• Wavva

Feber som inte går ner trots Panodil och Ipren, hur gör ni andra?

Sonen 1,5 har haft feber sedan i onsdags runt lunch. Vi kör Panodil och Ipren lite omlott. Ex Panodil 06.00, Ipren 10.36, Panodil 15.40 etc. Men jag vill inte ge han för mkt Ipren egentligen för han är jätte lös i magen (han brukar bli det vid feber, hans storebror hade samma issue som liten). Panodilen i sig hjälper väldigt lite dessvärre. 4h efter panodilen i fm hade han 40,2 och 1h efter Iprenen hade han 39,2. Jag tycker det är mkt feber för att fått febernedsättande.
    Blir det så här för er andra ibland, att febern inte går ner? 

• Svar på tråden Feber som inte går ner trots Panodil och Ipren, hur gör ni andra?
  • strojes

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga. Det tär ju på kroppen att ha så hög feber i flera dagar.
    Ge massor av väska!

• EmmaRoSa

Min son fick så här och vi köpte Ipren för barn gav resultat men vi fick åka ut med vår son till akuten och han hade en infektion i kroppen så han fick penecillin. Om jaring sjukvårdsupplysningen för råd.

• Med Bebis

Här varvar vi med alvedon och ipren man får blanda för dom onnehåller inte samma substanser. När det var riktigt illa fick vi åka in tog en stund innan dom fick ner den. lägg kylklampar under kudden det började vid med efter att sonen haft feberkramper 1 gång usch otäckt. Lycka till

• HannaE

Om febern är hög och inte går ned trots febernedsättande så är det dags att ringa sjukvårdsupplysningen eller vårdcentralen.

Man lever så länge man lär.
  • LiaDiza

Du ska ge panodil och ipren samtidigt! Jätteviktigt för de förstärker varandras effekt! Jag är sjuksköterska själv så jag vet det. Om det inte blir bättre ska ni naturligtvis ta kontakt med 1177. Lycka till och hoppas han blir bättre =)

• Wavva

Nu vill han inte ens vila och jag får inte ta örontemp... jag misstänker öronen. Vi ger de båda lkm så de överlappar men det hjälper inte. Väntar på att bli uppringda av vc och hoppas på att få komma och kolla öronen. Jkpg kommun är inte anslutna till 1177- hur sjukt är inte det egentligen?
    Han har fått mkt vätska, fjäskar med mkt söta grejer.

• LiaDiza

Det är alltid bra att fjäska! =) Men det var ju konstigt att ni inte har 1177 där..Jaja men vc vet ju de också =) Lycka till!

• Wavva

Inga tider på vc där vi bor, akuten tar inga tidsbokningar längre, jouren öppnade inte förrän 16.30 och jag hade panik vid 13.00-tiden... Ringde privat vc och fick komma in. Trumhinnan buktade men det var klart bakom den så ingen öroninflammation. Bara ont och virusinfektion. Hoppas bara febern minskar liiite iallafall snart.

Svar på tråden Feber som inte går ner trots Panodil och Ipren, hur gör ni andra?