• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-07-03 21:46:18 följande:
    [quote=65628538][quote-nick]Jess86 skrev 2012-07-03 21:43:59 följande:[/quote-nick][/quote]
    Aha det ska se så starkt ut!
    Testar man med morgonurin då?
    Jag har hört att man inte ska använda morgonurin när man testar med ÄL-test utan man ska helst ha kissat innan och hållt sig i 4 timmar och helst ta det mellan 10-18 på dagen.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    mammelie1891 skrev 2012-07-03 19:47:12 följande:
    Telgebo: det känns som om fi**an ska brinna upp. Haha. Fast jag ringde 1177 idag o jag har inte längre sexförbud eftersom jag slutat blöda, men jag har äl så jag får väl hoppa över sexet ändå. :-P

Oj det låter jävligt obehagligt, stackare.

Förstår det måste kännas frustrerande att inte få ha sex nu när du har ÄL och så vill du/ni har barn. Jag skulle blivit det iaf.

• telgebo
    Trixxy skrev 2012-07-03 21:53:49 följande:
    Ok,varför ska man inte använda morgonurin?
    Jag har faktiskt ingen aning. Stod så i en bruksanvisning jag fick med en gång när jag beställde ÄL-tester från nätet, kom inte ihåg om de var från TL eller inte.
  • telgebo

Måste bara fråga: Ni som använder er av ÄL-test hur många dagar har ni positivt ÄL-test? Jag brukade ha 2 dagar, men en gång hade jag det från lördag-tisdag, först på onsdagen var det negativt och sedan inföll självaste ÄL på fredagen. Aldrig haft det så förr så väldigt väldigt märkligt.

• telgebo
    Loppan8604 skrev 2012-07-03 22:23:35 följande:
    De handlar om att hormonet du utsöndrar vid äl mäts starkast i urinet dagtid. Vi utsöndrar mer av hormonet på dagen helt enkelt:) där av ska man inte testa med "nattens" urin med lägre galt i.
    Just det så var det nu när du skriver det. Hade glömt det så bra att du skrev det.

Fast på CB ÄL-test så står det inget om detta, när jag använde deras test så stod det att man kunde testa när som helst i stort sett.
  • telgebo
    Elmiina skrev 2012-07-05 21:24:43 följande:
    Någon som är haj på det här med ägglossningstest?

Jag har testat sedan dag 8 i min 29 dagars cykel. Idag vid 13.00 tiden fick jag ett starkt utslag men det var inte lika starkt som kontrollstrecket, vilket betyder att det är negativt. Men jag tog nyss ett test igen och det är betyyyyyydligt mycket svagare. Ett svagt streck alltså. Vad betyder det!?

Under hela cykeln så har jag haft halvt starka test och det starkaste fick jag tidigare idag alltså.

Kan tillägga att jag idag är på dag 17 i min cykel.
    Hur länge hade du hållt dig innan du kissade då? Druckit mycket innan?
  • telgebo
    Nilla 923 skrev 2012-07-08 09:58:26 följande:
    Är detta ett plus? Måste bara fråga.... när jag hade äl så sa min sambo nu jävlar ska jag göra dig gravid och jag tror tame fasen han gjorde det. 

Ja detta är ett starkt plus, grattis
  • telgebo
    Trixxy skrev 2012-07-12 11:32:12 följande:
    Grejen är att min gubbe inte vet att jag testar med äl test för han tycker sånt är så stressande...så han förstår ju inte min plötsliga längtan att ha sex ikväll....men han verkar inte vilja ikväll utan imorrn....
    Vill ju inte tvinga han till sex....
    Däremot kan jag ju alltid försöka förföra han och se vad han gör åt saken.
    Men jag tror han känner sig säker med varannandag för han är också ledsen även om han inte visar det så tydligt,att detta tar sån jävla tid...vi är inne på 8: e försöket nu
    Förstår frustationen att det tar sån jäkla tid att bli gravid. Men du ska se att det kommer ta sig, upp til 1 år är helt normalt. Själv tog det nästan 2 år och då har jag tidigare blivit gravid 4 ggr tidigare på första försöket så jag var ju helt övertygad om att något var helt galet med min kropp, men skam den som ger sig.

Önskar dig lycka till.
  • telgebo

Trollbarnet: varför inte köpa test själv om din man/kille inte vågar?

• telgebo
    Trixxy skrev 2012-07-12 22:32:59 följande:
    Om jag testar svagt med äl testen imorrn,betyder det att äl var i idag eller imorrn då? Eller tom på lördag?
    När ÄL-test är positivt så sker ÄL i regel 24-48 timmar senare.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester