Inlägg från: Mirella85 |Visa alla inlägg
  • Mirella85

vilket kill namn gillar ni??

e lite nyfiken på vad folk tycker=)

har verkligen svårt o välja själv el komma på vad jag vill att vår son ska heta.
    som om ni har tips om något annat namn får ni gärna skriva det
    gillar inte allt för vanliga namn som ni kanske märker   

BF den 27 okt
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden vilket kill namn gillar ni??
  • Mirella85
    aldrigmer skrev 2011-09-15 13:45:47 följande:
    ...men jag är ju en gammal tant......Enzo är snyggt i Italien, Kasper stavas med K, Noa utan h, Alvin har långa, spetsiga öron, Nemo är en liten gullig clownfisk, Noel är engelskt och jättefint där, Wilmer är en seriefigur, Jonatan är bra om du tar bort h-et. Så ja, nu är jag klar!! Solig

jag gillar lite odda stavelser=) men gillar att du e ärlig

du glömde säga att casper med C är ett spöke hehe 
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    Jennilie skrev 2011-09-15 15:02:08 följande:
    Du ville ha lite tips på pojknamn så här får du en hel lista av namn som jag själv gillar..

Pojknamn
    ¤ Jay
    ¤ Melvin
    ¤ Thristan
    ¤ Jax
    ¤ Jamie
    ¤ Davy
    ¤ Kian
    ¤ William
    ¤ Diaz
    ¤ Liam
    ¤ Dustin
    ¤ Wilton
    ¤ Manne
    ¤ Milan
    ¤ Dani
    ¤ Devin
    ¤ Troy
    ¤ Ian
    ¤ Nelix
    ¤ Nima
    ¤ Elian
    ¤ Oliwer
    ¤ Rayan
    ¤ Sander
    ¤ Jayson
    ¤ Anthony

där var vissa jag redna tittat på lite innan=)

men devin gilla jag.. ska lägga på minnet  tack
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    IsDimma skrev 2011-09-15 15:11:02 följande:
    Dom är hemska allihop, faktiskt. Nemo är inget namn på en pojk utan en fisk, Casper är ett spöke och sen är jag uppväxt under arvingarnas stortid (och jag gillade dom inte). Noel är okej om man bor i ett engelsktalande land. Jonatan ser hemskt ut med ett h. Alvin klingar illa i mina öron. Noah stavas också utan h om man nu nödvändigtvis ska välja det. Wilmer är hemskt. Och finns det folk som heter Enzo? Inte i Sverige va? Det låter som en hund.

alla är namn är rättstavde
    kanske inte svenka namn precis som du verkar vilja höra=) 
    sen kan man faktist stava namn lite olika.. själv gillar jag lite odda namn och mer utlänska  
    enzo är italaljenskt namn       
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    La Lola skrev 2011-09-15 15:29:59 följande:
    Har det blivit lite fel nu?
    Det ska väl vara en omröstningstråd och inte ett quiz...?

ja det blev fel har gjort en omröstning men folk hann redan svara här med så lätt det var=)
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    aldrigmer skrev 2011-09-15 16:30:46 följande:
    Ursäkta min petighet men hur vet du att de är rättstavade? Din stavning är ju bedrövlig. Hoppas att tangentbordet hängt sig för dig.....din brist på stor bokstav tyder på det!!  Dock, kul att någon mer än jag reagerade på namnen!
    Man behöver inte vara så otrevlig som du är. Då kan man lika bra strunta i o svara tycker jag.
    För alla dessa namn är tagna ur en namn bok som är väldigt känd i sig.  
    Namnguiden av Solverig Norberg 

BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    La Lola skrev 2011-09-15 19:59:22 följande:
    Innebär det att de är rättstavade? Författaren kan ju också ha stavat fel.....

att ni orkar bry er om hur jag vill stava ett namn

bara för man ser ett namn så betyder väl det inte är felstavat??!! som sagt vissa namn kan man stava lite hur man vill. och det finns ingen i värden som kan säga att det är felstavat i enkligen. För ett namn kan man stava hur som.

Sen får folk tolka det hur dom vill. Vet inte hur många gånger folk stavar fel på namn för dom tar det som är vanligaste. Som Gustav kan stavas med F i slutet. Noa el Noah beroende vilket land du kommer ifrån oftast. Samma sak med Wilmer o Jonathan. Om du e nordisk så blir det oftast med V el utan H men inte i dom andra länderna. Ska man då säga till alla som kommer från ett annat land att dom stavar fel på sitt namn el??!!
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    Faile skrev 2011-09-15 20:30:02 följande:
    Jag tror hon menade att de i denna tråden ska vara stavade precis som de är, då någon påpekade att det var felstavat.

Iaf, jag gillar Jonathan, Noah, Alvin och Noel. Mycket fina namn.

precis=)
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85

Emelie 92 skrev 2011-09-19 13:34:35 följande:
    Själv tycker jag att Malou är jätte fint till en liten pojke

jag ser en flicka framför mig när jag ser namnet Malou så det blir det inte.. men tack ändå=)
    BF den 27 okt <3
  • Mirella85
    Elajna skrev 2011-09-19 21:25:30 följande:
    Du gillar inte allt för vanliga namn? Typ alla namnen på listan förutom Nemo och Enzo är vanliga...

Gillar iaf några av dem, Noah, Nemo, Alvin t.ex. Min son heter Mion, det är ovanligt och fint tycker jag...

förslag:
    Theo
    Odin
    Isak
    Viljar
    Mattis
    Love
    Eskil
    Tintin
    Gabriel
    Victor
    Hannes 

precis du har helt rätt.. vet att vissa är vanliga men jag gillar dom ändå.. tänkte mer om folk hade förslag på nått namn som inte är allt för vanligt. 

men det svårt vad man tolkar är vanligt el ovanlig namn i med var man kommer ifrån. Som Enzo är italjenskt o vanligt där medans Noel är många engelsmän som heter.

känner nämligen ingen eller aldrig innan hört talas om Noel el Noah innan. Så för mig är dom inte så vanliga=)       
    BF den 27 okt <3
Svar på tråden vilket kill namn gillar ni??