• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Capiche skrev 2012-07-02 20:29:31 följande:
    Ja, det skulle vara snällt. :) 

Man är som sugen på att komma in med det här att kunna hålla koll på ÄL och sin kropp. 
    Min yngsta gosse är 5 år så det är ett tag sedan man var insatt i detta med att försöka bli gravid igen.

Bara fråga på om du undrar något om FF.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Det här med ÄL-tester är en djungel, det finns dom som aldrig får positivt på dom men ändå blir gravida och det finns dom bla jag själv som fick positiva månad efter månad och aldrig tog det sig och då visade det sig att någon ÄL aldrig hade ägt rum. ÄL test mäter bara halten av ett hormon som heter LH inte att ÄL verkligen kommer ske eller skett. FF var ett sätt för mig att veta om ÄL skett eller inte, hade ingen ÄL skett behövde jag ju inte hoppas.

Tyvärr visar FF ÄL först när den har skett och då är det försent att sexa den månaden i bebissyfte.

• telgebo

Capiche: Om inte tempen ökar i 3 dagar i rad så har ÄL inte skett och FF sätter inte ut nån coverline eller en streckad coverline om FF är osäker.

Förstår du något?

• telgebo

Capiche: Det allra bästa är att börja tempa när mensen börjar, ser att du började på CD 11. 3-4 dagar efter ÄL brukade jag få coverline på min chart så du borde ha fått coverline nu om ÄL hade skett men det kan ju också bero på att du kanske har för få ifyllda tempar för att FF ska rita ut när ÄL ägde rum. FF är ett perfekt sätt att lära sig sin egen kropp, jag lärde mig jättemycket bla att ÄL inte ägde rum den dagen jag trodde att den gjorde det.

• telgebo
    fancyface3 skrev 2012-07-03 14:32:01 följande:
    Någon som känt när ägget fäst sig? Och hur känns det?
    Jag har känt en gång, det var som nåt spann där inne, jättemärklig känsla som är svår att förklara.
  • telgebo

Capiche: Försökte kopiera länken till FF tråden här men det vill inte alls funka. Vet inte ens om du vill ha den.

• telgebo
    mammelie1891 skrev 2012-07-02 22:19:13 följande:
    Telgebo och skunk: jag tål inte kondomer. :-/ Jag får inte bli gravid då vi väntar på utredning. Skrapningen var pga min andra ofostriga graviditet i år. 2 aborter på 5 månader. Läkaren sa att jag ska låta kroppen vila över sommaren. Så kanske vi har hunnit få svar på spermaprov och obduktionen av vår senaste graviditet.

Ok. Hur vet man om man är allergisk mot kondomer?

Fairytale: Grattis till pluss

• telgebo
    MalinTherese skrev 2012-07-03 13:26:51 följande:
    Jag har ju en liten fundering här..

Jag gjorde två tester igår.. CB, på båda testerna kom ett svagt svagt streck på baksidan och dom syns, men inte så tydligt om man plockar bort "baksidan skalet".. men så gjorde jag, mitt iver, ett digitalt efter att jag testa dessa positiva.. och det var negativt? :S

Vet inte riktigt hur jag ska tolka dessa längre?  
    Förstår inte riktigt, såg du streck på baksidan av testen? De syns ju endast på framsidan.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-03 15:41:09 följande:
    Ja det vill jag. Testa om du in länken. :) Skulle vara skojj se.
    Försökte lägga in länken men det gick inte. Tråden finns iaf under medlemsgrupper så jag tror du hittar om du kollar där.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-03 15:43:45 följande:
    Här är min www.fertilityfriend.com/home/3deb15
    La in den 6.e tempen i efterhand för hade det nedskrivet.
    Får du högre temp imorgon så borde du få coverline att ÄL skedde på CD 16.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester