-
Det är en linje som är extremt svag och inte går att avgöra om det är ett svagt plus eller en skiftning i testet där strecket ska dyka upp om det är positiv. Kan också bildas torkstreck när de torkar, även de väldigt svaga.Samanta245 skrev 2025-04-03 07:12:11 följande:Vad är spök? Jag blir skrämd.
-
Testa igen, jag tycker det ser lovande ut. Men för att vara säker behöver du testa en gång till ☺️Mosokorv skrev 2025-04-14 11:13:57 följande:
Hej! Här är ju tråden jag letade efter men inte hittade och därför skapade en egen tråd angående min fråga. Men jag lägger den här också.
Jag tog ett rfsu testa tidigt på bim -4 (eller ÄL +10 om kanske är mer intressant att nämna). Först sågs ingenting, men det var repigt på fönstret så jag öppnade testet för att se tydligare. Då fanns plötsligt det här där. Jag är väldigt osäker på om det här är ett graviditetsstreck eller inte, jag har fått för mig att det strecket ska sitta närmre kontrollstrecket men jag kanske har fel?
Det här är det fjärde testet av samma sort jag tagit på 5 dagar (döm mig inte) och inget tidigare har haft ens en tillstymmelse till spökstreck. Dom har varit totalt blanka trots att jag försökt med allt jag kan att se streck.
så visst tändes ett litet men ack så försiktigt hopp i hjärtat. Jag har dessutom ont i brösten idag för första dagen sen ägglossning.
-
Uppdatera gärna 🤞🍀Mosokorv skrev 2025-04-14 11:26:49 följande:Tack! Det ska jag absolut göra.
-
Tror det kan vara något 🤞Anonym (Höstlövet) skrev 2025-04-21 09:41:49 följande:
Ni två som var så super gulliga och kollade på mitt test igår, kan ni kika igen?
Jag kunde som sagt inte vänta i flera dagar så jag tog ett till test idag och nu tycker jag att jag ser en starkare linje.
Det kan även vara önsketänkande med tanke på att vi försökt över 2,5 år nu med ett missfall förra månaden.
Alla bilder är tagna inom "test-tiden".
-
Nja, man brukar bli rekommenderad att vänta med att testa till testdagen då kliniken räknar med att den är ute tills 🙃Nanathalie skrev 2025-04-25 18:59:40 följande:Anonym (Ivf) skrev 2025-04-25 10:41:12 följande:Tog ovitrelle för 11 dagar sedan (14/4) och fick detta när jag testade imorse. Vad tror ni, är det sprutan som spökar eller kan man våga tro på detta svaga positiva?
Hej!
De rekommenderar att man "testar ur" otrivellen så man ser att testet blir negativt. På så vis kan man urskilja otrivellen med en ny graviditet. MEN, 11 dagar efter sprutan borde det inte vara sprutan. Vågar mig nästan på ett grattis 🙂 -
Det ser onekligen lovande ut! Om du tar ett igen om två eller tre dagar så är det säkert riktig! Triggern sitter i omkring 10 dagar så 11 är ju på gränsen.Anonym (Ivf) skrev 2025-04-25 10:41:12 följande:
Tog ovitrelle för 11 dagar sedan (14/4) och fick detta när jag testade imorse. Vad tror ni, är det sprutan som spökar eller kan man våga tro på detta svaga positiva? -
Ser positivt ut 🙏 ganska så säker att du borde få samma resultat på ett till om du testar 🥰Sommar2024 skrev 2025-04-28 16:58:35 följande:
Hej!
Ägglossning +12 idag. Kan det här vara något eller är det ett typiskt spökstreck?
-
Grattis 🥳Sommar2024 skrev 2025-04-29 08:48:28 följande:
Tack snälla för era svar och grattis Anonym (RD 8) till graviditeten. Tog ett nytt test imorse och jag ser fortfarande en svag linje. Borde väl inte ha sån otur att det är spökstreck på två separata tester?
-
Japp det är positivtjjkkll2 skrev 2025-05-09 08:31:32 följande:
Ser ni också ett streck? Äl+10 idag! 🥹 -
Ser inget, men de testen behöber vara väldigt tydligt blå och bredda för att man ska våga tro på dem. De är ökända att de svaga skuggor och spök 😞Anonym (El) skrev 2025-06-02 16:56:02 följande:
Äl+9 ungefär, kan någon annan hinta något svagt? Inte taget med morgonurin pga sjuk och hade inte ork imorse att ta ett test😂 ska testa igen om några dagar såklart! Har även konstig kramp men kan inte riktigt placera den? Det känns som en spänd känsla från livmodern och typ sedan ner mot mitt högra blygdben? Det har hållt i sig i flera timmar, känner någon igen detta?
Men det är tidigt än, så du kan fortfarande få ett plus 🤩