• MNS

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kronärtskockan skrev 2018-05-20 14:26:45 följande:

Betyder ett minus att du är gravid så grattis!! Aldrig testat med just det testet så vet inte om minus betyder gravid? Isåfall är det solklart!

Nej det ska vara ett plus, men ser att bilder a verkligen blev dåliga. Men når jag höll testet i min hand så syntes ett blått plus. Jättekonstigt.
  • MNS
    frestelsen skrev 2018-05-20 15:20:26 följande:

Jag ser det svaga stecket. Det är inte tillräckligt starkt för att kallas plus..

De kan vart så att din mens va ett tidigt missfall o det finns lite hormon kvar eller så är du gravid o strecket kommer öka om några dagar:)

Okej, ja jag hade kissat 40 minuter före jag tog detta test :) trodde jag hade uvi så skulle bara utesluta graviditet. Får köpa ett nytt test imorgon så jag kan testa på tisdag :)
  • MNS
    Pluttan skrev 2018-05-20 15:37:55 följande:

En fråga bara. Vad är detta för test? Ser ut som clearblues gamla innan cb plus kom. Isf så gav de tyvärr väldigt mycket spök och var svåra och luriga. Hoppas dock det är ett riktigt plus för din del om du så önskar.

Okej, ja det kanske är det gamla :) får ta och köpa nya imorgon!
  • MNS
    Pluttan skrev 2018-05-20 19:11:24 följande:

Håller tummarna att du får det du önskar ?

Tack, ja det är inte i planerna att detta skulle ske nu. Ska snart hem från jobb och visa bilden för sambon och berätta mina misstankar. Ser dock inte direkt fram emot det :/
  • MNS
    frestelsen skrev 2018-05-20 21:36:27 följande:

Ah fast är det efter bim borde de va starkare:/

Tycker du ska ta ett nytt test men gärna morgonurin:)

Ja alltså jag gör ju inte annat än att kissa :p kissar typ 2 ggr i timmen känns det som :p men jo ska ta ett på tisdag morgon :)
  • MNS

Verkar inte vara någon graviditet i mitt fall, tråkigt bara att clearblues tester kan vara så missvisande :/

• MNS
    frestelsen skrev 2018-05-21 15:09:38 följande:

Det kan va så att din blödning va ett tidigt missfall.. Så här du lite hCG kvar men inte tillräckligt för ett digitalt test.

Ja det är ju inte omöjligt :)
  • MNS
    LovisaM skrev 2018-06-29 10:08:33 följande:

Tycker mig se ett svagt streck

Då är jag kanske inte helt galen :p är på bim -2 äl+10 och fick ett infall att göra ett test haha.. ska se om mensen kommer på söndag :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester