• Anonym

förstoppning! behöver tips nu.

Jag har hört att nifrex droppar sätter fart på magen. Det är alltså järn. En kompis som tar det.

• Anonym

Funderar på om du inte kan be att få järnsprutor i stället -jag har noll koll men det kanske är bättre än tabletterna. Har själv haft förstoppning av medicin och det är fruktansvärt jobbig man mår dåligt i hela kroppen. Kanske kan du ta hälften av järntabletterna och äta mera saker som innehåller järn istället? Annars är barnmorskan van vid detta så det är inte pinsamt säg bara att du är hård i magen tyvärr kommer hon börja tjata om plommon igen och du precis som jag behövde en hel påse innan det kom igång lite. Själv skulle jag skära ner på tabletterna och ersätta dem med mat som innehåller järn- du kan säkert googla runt och hitta precis vad och hur mycket du ska äta.

Lycka till
    Skrattande

• Anonym
    Anonym (orkarintemer) skrev 2011-09-17 01:49:29 följande:
    Tack fina du!
    Jag ska egentligen äta två tabletter om dagen och ta en orallösning av järn också, men det är ju alldeles för mycket, så du kan ju tänka dig hur dåligt det går för mig :(. Jag tar en tablett om dagen, ibland varannan dag bara för att jag inte klarar av det. Skulle jag ta två+oral, skulle jag nog förmodligen lyckas föda ut min bebis.

Måste nog prata med min bm men har en känsla över att hon inte kommer säga något vettigt.
    Ska också ta och kolla upp det där med mat som innehåller mycket järn.
    Tack
    "tack fina du " nu gjorde du mig jätteglad tack Skäms

Herregud vad mycket järn jag mår illa av bara tanken på orallösningen urk
    Jag letade runt lite och det verkar som om sprutor skulle fungera klistrar in en länk www.1177.se/Stockholm/Fraga-1177se/Fragor/Jag-blir-forstoppad-av-min-medicin-mot-jarnbrist-vad-kan-jag-gora/ 
    Klaga till MB ordentligt och räkna upp allt du gjort för att få det att funka läs också på allt du kan  innan samtalet säg att det är totalt stopp och att du mår illa och allt det andra så kanske det blir lite fart på henne ;) sen undrar jag om det kanske är en läkare som måste skriva ut järnet men det fixar nog BM så du får träffa en om det alls behövs.

Hoppas det löser sig fort så du inte drunknar i järn Flört
  • Anonym

Det här kan låta konstigt men det enda som hjälpte mig vid förstoppning när jag var gravid var att dricka en kopp kaffe och äta en banan samtidigt.Fungerade varje gång.

Svar på tråden förstoppning! behöver tips nu.