• Anonym (.)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (Försökt i 1 år för barn #2) skrev 2025-07-14 20:39:48 följande:
    Finns det en chans att detta är ett tidigt positivt..?! Vi har försökt i 1 år och skulle precis påbörja en fertilitetsutredning? sitter i soffan och gråter av rädsla och hopp samtidigt 🥺
    Det vet du imorgon eller om någon dag till ❤️ Vi blev gravida efter ett års försök precis innan vi skulle göra ivf. Ibland tar det bara längre tid 🥰
  • Anonym (.)

Tycker det ser rimligt ut flr17 dagar

Anonym (Tessan) skrev 2025-07-17 21:02:45 följande:

Hej! Är 6 dagar över tiden eller äl + 17. Borde inte testet visa starkare än såhär då? :( 

• Anonym (.)
    Anonym (Anonym97) skrev 2025-07-30 08:42:49 följande:

Hej, hjälp, vad tror ni om detta? BIM om 1-2 dagar 

Testlagret (märket tento besure testa tidigt) innan tiden gick ut alltså efter 3 minuter 

Rfsu testa ofta, bilden är tagen efter tiden gick ut men såg streck innan tiden gick ut:

Solklara plus
  • Anonym (.)
    Anonym (Löjliganonym) skrev 2025-07-30 12:18:39 följande:

Jag vet jag är löjlig och att detta kanske är ett försiktigt hopp som gör att man inbillar sig.  Men ÄR det ett nästintill osynligt streck där? Ibland ser jag drt och ibland inte..
    Jag är rationell och har barn sedan innan så jag vet man ska avvakta och ta nytt test om några dagar, men ah ni förstår ju 😅

Kanske är det något där, svårt att säga. rfsu är sega innan de visar. skulle kanske beställa tidiga babyplan istället?
  • Anonym (.)

Ser ut som en markering där strecket ska bli, men skulle tyvärr tolka som negativt 

Bellannn skrev 2025-08-08 09:53:58 följande:

Det är torkstreck va? Glömde bort testet lite😂
  • Anonym (.)

Reklamera det testet om det inte visar sig vara graviditet trots allt. Det är galet hur dåliga test det företaget har. 

Tror tyvärr inte eftersom du är så långt ifrån ägglossning och det digitala visar inte gravid att du är inte är gravid. Men kanske dröjde din ägglossning trots allt och du är närmare ägglossning än du tror 🥰

Minilillis skrev 2025-08-19 07:58:55 följande:

Hjälp en förvirrad hoppandes ! 
    Gjorde 2 test idag ÄL+16 ett "snabb test" som ska visa ett + och ett digitalt. Digitala samt ej gravid och så här såg det andra ut (inom tid) ->  

Är det bara hoppet som ser ett pluss eller är det ett falskt?

• Anonym (.)

Du måste vara gravid! Det digitals måste vart fel på!

Minilillis skrev 2025-08-19 11:15:20 följande:
    Anonym (.) skrev 2025-08-19 08:43:45 följande:

Reklamera det testet om det inte visar sig vara graviditet trots allt. Det är galet hur dåliga test det företaget har. 

Tror tyvärr inte eftersom du är så långt ifrån ägglossning och det digitala visar inte gravid att du är inte är gravid. Men kanske dröjde din ägglossning trots allt och du är närmare ägglossning än du tror 🥰

Tack för snabba svar! Super svårt men det är ett så kallat "resultat efter 1min" inte ultratidigt. 
    Å dålig som man är på att ha is imagen och vänta så ha jag vänta 5 timmar tog ett nytt nu (då jag tänkte att dem ev ändå är "dåliga") och fick detta resultat-> 

*hoppas nu att dem nya jag ska köpa till kommande dagar visar lika bra om inte bättre * 
  • Anonym (.)
    Anonym (Miss) skrev 2025-08-29 23:54:46 följande:

Här är en annan bild på samma test, kanske syns bättre här ? 
    Såg det sneda strecket på första bilden. Men nu har det snart blivit en ny dag. Om det var början till något borde det synas aningen tydligare om du testar idag igen ❤️
  • Anonym (.)
    ttcjuliaa skrev 2025-08-30 12:51:05 följande:

Ser ni något här? Obestämd Ruvardag 5 med blastocyst.
    Ja tydligt!
  • Anonym (.)
    limp4an skrev 2025-09-02 08:02:49 följande:

Hej! 

har stirrat mig blind på det här testet nu. Är det en svag skugga eller inbillar jag mig bara?

det är ett testa tidigt 

Tycker jag ser! Mina var väldigt svaga första dagen men mörknade aningen redan framåt kvällen, så har du många kan du testa idag igen 🤗🤞
  • Anonym (.)
    limp4an skrev 2025-09-02 10:34:29 följande:
    känns som att man ser det enbart för man vill så gärna ha strecket. Men får testa ikväll ☺️
    Håller tummarna. Grejen är att jag vet precis var strecket ska vara så är inte helt pålitlig för jag har line eyes ibland 🙈
  • Anonym (.)

Ser lovande ut, går inte riktigt säga säkert när det kom efter tiden. Men lovande och testa igen med testa tidigt 🤗

Granen123 skrev 2025-09-13 09:57:50 följande:

Glömde bifoga bilderna.. här kommer dem. 

• Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2025-09-13 10:09:20 följande:

Ser lovande ut, går inte riktigt säga säkert när det kom efter tiden. Men lovande och testa igen med testa tidigt 🤗

Min erfarenhet av röda test som ger streck efter tiden är bra. De har inte samma kemiska ämne som blåa test har. blå test kan man aldrig lita på då deras kemi lätt ger falska positiv. 
  • Anonym (.)

Grattis! 🥳 spökstreck är mycket mycket svagare och upprepas sällan (förutom cb) 

Anonym (Kurtis) skrev 2025-09-19 08:20:31 följande:

Hej, jag ser ett svagt streck. Så svårt att få med på bild. Efter att ha läst om alla dessa spökstreck så är jag osäker på om detta är ett "riktigt" streck 🙈
    Bim imorgon lördag. 
    Bilden är tagen efter ca 4 minuter, så inom tidsramen.
    (två test igår var nästintill likadant)
    Vad tror ni? 
  • Anonym (.)

Testet från idag är positivt. Sluta tempa nu för alla hormoner kan göra kurvan hoppig utan att de betyder något. grattis 🥳

Mupplor skrev 2025-10-01 07:31:35 följande:
    Hej på er! Hängt här inne och gått igenom mycket av tidigare inlägg och fått lite förhoppning i våran resa mot ett första barn 🤍 Skulle behöva hjälp av tolka mina test och mätkurvan. Tror ni att det är falska signaler eller kan det vara så att vi är gravida? 

Första testet den 29/9 (em) när min cykel skulle sluta enligt NC: 

Andra testet den 1/10 (morgonen), NC sköt upp min sista dag i cykeln till denna dag efter mina temperaturmätningar:

Såhär har denna cykel sett ut i tempmätningarna som skett dagligen på morgonen: 

Finns det någon som kan utläsa något av detta? :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester