• Anonym

Chefer - vad tjänar ni?

Chef på ledningsgruppsnivå i teknik-startup, personalansvar, budgetansvar, produktansvar. Drygt 650k/år plus ett mindre delägarskap. Jag har dock legat still i lön i flera år. När bolaget börjar gå med vinst, eller om jag byter jobb, kommer jag att få ca 900k/år.

Jag har magisterexamen i teoretisk datalogi.

• Anonym

Jag har 47 200 och har jobbat som chef i 5 år. Jag är civilingenjör och jobbar på stort företag inom industrin.

• Anonym

Oj glömde, jag är Anonym inlägg 9. Jag har ca 20 fasta medarbetare i min grupp och 10 konsulter.

• Anonym

När jag jobbade som mellanchef i statligt "företag" hade jag ca 37000 kronor.
    Nu är jag avdelningschef på ett privat företag och har 45000 + förmåner

• Anonym
    Anonym (enhetschef) skrev 2011-09-16 20:08:19 följande:
    K=1000, dvs 130KKR = 130000kr/månad
    Nej, K betyder Kelvin (ett mått på temperatur). k däremot betyder tusen. Svårt med matten, allihop?
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2011-09-16 19:08:46 följande:
    Det förvånar mig att folk förväntar sig en hög lön när de arbetar med något som inte genererar pengar. 

Lagbas (alt miniatyrchef :) ) med dryga 30 i månaden. 
    Oj. Bara... oj. Om du jobbar i en professionellt driven organisation kommer du inte högre förrän du begriper vad som är fel i ditt uttalande.
  • Anonym
    Anonym (Big boss) skrev 2011-09-16 21:01:12 följande:
    Den enhet som jag jobbar inom, hos kommunen, har också rätt bra omsättning.
    Men påverkar du intäkterna? Och vilken vinstmarginal har ni?
  • Anonym
    Anonym (Big boss) skrev 2011-09-16 22:36:06 följande:
    Det skulle absolut vara jättekul att fortsätta diskutera huruvida jag, som arbetar i den tärande sektorn, är överbetald eller inte. Men det var inte riktigt det jag ville ha ut av tråden. Ville bara höra vad andra chefer tjänar. 

Undrar förresten hur många av er som skrivit i tråden som är kvinnor.