• Bellatrixx

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tack som bara den, gjorde nyss ett digitalt som visade Gravid 1-2, så det är nog precis i början.
    All lycka till er tjejer och grattis till alla andra som plussat!! Hjärta

• Bellatrixx
    MissFörstånd skrev 2011-11-23 10:06:29 följande:
    Corinnel - grattis
    Taaack!! Skrattande hur går det för dig då?? :)
    Helenmedh skrev 2011-11-23 10:24:20 följande:
    Corinnel: supergrattis!

Själv ser det mycket mörkt ut.. Bim imorgon och inte en antydan till positivt. Att man kan bli såhär deppig? varför utsätta sig för detta? Åhh... Ett fjärde försök då...  
    Tack! Kan inte riktigt förstå det ännu, och eftersom jag inte vet när jag hade mens senast eller så så kan jag ju inte räkna ut när den lille ska komma..Har en cykel på 30 dagar och efter äl brukar det ta 14 dagar tills mens. Räknade ut på FL att det skulle då bli BF den 31/7, kan det stämma??

Men du, jag testade mig mycket innan med.. Och mitt var negativt hela tiden och jag hade inga känningar överhuvudtaget, så håll hoppet uppe. För som sagt, det är ju inte absolut säkert att man plussar innan BIM! {#emotions_dlg.flower} Hoppas på en bebis nu.. Jag håller allt som går för dig!! hihi
  • Bellatrixx
    MissFörstånd skrev 2011-11-23 20:18:57 följande:
    Corinnel - jo för mig går det bra. Är i v13 och mår bra, är väldig trött bara och ömma bröst.

Blomkruka - grattis!
    Okej, vad härligt. Är det första barnet eller har du barn sedan tidigare? Skönt iaf att du inte mår illa och sådär :) 

och, ett supergrattis till plussen!!! Vad kul :) 
  • Bellatrixx

Pumann: oh, vad spännande.. ligg i nu som tusan, ser ju bra ut det där så blir det säkert en liten bebis!! Hoppas!

• Bellatrixx
    Helenmedh skrev 2011-11-27 17:57:43 följande:
    Ja det har man ju hört talas om. Men kommer Äl ändå? Alltså om jag inte får någon mens denna gången? När kontaktar man bm om mensen är borta allt för länge och testen är negativa?
    Jag trodde jag hade ÄL så som jag "brukar" ha, och då efter 2 veckor när jag testade så var det negativt, jag testade och testade men ändå blev det negativa tester och jag kände mig som om jag överanlyserade allting så då ringde jag en BM som sa att det bara var att "ligga i" för att ibland blir ÄL försenad pga olika anledningar, och vi var uppe mitt i en flytt då. Det tog sedan nästan 1 månad till och nu är jag gravid. Så har inte mensen kommit än men testerna är negativa så har nog ÄL flyttats sig kanske lite denna gång? Så hoppet är absolut inte ute, och dina tester ser ju ut att vara något på. Och om inget annat så kommer det nog bli Skrattande Kroppen är ju lite knasig ibland, hihi!
  • Bellatrixx
    Helenmedh skrev 2011-11-27 18:48:02 följande:
    Du fick ingen mens imellan då eller? :) Min men brukar ju komma på dag 28 varje månad.Äl på dag 14, men fick inget utslag på testerna varken dag 12, 13 eller 14.. Men vi körde på som vanligt ändå.. Dag 17 kändes dock som äl.Ont i magen, slemmiga flytningar och allt det där.. Ja va vetjag? Jag bara går omkring och blir galen ;-P
    Nej, jag fick ingen mens alls.. Jag var jätte uppjagad och stressad och trodde självklart att någonting var galet,
    men det var bara att ÄL inte riktigt ville komma som den brukade, visst, nu kom den ju inte förens ungefär 1 månad efter men det jag menar är att det inte behöver betyda att det är något "konstigt". Och som du säger, kanske hade du ÄL då istället? Den kanske bara blev lite flyttad denna gång? Så oroa dig inte, det kommer gå jättebra Skrattande Så testa dig om ett par dagar igen.. Jag testade hela tiden ett tag kändes det som men sen väntade jag ungefär 1½ vecka och då var det ett plus där + att på det digitala stod det 1-2 så det var precis "nytt" också! Så ge inte upp hoppet!! Skrattande
  • Bellatrixx
    sweasmamma skrev 2011-11-30 07:23:20 följande:
    Frujj!! GRATTIS!!

Helenamedh!!näää,va heelt säker du skulle plussaRynkar på näsanStooor kram 

andra natten nu där jag har mycket svårt att somna,sover dåligt !!helt färdig i kroppen."mensvärken" har inte gett sig till känna på morgonen. bim-9 idag och har den där otroligt tråkiga känslan i kroppen att det inte tagit sig!

Borde man inte känna något?öm i brösten osv men nej här är det NADARynkar på näsan
    Oroa dig inte med att du inte känner någonting, det har säkert visst tagit sig Skrattande
    Jag har börjat känna först nu någonting och jag är i vecka 5+1 typ, jag hade inga ömma bröst eller någonting,
    det enda var lite "värk" i äggstockarna.. Så fortsätt hoppas pumann!! Jag hoppas på ett fint plus iaf för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Bellatrixx
    BebisVagga skrev 2011-12-05 08:39:55 följande:
    HÄR har ni dagens test.. för mej NEGATIVT...
    Är inte det där ett RFSU? tycker minsann det är positivt, jag hade sådär svagt i början :)
    Hoppas det är det, grattis! :) 
  • Bellatrixx
    sweasmamma skrev 2011-12-13 17:55:39 följande:
    bara jag som ser?? KAN ha blivit knäpp=)

Är inte det där ett svagt plus?? Det ser ut som det iaf, gud vad spännande! Skrattande
    Hoppas mina ögon ser rätt, fniss 
  • Bellatrixx
    sweasmamma skrev 2011-12-13 18:19:01 följande:
    ååhhh guuud jag vet inte!!!!!! =) men borde det inte vatt superstarkt?? jag är på bim+4 och har haft "mens" fast mer ljusrött-rosa och bruna slemmiga flytningar typ 
    Min kompis hade ett sånt där svagt test och hon tog ett digitalt någon dag efter som visade positivt, så visst kan det vara ett svagt positivt, ser ut så iaf! Ta ett nytt test imorgon om du har något? Skrattande Hoppas hoppas!! 
  • Bellatrixx
    Together90 skrev 2012-01-06 11:24:02 följande:
    Jo men borde inte testlagret visade ett jätte starkt streckt direkt efter jag doppat urinet ?
    Ibland är ju urinet utspätt. Står det att du är gravid så tror jag inte du behöver oroa dig,
    jag tog tre digitala första visade: 1-2, andra visade: 1-2 och tredje 3+ vilket var på loppet av ca 1½-2 veckor och jag undrade hur det bara kunde hoppa sådär men sen kom jag på att de 2 första inte var taget med morgonurin och idag är jag i vecka 11. Bli inte orolig, det är säkert inget fel! :) Står det att du är gravid så är du ju det, och jag testade även med RFSU, ena blev starkare än kontrollstrecket och nästa gång vilket var ca 1 vecka senare var det svagare än det första pga att jag druckit mer osv då. Så oroa dig inte!! :) 
  • Bellatrixx
    sweasmamma skrev 2012-01-25 20:07:54 följande:
    någon som har vita krämiga,alltså dötjacka flytningar innan mens??

har haft vita någon gång men detta är tjockt alltså..börjar tro det är nåt allvarligt fel på mig  
    Läste att du skrivit att de var gryniga och sådär med, det kan inte vara så att du fått svamp då? (Menar absolut inget illa) För då kan ju flytningarna bli så. Men hoppas det bara är kroppen som är lite knas Glad Jag är gravid nu men jag märkte ingenting med flytningarna förens omkring v.8 men det är ju väldigt olika säkert, så kanske är ett tecken på graviditet? Hoppas det iaf! Skrattande
  • Bellatrixx

Oh, här är man tillbaka igen för att denna tråd var så himla härlig och underbar sist jag var aktiv i den och nu ser man bara en massa "tjaffs", tråkigt... & hoppas vi kan peppa och stötta varandra än att lägga dålig energi på varann, vi behöver energi och värme inte en massa "pikande" och tråkiga kommentar, de kan man hålla för sig själv. {#emotions_dlg.flower}

• Bellatrixx

Man ska absolut enligt min mening kunna yttra sina åsikter, men är de inte särskilt vänligt skrivna kan jag förstå om folk tar illa upp och att det istället blir ett tjaffs om det än att få fram det man egentligen ville. Nu är jag ingen moraltant men samtidigt tycker jag att ska man skriva något som inte är att "följa John" så får man tänka en extragång innan man postar det så det inte blir att man gör andra människor ledsna och irriterade. 

Vi vill ju samma sak och det är att få ett plus på stickan, och alla reagerar olika påvägen dit men jag tycker att det viktiga är att vi stöttar varandra och på ett bra sätt... 

• Bellatrixx
    Lijkan skrev 2013-01-28 22:25:56 följande:

1. Jag blir irriterad när samma typ av mening postas gång på gång, uppenbart bara för att få feedback - som direkt avfärdas
    2. Vi har alla kommit med råd och tips - som direkt avfärdats
    3. Jag förstår mycket väl att alla här vill ha sitt efterlängtade plus, men det är inte första gången denna tråd "infekteras" av samma arrogans - denna person blev avstängd från tråden
    4. När fler än en person reagerar på hur En person beter sig i forumet kan jag personligen tycka att avsnäsningarna är befogat
    .
    Okej, vad tråkigt... Frågar man nånting ska man ju kunna förstå att inte alla kommer ställa sig på den "goda" sidan bara för att vara snäll utan att det är en tråd där man ska vara ärlig. Men schysst såklart Glad
  • Bellatrixx
    ulricaz skrev 2013-01-30 09:00:19 följande:
    Jag ser, det där måste väl endå vara ett tidigt plus?
    Vad kul. Tycker det ser ut som ett tidigt plus! 
  • Bellatrixx

Nu sitter man och inväntar BIM. Spännande... Tror jag kände av ägglossningen på lördagkväll/natt. Vi hade sex på torsdagkväll och söndagmorgon, så är osäker på om det ska ha "räckt". Ägglossningstesten visade som starkast på fredagkväll...

Hoppas verkligen att det ska ha räckt, om man känner av ägglossningen, är det då ägget kan bli befruktat eller ska det vandra ner först för att sedan befruktats 12h senare? Hur fungerar detta, är det någon som har en aning?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester