• Anonym (A)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (Fröken) skrev 2024-10-29 19:50:48 följande:

Vad tror ni om detta? Tidigt än men tycker mig se nåt 👀

Helt klart att man ser något, men råder dig ändå till att testa igen om några dagar. Så har mina test också visat men inte varit gravid. :)
  • Anonym (A)
    AngieF skrev 2024-11-02 07:56:35 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA förra veckan (var i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne) och allt kom ut på helgen. Slutade blöda i början av denna vecka. Tog första graviditetstestet i förrgår och då visades ett svagt test, idag är det nästan obefintligt. (Bilderna hamnade tyvärr inte i ordning.. Första bilden är gravtest från idag, sista är förrgårs gravtest och mitten är ägglossning) Tog ett ägglossningstest idag som jag tycker ser positivt ut. Vad säger ni? Är det dags att försöka igen?

Ditt ägglossningstest är inte positivt. Det ska antingen vara lika starkt eller starkare. Men förmodligen nära. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Är jag galen?) skrev 2024-11-08 07:31:09 följande:

Vad tror vi? Kom inom tiden! Testet mäter 10 mlU, när hade ni provat vanliga test?
    Ser tyvärr inget på det testet. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Är jag galen?) skrev 2024-11-08 08:44:03 följande:

Va, jag tyckte det var ganska synligt jag! tog en närmre bild :)

Det kan vara min datorskärm med, men ser ingenting. Ser du något så är det säkert ett plus :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Eli) skrev 2024-11-20 11:49:31 följande:

Vad tycker ni tjejer? 

Rd7 med ivf :)

Ta hellre ett digitalt testa tidigt. Dem där testen ger oftast spökstrek. Ser också att där är, men tänkte mest så att du får ett säkert svar :)
  • Anonym (A)
    Babyy2026 skrev 2025-06-04 12:23:21 följande:
    Behöver hjälp att tolka dessa test. Det är dels en bredare ljusblå linje och sedan en smal mörkare OVANPÅ den ljusa breda. Tog ett test igår och ett idag, tycker dagens är starkare men är orolig för att det är falskt positivt. Vad tror ni? 
    Jag skulle själv ha tolkat den som negativ tyvärr. Prova annat test :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Hej) skrev 2025-06-20 13:19:28 följande:

Vad tror ni? Beräknad mens i morgon. RFSU är blankt. Gjort två testa tidigt som gett resultatet nedan 

Jag hade inte förlitat mig på att det är positivt. Har dålig erfarenhet av just clearblue märket. När det gäller både tidiga och digitala. 
  • Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-01 13:26:28 följande:
    Vad säger detta test?? kände mig totalt lurad av min kropp förra cykeln. Hade starka känslor av att jag hade blivit gravid. Testade dock negativt. Fick mens vad jag trodde i vanligt flöde och antal dagar. Inväntar ägglossningen nu och skulle börja tracka den tidigt för att inte missa fertila dagar. Kör clearblue blinkande gubbe som visar fyra mest fertila dagar. Började testa cd 8 idag och blev chockad över att det första jag får upp är en stark lysande gubbe som skulle indikera att jag är som mest fertil nu. Redan nu i cykeln kändes så tidigt. Men vi myste nu på morgonen. Men känner att det är konstigt att jag får stark lysande gubbe på första försöket och även så pass tidigt i min cykel. Tog nu nu ett gravtest som visade detta. Vad tror ni???? Kan jag vara gravid trots att jag fick min mens? 
    Man kan vara gravid trots att man får mens. :) Grattis till ditt plus. 
  • Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-02 00:10:52 följande:

Tack snälla för peppen. Ska ta ett nytt test imorgon för att se om det är något starkare. 

Har hittat så lite solskenshistorier om att man är gravid trots mens men det kanske finns där ute, skulle behöva läsa några sådana :?) 

Min mamma hade mens med mig när hon väntade mig. Det var först i 6 månaden som mensen försvann. Men är det missfall du är rädd för så ska du nog avvakta med att testa tills det gått en vecka. Men dina test såg starka ut i BIM gruppen med. 

Med min förstfödda hade jag mens och knappt en vecka efter plussade jag, men sen försvann mensen. :)
  • Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-02 13:27:42 följande:
    Du ser.... ett SOLKLART PLUS ❤️ Grattis
  • Anonym (A)

Det kan vara att kroppen inte hunnit ställa om och registrerat en graviditet. Men ditt plus skulle nog ha varit svagare nu om du började blöda då och om det hade varit ett missfall. Om du är orolig för det så vänta med att testa dig igen om en vecka. Då borde du få ditt svar på om det är positivt eller om det blivit mf. Nu vet inte jag hela din historia, men tyvärr är det bara att vänta och det är just den biten som är jobbigast. Håller tummarna för dig.

• Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-02 18:17:21 följande:
    Det här ger mig hopp att läsa :) minns du hur det var med din förstfödda, räknades din graviditet från mensen som kom strax innan du plussade en vecka innan, eller räknades graviditeten från den mensen du hade månaden innan? Och minns du om du blev framflyttad i tiden? om implantationen skedde senare än du trodde? :)
    Kommer kanske inte ihåg allt till punkt och pricka. Mitt barn är tonåring from nästa år. 😅 Men det räknas alltid från föregående mens. Jag blev framflyttad.
  • Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-03 11:28:08 följande:

Mina gravtester tagna den vänstra igår och högra idag. Igår hade jag lite lätta rosa flyttningar och rosa på pappret när jag torkade mig och idag kom det en mörkbrun flyttning och lite rosa så här långt.. jag ställer in mig på ett missfall. Men har aldrig fått ett missfall tidigare så det är svårt att veta vad jag har att förvänta mig närmaste dygnet. 😢

Den stora anledningen till min oro är att jag fick en större blödning förra veckan som jag trodde var mensen, hade negativa gravtester hela veckan fram till blödningen, trodde det var mensen som kom och slutade testa mig. Fick dock till min förvåning positivt grav test nu i fredags som har hållit i sig över helgen men utan signifikant ökning som är synbart med enbart ögonen men inte heller blivit svagare. Fick igår lite rosa flyttningar idag mörkbruna. Men det är till och från, inte konstant, och inte mycket. Det kan upphöra helt för att sen komma lite till. Jag avvaktar under dagen. Tycker mina gravtester borde ge starkare utslag (särskilt rfsu), om jag blev gravid i min juli-cykel med ägglossning 9-10 juli?. Någon som varit med om en liknande historia som denna? Och hur slutade det för er? Förstår att det i mitt fall kan vara allt från missfall till utomkvedshavandeskap till en faktiskt graviditet. Men vet inte vad nästa steg blir mer än att vänta?. Fruktansvärd väntan?. 

Tycker verkligen inte att du ska tänka missfall. Förstår att det är jobbigt att vara ovetande, men det bästa är att du väntar 1-2 veckor och sen tar ett nytt test eller om du bokar in en tid till en gynekolog. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Bonnie) skrev 2025-08-03 16:51:30 följande:

Bim -3, jag fortsätter se en skugga men den blir inte starkare så tror tyvärr mina ögon lurar mig :( typiskt att ögonen lurar när man känner sig så fruktansvärt gravid kanske?

Ser ingenting tyvärr.
  • Anonym (A)
    hemliganatta skrev 2025-08-04 10:11:03 följande:
    Jag ser så tydligt på både redigerad och oredigerad bild men varken min sambo eller kompis tycker de se färg i det utan säger att det är spökstreck, håller ni med?
    Jag har fått många såna och har inte varit gravid. Skulle avvakta någon dag till för säkert resultat. Läste i BIM gruppen att ett digitalt visade negativt. Om tre dagar borde det vara ännu starkare om det är någon graviditet :)
  • Anonym (A)

Vad tror ni om detta? Det är samma test! Ett clearblue ultatidigt 

• Anonym (A)
    Lojsans90 skrev 2025-08-14 13:50:57 följande:

Ser någon skugga på båda senaste inläggen. Som jag förstått så kan ju clear blue ge spök och den skuggan men för mig har mina såna alltid blivit starkare efter några dagar. Så vet inte om de är otur eller ej. 

Hoppas båda era test blir tydligare. 

vad tror vi om Mina?

Jag ser två streck, dock väldigt svagt :) 
  • Anonym (A)
    Minilillis skrev 2025-08-19 07:58:55 följande:

Hjälp en förvirrad hoppandes ! 
    Gjorde 2 test idag ÄL+16 ett "snabb test" som ska visa ett + och ett digitalt. Digitala samt ej gravid och så här såg det andra ut (inom tid) ->  

Är det bara hoppet som ser ett pluss eller är det ett falskt?

Det är verkligen svårt att veta med clearblue. Plusset ser riktigt ut, men det är väl ett som mäter ultratidigt eller är jag fel på det? Avvakta någon dag och ta ett nytt. Typ om 3 dagar för då borde det vara starkare. 
  • Anonym (A)
    Minilillis skrev 2025-08-19 11:15:20 följande:
    Anonym (.) skrev 2025-08-19 08:43:45 följande:

Reklamera det testet om det inte visar sig vara graviditet trots allt. Det är galet hur dåliga test det företaget har. 

Tror tyvärr inte eftersom du är så långt ifrån ägglossning och det digitala visar inte gravid att du är inte är gravid. Men kanske dröjde din ägglossning trots allt och du är närmare ägglossning än du tror 🥰

Tack för snabba svar! Super svårt men det är ett så kallat "resultat efter 1min" inte ultratidigt. 
    Å dålig som man är på att ha is imagen och vänta så ha jag vänta 5 timmar tog ett nytt nu (då jag tänkte att dem ev ändå är "dåliga") och fick detta resultat-> 

*hoppas nu att dem nya jag ska köpa till kommande dagar visar lika bra om inte bättre * 
    Jag tycker den är positiv och tyckte jag på förra med :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester