Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

    Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!

    toppen , här är jag.

    ska med alex till bvc i dag på väg och mät koll.

    ska bli spännande att väga då alex är vårt första barn som hel ammas.

    ha en bra helg/ kram


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Vilka vi är:

    * Nicholasmamma (Tina) - Alexander född 22 aug (4 dgr över tiden), tredje barnet.


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    * Nicholasmamma (Tina) - Alexander född 22 aug (4 dgr över tiden), tredje barnet.
    * Chariots (Erica) - Alexander född 30 Augusti (4 dgr över tiden), första barnet.
    * Sommartjej 77 (Anna) - Smilla född 30 aug (8 dagar över tiden), tredje barnet.

    Fixat =) Lägger oss i den ordning bebbarna kom =)


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Under ALLA nio månaderna med bebbe inne i magen hade jag ingen matlust eller sötsug alls =)

    NU!! kan jag fan äta jämt och godis och fikabröd med...fan fan fan.
    Och jag som redan ÄR stor till att börja med.

    Måste skärpa mig....(fast helammar också...hoppas på att det går åt en massa energi där)


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Halloj

    Alexander är ju 4 veckor och hans navelsnutt sitter fortfarande kvar och luktar ILLA!
    Den är väldigt lös när man pillar på den men inte så den vill trilla av.

    Ska till BVC på fredag och be henne kolla...ska det verkligen lukta såååå illa?
    Jag oroar mig så klart för infektion och har börjat tvätta runt naveln med sårtvätt....lukten ÄR bättre..ja lite i allafall.

    Med mina andra två barn har snutten inte stannat så här länge utan trillat av efter ca 2 veckor.
    Antar att det är väldigt olika. Jaja det ger sig.

    I natt sov lillskrutten i intervaller på 2-3 timmar i tagen....wow vilken skillnad på MIG när man för sova längre än 1 timme i taget haha.
    Sen tror jag han har blivit effektivare att amma också.....efter 20 min kändes brösten "tomt" och han släppte taget och somnade om. Tidigare har han tuttat i ca 40 min åt gången.
    Ja jag är på himla glad att det känns som allt bara blir bättre och bättre =))

    Allt väl hos er då?


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    mariab85 skrev 2011-09-23 12:19:38 följande:
    Jag ammar min tjej var tredje-fjärde timme ungefär. Men den senaste veckan har hon börjat krångla vid nästan varje amning, värst är det dock under natten. Hon ligger och sprattlar med benen, spänner sig och får ingen ro. Sen när hon väl får ett bra tag går det hur bra som helst. Men innan hon får det hinner både hon och jag bli stressade och ledsna.

    Nu är det snart dags för den dagliga promenaden. Här i Karlstad skiner solen så det ska bli riktigt skönt. Sen ikväll blir det fredagsmys med tacos, dricka och något gott till efterrätt.
    Försöker verkligen hålla mig ifrån sötsaker på vardagarna, men det är inte det enklaste när man går hemma hela dagarna. Lyckas ni med det?

    Hoppas ni alla får en riktigt bra fredag Glad
    OT >> Bodde i Skogahall i 9 år...LUV Karlstad och Värmland

    Kram
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    nellepelle76 skrev 2011-09-23 15:25:12 följande:
    hallå alla :)

    Jag har massor med mjölk o min lille växer så det knakar ,men har börjat ge ersättning på kvällen för han ville äta hela nätterna så nu e det bättre.. mycket ont i magen har han oxå så igår provade vi semperdropparna, han har sovit bra inatt men vet inte om det var deras förtjänst....tar det ett tag innan de hjälper kanske ???Någon som provat dropparna ??
    Annars trivs grabben bäst med att ligga i mammas famn men i morses fick jag tom äta frukost utan bebis i famnen ,då låg han under babygymmet på golvet å var nöjd en lång stund ,lyx för mamma :) Idag blir lillkillen fyra veckor ,tiden går så fort :)  
    Tänkte också ta fram babygymet i morrn..ser Alexander kollar så på sin mobil han har i sängen så tänkte att det kanske är dags så han får nått mer att titta på. =)
    Jo vi har haft sempers magdroppar OCH minifom till tösen som i dag är nästan 18 månader. >
    Alexander har inte börjat än med droppar för det har inte känts än att de behövts...men vi har dem hemma. Står i kylen om de behövs.

    Vi var till BVC i dag för mät och väg. Allt jättebra MEN lillen har fått infektion i naveln...navelstumpen trillade I går....(sent som skjutton ju) och nu har han infektion där. Fick råd att lufta massor och smörja med Inotynol så ska göra det. Sen till att tvätta med vanligt vatten en gång om dagen och se till att det är torrt. Ingen blöja eller kläder som täcker. Får använda små tröjor då så man kan lämna magen "öppen" oxh inte bodys...jaja det löser sig säkert.På sätt och vis skönt att veta. Förstod att det var nått fel för det luktade illa från hans navel. NU när jag vet vad man ska göra blir det nog bra igen.
    Fick medicin för torsk också....fixk en chock i kassan på apoteket....313 kr!!!! OKEJ!!!
    Nu attans får det allt hjälpa också!

    NU...kommer pappsen snart med chinamat.....löning i dag och lyxmiddag hahha.

    MUMS!!!

    Kram alla och trevlig helg.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    hej tjejer

    Jo jag har ju aldrig helammat tidigare..så tänkte bara fråga...

    Alexander är fem veckor i dag...och det känns som bröstmjölken inte räcker till, vissa tiden på dygnet blir han liksom sur och arg på tutten...som på morgonen.
    ÄR det NU jag ska marathonamma och han är redan i en tillväxt period...vad gör man...vill så gärna helamma denna sista bebbe ju...men i går fick vi ge tillägg på kvällen =(

    Help?


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    BeccyBoop skrev 2011-10-05 04:00:32 följande:
    Det var ju själve fan vad jag ska få knutor i brösten och början till mjölkstockning så fort Olivia inte ätit på tre (!) timmar! Mina bröst ser helt deformerade ut och ja - det är INTE skönt!

    Beccy>> det är lika för mig, de blir hårda och knöliga och det fullkomligt rinner och droppar ur dem, ligger inläggen snett rinner det ut överallt...oftast i sängen. Funderar på att börja sova på ett badlakan men det blir inte så svalt som av lakan och jag har svårt att sova när det är varmt.


    I natt sov Alex från 23 till 02....jag blev super lycklig när jag hörde att han vaknade och började knorra efter mat....sen tömde han bara ena tutten....så fick lov att pumpa ur det andra.


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Vi köpte NAN HA till Alexander, han käkar det när bröstmjölken inte räcker till.


    Men jag fick nyligen veta att det är NAN pro 1 jag borde köpt.


    Kolla länken:http://www.nestlebaby.com/se/baby_nutrition/products/

    HA är tydligen förebuggande mot allergier och pro är den som är "bra" för magen....om jag fattar det rätt.
    Alex får i allafall äta upp det som är kvar av HA så köper vi väl Pro sen då.

    Kram 


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    min groda ligger på ett fårskinn, har fleeceoverall på sig, filt sen och vindskyddet sist
    Ingen åkpåse än men den ligger här redo om det blir ännu kallare.

    Mössa, vantar och tossor har han också.
    Snutte och napp följer också med.


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Var på efterkontroll i dag och fick godkänt (skojar bara) men allt var bra....Järnet super högt nu igen LOL
    Remiss skrev till STERILISERING!!! men i Gbg är det ca ett års kö så tills dess får vi köra med KONDOM.

    Jag klarar inte av några hormoner och kopparspiral blöder jag mer av och jag blöder redan kopiöst vid mens så det är inget allternativ.

    Fick två förpackningar kondomer av BM *fniss*

    Allt var läkt och fint och hon tyckte jag knep fint men att jag ska fortsätta med knipövningar ofta så blir man ännu mer som vanligt igen menade hon.

    Min man och jag har inte haft sex ännu efter Alex kom och nu i dag kommer barnens mormor hit i fem dagar så sex känns inte helt rätt när hon ligger i rummet bredvid. MEN hon åker ju på söndag såååååååå funderar på att överaska min tålmodige man genom att hoppa på honom på söndag kväll. Fylla Alex full med bröstmjölk och sen locka in mannen i sovrummet.....har en rosa neglige som ligger i lådan...har legat där visserligen i tre år men i allafall...you get the picture.....
    Min man sa så sent som i morse att han längtar efter "mig"...

    Alex ska på 2 månaders koll på torsdag, ska bli spännande igen att se vad han väger....han råka ha fått knubb-kinder och magen går knappt i pampers 2 längre *fniss*
    Ska bara göra slut på de pampers 2 vi har så får det blir 3an sen.
    Min lilla knubbsäl =))))

    Hoppas allt är väl hos er tjejer och alla mysbebisar.
    Kram


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Alexander 3 månader i dag sover då inte alls hela nätter....=(


    På för-natten sover han väl rätt ok..kanske tom upp till 3-4 timmar...men från 03 eller 04 vaknar han en gångi timmen och ska tutta i 5-10 min för att sen somna om för att sen vakna efter en timme igen...så håller vi på så tills vi går upp runt 08 oftast.

    Jag vill inte hålla på så här längre. Men jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att sova längre.
    Har försökt få honom att amma längre så han blir mera mätt men att få en sovandes bebis att ta tutte är ju helt omöjligt ju. Han kanske vaknar och suger en gång för att sen somna om igen.

    Känner mig lite låst i tanken för jag kommer ingenvart med detta...vill inte direkt börja med ersättning om vi inte måste.


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Alex älskar sina händer och suga på dem är super mysigt. Han tar bara napp var tredje dag eller så och bara ute i vagnen....weird baby I know.


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    Hanna 681 skrev 2011-12-07 19:36:03 följande:
    Ja, det går verkligen fort. Gustav börjar bli allt rörligare, rullar nästan runt. Har era börjat rulla?
    Inte min, Alex rullar bara upp på sida och sen ned igen...men det kommer väl.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

    Har alltid en termos med het uppkokt vatten står i köket på natten (bor i ett plan) för att snabbt kunna blanda ersättning..borde kunna vara lika att ta med en termos upp till er liksom =)

    När vi är ute har jag en liten "baby" termos med het vatten i och rätt mänga med ersättningpulver i en liten burk. Kallt vatten får man ju alltid tag på överallt och blandar på två röda om det behövs.

    =)


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    auroura skrev 2012-01-10 09:47:00 följande:
    Jag ska göra ett prov med att koka vattnen och hälla upp i flaska innan vi lägger oss, då kanske det är lite fesljummet när han vill äta ;)
    Ska även prova med termos, men kan tänka mig att vattnet kanske blir för varmt då i stället så man får vänta innan det svalnar...
    Ang. termos och för het vatten: Ta med rumstempat i nappflaskan upp och bara fyll på precis så mycket du behöver för att få det i bra ättemp....du får snart insnittsen på det. Om det blir förmycket häll bort det i en blomkruka eller i en annan liten skål du har med dig. Jag gör det i sömnen numera haha.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!