen med en ny graviditet. MEN, 11 dagar efter sprutan borde det inte vara sprutan. Vågar mig nästan på ett grattis 🙂
  • Nanathalie
    Lillfia90 skrev 2025-05-08 09:16:25 följande:

Hej, jag kräktes massa igår kväll och nu på morgonen tog jag ett Clearblue Ultratidigt, har beräknad mens på söndag den 11/5. Strecket är svagt men är det positivt?

Hej,
    Tycker det är svårt att se strecket på bilden. Ser ju ett streck, men svårt att se om det är spök eller positivt! Ta ett nytt imorgonbitti!
  • Nanathalie
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 05:48:46 följande:

Nu behöver jag hjälp... ????

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

Åh, omöjligt att svara på. Vet du säkert vilken dag du ägglossat? Skulle kunna vara ett tidigt positivt test. Skulle kunna vara en kemisk graviditet. Så svårt att säga. Ta ett likadant imorgonbitti! 
  • Nanathalie
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-20 14:10:42 följande:
    Jag åkte in till gynakuten eftersom jag började blöda mer, men framförallt för att jag hade så himla ont i ländryggen.

Positivt graviditetstest både via urin och blod, men svagt. Blod i buken och missfall konstaterat.
    Åh nej. Beklagar 😭❤️
  • Nanathalie
    Anonym (Dront) skrev 2025-05-29 19:16:59 följande:

inom tidsramen - men blivit lurad förut. Svårt att säga om det är blått eller ej, så svagt. Neggigt va?

Oj. Svårt! Hade det bara vart lite färg hade jag sagt ja! Men blir osäker som du. 
  • Nanathalie
    Anonym (Smiley) skrev 2025-05-31 07:33:29 följande:
    ÄL+13-14, är inte helt 100. Icas egna test. Ska köpa digitalt och testa imorgon är det någon mer som ser något? Tog bild efter 5 min 30 s. 
    Anonym (Smiley) skrev 2025-05-31 07:33:29 följande:
    ÄL+13-14, är inte helt 100. Icas egna test. Ska köpa digitalt och testa imorgon är det någon mer som ser något? Tog bild efter 5 min 30 s. 

Jag ser! Uppdatera imorgon!
  • Nanathalie
    Babyy2026 skrev 2025-06-09 13:02:04 följande:

Hjälp mig tolka 😅 är på BIM -1 eller -2, har haft blodblandade, rosa flytningar sedan igår. Dock extremt lite och har bara sett flytningarna när jag känt med ett finger mot tappen (sorry för TMI). Har haft svag mensvärk och tänkt att mensen är på väg, därav de rosa flygningarna. 

Tog detta test i morse. Tycker färgen ser lite utsmetad ut men visst skymtar ett svagt streck? Kan det vara fel på testet?

Jag tror detta kan vara positivt, men som du säger är det lite utsmetat på något sätt. Har du tagit nytt? Är det positivt kommer du få ett likadant igen om inte starkare. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester