Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vad tror ni om detta? Tidigt än men tycker mig se nåt 👀
Vad tror ni om detta? Tidigt än men tycker mig se nåt 👀
Jag fick veta att jag fått ett MA förra veckan (var i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne) och allt kom ut på helgen. Slutade blöda i början av denna vecka. Tog första graviditetstestet i förrgår och då visades ett svagt test, idag är det nästan obefintligt. (Bilderna hamnade tyvärr inte i ordning.. Första bilden är gravtest från idag, sista är förrgårs gravtest och mitten är ägglossning) Tog ett ägglossningstest idag som jag tycker ser positivt ut. Vad säger ni? Är det dags att försöka igen?
Va, jag tyckte det var ganska synligt jag! tog en närmre bild :)
Vad tycker ni tjejer?
Rd7 med ivf :)
Vad tror ni? Beräknad mens i morgon. RFSU är blankt. Gjort två testa tidigt som gett resultatet nedan
Tack snälla för peppen. Ska ta ett nytt test imorgon för att se om det är något starkare.
Har hittat så lite solskenshistorier om att man är gravid trots mens men det kanske finns där ute, skulle behöva läsa några sådana :?)
Det kan vara att kroppen inte hunnit ställa om och registrerat en graviditet. Men ditt plus skulle nog ha varit svagare nu om du började blöda då och om det hade varit ett missfall. Om du är orolig för det så vänta med att testa dig igen om en vecka. Då borde du få ditt svar på om det är positivt eller om det blivit mf. Nu vet inte jag hela din historia, men tyvärr är det bara att vänta och det är just den biten som är jobbigast. Håller tummarna för dig.
Mina gravtester tagna den vänstra igår och högra idag. Igår hade jag lite lätta rosa flyttningar och rosa på pappret när jag torkade mig och idag kom det en mörkbrun flyttning och lite rosa så här långt.. jag ställer in mig på ett missfall. Men har aldrig fått ett missfall tidigare så det är svårt att veta vad jag har att förvänta mig närmaste dygnet. 😢
Den stora anledningen till min oro är att jag fick en större blödning förra veckan som jag trodde var mensen, hade negativa gravtester hela veckan fram till blödningen, trodde det var mensen som kom och slutade testa mig. Fick dock till min förvåning positivt grav test nu i fredags som har hållit i sig över helgen men utan signifikant ökning som är synbart med enbart ögonen men inte heller blivit svagare. Fick igår lite rosa flyttningar idag mörkbruna. Men det är till och från, inte konstant, och inte mycket. Det kan upphöra helt för att sen komma lite till. Jag avvaktar under dagen. Tycker mina gravtester borde ge starkare utslag (särskilt rfsu), om jag blev gravid i min juli-cykel med ägglossning 9-10 juli?. Någon som varit med om en liknande historia som denna? Och hur slutade det för er? Förstår att det i mitt fall kan vara allt från missfall till utomkvedshavandeskap till en faktiskt graviditet. Men vet inte vad nästa steg blir mer än att vänta?. Fruktansvärd väntan?.
Bim -3, jag fortsätter se en skugga men den blir inte starkare så tror tyvärr mina ögon lurar mig :( typiskt att ögonen lurar när man känner sig så fruktansvärt gravid kanske?
Vad tror ni om detta? Det är samma test! Ett clearblue ultatidigt
Ser någon skugga på båda senaste inläggen. Som jag förstått så kan ju clear blue ge spök och den skuggan men för mig har mina såna alltid blivit starkare efter några dagar. Så vet inte om de är otur eller ej.
Hoppas båda era test blir tydligare.
vad tror vi om Mina?
Hjälp en förvirrad hoppandes !
Gjorde 2 test idag ÄL+16 ett "snabb test" som ska visa ett + och ett digitalt. Digitala samt ej gravid och så här såg det andra ut (inom tid) ->
Är det bara hoppet som ser ett pluss eller är det ett falskt?
Reklamera det testet om det inte visar sig vara graviditet trots allt. Det är galet hur dåliga test det företaget har.
Tror tyvärr inte eftersom du är så långt ifrån ägglossning och det digitala visar inte gravid att du är inte är gravid. Men kanske dröjde din ägglossning trots allt och du är närmare ägglossning än du tror 🥰