Inlägg från: pysselpussar |Visa alla inlägg
  • pysselpussar

Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!

Nån som hjälper en till iphonenörd?

Lilla idisen (Ida) - Liv född 12/9 (+ 16 dagar)

• pysselpussar

Min lilla tjej sov nästan hela dagen igår och natten vart ändå lugn. Upp å amma en gång bara! Tur för mig som är van vid att ha ett barn (sonen 3 år) som sov hela nätterna från första natten
    Nu börjar maten äntligen rinna till hoppas hon lägger på sig, hon hade tappat 300gr !! Så nu kör vi med lite tillägg oxå. Men det är
    Rätt så skönt då får mina nipples vila lite...
    Torr i huden är hon oxå, men på bb sa de att överburna barn lätt blir det. Har provat med babyolja men usch va hon ser ut nu. Fnasig som bara den. Å i ansiktet oxå... Tur hon är söt ändå

Nån som har koll på hur lång tid det tar innan magen kommer igång med bajseriet!? Hon har bajsat ut becket men inte mer hon är 6 dagar nu. Bör man börja bli orolig??

• pysselpussar

Tack för tipset molly50, det lustiga är att hon började bajsa igår - rejält dessutom. så det var bara en tidsfråga helt enkelt. Å nu verkar magen vara igång som sig bör.

• pysselpussar

Nån mer än jag som känner ett tryck neråt, mot underliv och rumpa? Nån slags tyngdkänsla? Bör man va orolig tror ni, eller är det bara så när man är nyförlöst för en vecka sen?? Vill helst slippa ha nån rotandes där nere nu, va nog med det efter fl...

• pysselpussar

Skönt att inte va ensam då iaf! Ja det ger sig väl med tiden tänker jag.

Vet inte ens hur mkt jag gick upp under graviditeten så har än mindre koll på vad jag gått ner...
    Hungrig va jag första dagarna nu ingen matlust eller nåt sug alls. Fick två påsar polly rocks (min älsklingsfavvo) men är inte ens sugen

• pysselpussar

Här är det rätt bra. Blir inte riktigt klok på amningen bara. Förra gången kom det igång på direkten och sonen tog bra tag. Nu är det knas är osäker på om Liv får i sig ordentligt. Ger tillägg som hon äter glatt men brösten känns aldrig fulla. Dessutom suger hon fint och bra på vänster sida men höger går inte alls!! Hon snuttar gärna på toppen vilket bara gör oooont! Funderar starkt på att ge upp men vill ändå inte liksom På bb va de på mig och ändrade och grejade för att hon ska ligga bra och ta ordentligt tag men det funkar inte..... Suck va olika det kan va... Så förutom det (för mitt högerbröst LIDER!) så rullar det på.
    Busig treåring som är en stolt storebror men som (tack och lov!) ännu inte visat nån avundsjuka. Lite mer gnällig kanske men det är kanske mer trots? Vad gör man åt detta pipiga gnällade??

Mariab85: jag tycker det va en toppenide att vi kan hjälpas åt å peppa varandra!! Jag
    Är på!

• pysselpussar

Molly50: nää jag känner mig inte så trött... Men kroppen är säkert mer trött än vad jag tror, det är väl en massa endorfiner å grejer som gör att kroppen går iaf jag vet inte... Men ska prova att vila lite mera vi får hembesök från BVC på fredag ska fråga då.

• pysselpussar

Min lilla tös vill ligga å snutta jämt. Helst en gång i timmen! Men på kvällarna sover hon så då går det 2-3 timmar emellan. Under natten sover hon oftast äter vid 00 den vid 5-6 nån gång.
    Har inköpt amningsnapp idag. Hon får fint tag tror jag för det kommer massa mjölk iaf känns mkt bättre iaf.

• pysselpussar

Ang plitorna så säger våran BVC sköterska att det är hormoner från mej genom mjölken. De är helt ofarliga. Liv har massor!! Över hela kroppen men efter nån dags smörjande med idomin så är det borta.

• pysselpussar

Helt ot: vilken galen helg! Efter kalas hos min mamma och hälsa på svärisar i Stockholm så kommer vi hem igår kväll och inser att vi haft inbrott i bilen och blivit av med två ryggsäckar. Inget av direkt värde -puh- men systerdotterns gossedjur va i ena väskan

Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!