• Anonym (.)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

limp4an skrev 2025-09-02 08:02:49 följande:

Hej! 

har stirrat mig blind på det här testet nu. Är det en svag skugga eller inbillar jag mig bara?

det är ett testa tidigt 

Tycker jag ser! Mina var väldigt svaga första dagen men mörknade aningen redan framåt kvällen, så har du många kan du testa idag igen 🤗🤞
  • Anonym (.)
    limp4an skrev 2025-09-02 10:34:29 följande:
    känns som att man ser det enbart för man vill så gärna ha strecket. Men får testa ikväll ☺️
    Håller tummarna. Grejen är att jag vet precis var strecket ska vara så är inte helt pålitlig för jag har line eyes ibland 🙈
  • Anonym (.)

Ser lovande ut, går inte riktigt säga säkert när det kom efter tiden. Men lovande och testa igen med testa tidigt 🤗

Granen123 skrev 2025-09-13 09:57:50 följande:

Glömde bifoga bilderna.. här kommer dem. 

• Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2025-09-13 10:09:20 följande:

Ser lovande ut, går inte riktigt säga säkert när det kom efter tiden. Men lovande och testa igen med testa tidigt 🤗

Min erfarenhet av röda test som ger streck efter tiden är bra. De har inte samma kemiska ämne som blåa test har. blå test kan man aldrig lita på då deras kemi lätt ger falska positiv. 
  • Anonym (.)

Grattis! 🥳 spökstreck är mycket mycket svagare och upprepas sällan (förutom cb) 

Anonym (Kurtis) skrev 2025-09-19 08:20:31 följande:

Hej, jag ser ett svagt streck. Så svårt att få med på bild. Efter att ha läst om alla dessa spökstreck så är jag osäker på om detta är ett "riktigt" streck 🙈
    Bim imorgon lördag. 
    Bilden är tagen efter ca 4 minuter, så inom tidsramen.
    (två test igår var nästintill likadant)
    Vad tror ni? 
  • Anonym (.)

Testet från idag är positivt. Sluta tempa nu för alla hormoner kan göra kurvan hoppig utan att de betyder något. grattis 🥳

Mupplor skrev 2025-10-01 07:31:35 följande:
    Hej på er! Hängt här inne och gått igenom mycket av tidigare inlägg och fått lite förhoppning i våran resa mot ett första barn 🤍 Skulle behöva hjälp av tolka mina test och mätkurvan. Tror ni att det är falska signaler eller kan det vara så att vi är gravida? 

Första testet den 29/9 (em) när min cykel skulle sluta enligt NC: 

Andra testet den 1/10 (morgonen), NC sköt upp min sista dag i cykeln till denna dag efter mina temperaturmätningar:

Såhär har denna cykel sett ut i tempmätningarna som skett dagligen på morgonen: 

Finns det någon som kan utläsa något av detta? :)

• Anonym (.)

Grattis! Pregmate är inte ens tidiga att visa utan behöver ganska mycket hcg för att ge linje 🥳

dstrl skrev 2025-10-05 11:06:55 följande:

Någon som ser andra linjen eller är jag galen? 
  • Anonym (.)

Tror de ska vara tidiga men jhar visat senare än tex babyplan, easy at home och first respons för mig 🙈

dstrl skrev 2025-10-05 12:31:28 följande:
    Åh är det så.. Har inte ens kollat vilken typ av test det är 🙏🙏
  • Anonym (.)

Grattis 🥳 

Schandra89 skrev 2025-10-06 09:20:24 följande:

Hej,

Här är mitt test jag tog i morse. Inget testa tidigt, utan ett vanligt från gravidkollen. Är 3 eller 4 dagar innan BIM. Är det någon mer som ser något?🙈 är kollat inom rätt tid.

• Anonym (.)

Du kan nog ta det nu, det brukar inte skilja så mycket på tidiga och vanliga test 🙃 Jag hade linjer på pregnate från 10 dpo 🤗 det är väl typ bara rfsu som behöver mer hcg för att visa tydligt på sina testa ofta 🙃 

dstrl skrev 2025-10-05 12:50:12 följande:
    Åh okej. Jag har clearblue hemma också men kanske bättre att vänta med att ta ett sådant till imorgonbitti? 😬
  • Anonym (.)

Har du testa är blankt efter ma så tror och hoppas jag det är en ny graviditet 🥰

Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-10-06 13:38:21 följande:

Testar att lägga in bättre bild

• Anonym (.)

Ser absolut 

Anonym (Anonym0908) skrev 2025-10-12 17:38:24 följande:

Är det något?

• Anonym (.)

Jag tror inte på teorin att strecket flyttas pga kissar på det istället för att dopa. 

Tror det bara är samlat pigment där. Hur som, är det strecket från graviditet så kan du ta ett till och dopa som ger 99% säkert utslag 

Anonym (Hjälp) skrev 2025-10-12 22:32:23 följande:

Hej, går på p-piller men glömde bort att ta och hade sex med min sambo. Fick ingen blödning trots denna miss så tog därför ett test (som var negativt). Dock mått lite konstigt senaste veckan så testade igen (gått typ 6 veckor nu) och fick då detta resultat med RFSU-test. Tydligt streck men under plasten som visar max-strecket. Kissade på stickan (dvs doppade inte i kopp som man ska) och läste då att test-strecket kan flyttas längre ner och hamna under plasten om man doppar för långt, eller som jag då kissade på stickan. Stämmer detta?? Är det ett positivt test alltså??
  • Anonym (.)

Inte alls konstigt du är ju två veckor efter på 14 dpo. 

Hcg har ett enormt stort normalspann 🤗

Anonym (Fundersam3) skrev 2025-10-13 07:16:33 följande:

Mitt digitala med veckoindikator visade 2-3 veckor på dpo 14 Idag. Är det vanligt att den gör det? Är det fler som fått det? När jag frågade chatt gpt är det mer vanligt att den slår om till det o kring dpo 17-20. I vissa fall redan dpo 15-16. Men jag vet inte om mitt kunde ha slagit om ännu tidigare ifall jag tog det igår. Men idag är det dpo 14 och den visar 2-3 Veckor.
  • Anonym (.)

Det är positivt, behövs inte digitalt

Anonym (Anonym0908) skrev 2025-10-13 17:43:53 följande:
    Jaa måste köpa ett sånt, tog det här i morse iaf:
  • Anonym (.)

Det ser normalt ut, både linnea och anonym 0908. 
    Har själv testat två graviditeter med bla easy at home och de ser lika ut några dagar och blir sen ett snäpp mörkare men de ökar inte alltid gradvis var dag ☺️ Jag tog också blodprov parallellt och även när hcg tredubblades så såg testen likadana ut 🙈

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester