• dstrl

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Milla7 skrev 2016-10-08 08:45:31 följande:

Hummm behöver er hjälp, är på BIM -8(!!) men haft lite oregelbunden mens så siffrorna är kanske inte exakta.. ser jag något eller är det min hjärna som så gärna vill?:O

Ser också :) har hört mycket neg om dessa test från cb att de ger spökstreck så jag hade tagit ett nytt test imorgon av ett annat märke för att bekräfta :)
  • dstrl
    Milla7 skrev 2016-10-08 08:52:12 följande:

Tack för svar!! Ja jag tänkte kanske vänta några dagar och testa? Finns det något märke du rekommenderar? Planerar första barnet så är lite ny i denna kategorien :)

Inte direkt. Har inte så bra koll själv. Jag testade igår med predictor early och idag med billiga testers stav. CB digital är det enda jag kan rekommendera som bäst, då får man verkligen svart på vitt :)
  • dstrl
    Milla7 skrev 2016-10-08 08:46:37 följande:

Ser inget från telefonen :/ men ta utan blixt?? :)

Sådär?
  • dstrl
    Rosenlarv skrev 2016-10-08 11:25:26 följande:

Ser helt klart något! Hur många dagar till BIM? Håller själv på att bli tokig. Svagt positivt på predictor early i förrgår. I går negativt på clearblue plus och lloyds apotek eget early test. BIM -2 eller -3 idag och orkar inte ta fler test. Har typ gett upp hoppet för denna gång. Känns extra deppigt eftersom jag och min man troligtvis är i olika länder vid nästa ägglossning:(

Antingen är det bim idag eller imorgon.

Håller tummarna för dig. Ger PE falska resultat? Det skall ju vara känsligare så de andra kanske bara inte är tillräckligt känsliga?
  • dstrl
    EnTove skrev 2016-10-08 11:36:56 följande:
    Vågade inte tro nästan!! ????

Någon som kan svara på om man vågar testa med digitalt i eftermiddag? Fast det inte är morgonurin alltså. Skulle verkligen vilja bekräfta..
    vänta till imorgonbitti istället. Du har ju ett tydligt positivt redan så finns ju ingen anledning att riskera att få"inte gravid" i eftermiddag pga för svagt urin.
  • dstrl
    EnTove skrev 2016-10-08 12:59:33 följande:

Det är säkert klokast.. Kanske ska tillägga dock att jag skulle haft mens för en vecka sedan, den 1/10, och den brukar aldrig vara sen i vanliga fall. Testade då men tyckte inte att jag såg nåt streck då, men idag är det ju, som du säger,tydligt :) Vet inte om jag klarar av att vänta till imorgon men ska försöka!

Det visar säker idag med då om du är en vecka förbi mens. Beror ju på hur mycket hormon man producerar.
  • dstrl

Håller tummarna för dig Miss Maria!

Fick idag starkt plus med CBplus. Och även på det digitala. Tack till er som hjälpte mig att titta på mina tester :)

• dstrl
    Rosenlarv skrev 2016-10-09 15:59:47 följande:
    Stort grattis!! Själv är jag inställd på att det inte blev något denna gång.
    Tusen tack. Jag håller tummarna för dig. Är det BIM idag?
  • dstrl
    Babysheep skrev 2025-09-10 06:58:59 följande:

Här är dagens test förresten. 
    Jag tycker mig se ett svagt streck men chatgpt säger att det är negativt. :(

Tycker det ser positivt ut (:
  • dstrl
    Anonym (.) skrev 2025-10-05 11:52:45 följande:

Grattis! Pregmate är inte ens tidiga att visa utan behöver ganska mycket hcg för att ge linje 🥳

Åh är det så.. Har inte ens kollat vilken typ av test det är 🙏🙏
  • dstrl
    Anonym (.) skrev 2025-10-05 12:38:27 följande:

Tror de ska vara tidiga men jhar visat senare än tex babyplan, easy at home och first respons för mig 🙈

Åh okej. Jag har clearblue hemma också men kanske bättre att vänta med att ta ett sådant till imorgonbitti? 😬
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester