varfor inte skamma bort sina barn?
Hej. Jag ar ganska ny har (min forsta tradstart!) sa forst och framst ber jag om ursakt for avsaknaden av svenska bokstaver: jag bor utomlands och jag har inte lyckats andra mitt keyboard till svenskt pa over 10 ar, sa jag tror inte att det kommer handa, forlat.
Jag ar 25 dagar fran mitt forsta barn, och min plan ar att foda barnet i england och flytta till sverige om ungefar ett ar... innan barnet blir engelskt...
Eftersom jag inte har bott i sverige pa lange borjade jag lasa familjeliv for att vanja mig vid hur svenska foraldrar ar, och en installning som jag sett lite har har och var ar att "vi har pengar, varfor inte spendera mkt pa barnet och kopa det finaste / precis vad han/hon vill ha?"
Jag tanker val lite mer praktiskt, och aven om jag hade obegransat med pengar skulle jag tanka till lite extra innan man skammer bort barn - for det ger inget gott exempel for framtiden. Om man far ett barn att tro att man kan fa allt man vill ha utan att jobba for det har det ju samma effekt som att inte lara barn att stada, diska, laga mat, skota ekonomin... Alltsa inte bra uppfostran. Hur vanligt ar det har i SVerige? Ar det det som ar "Curling"?
Tanker ocksa pa barnvagnssituationen: nar jag var i Stockholm senast sa tror jag inte att jag sag nga andra vagnar an bugaboo - men det kan omojligt vara sa att ALLA svenska foraldrar har rad med en barnvagn for 13000 sek... Lanar folk for att "keep up with the Jones's"? Eller hur funkar det dar?
Och generellt, ser dom har foraldrarna ner pa foraldrar som inte haller pa sa har? Bara sa jag vet vad jag har att se fram emot...