varfor inte skamma bort sina barn?
glenda skrev 2011-09-17 02:47:09 följande:
Som sagt, jag har inte bott dar pa lange sa jag vet inte riktigt hur det har andrats, men nar jag gick i lag/mellanstadiet (inte allt for langt fran Stockholm) hade vi tva svarta barn i skolan - dom kallades "neger camilla" och "neger stefan", och jag vill helst att mitt barn inte ses som sa... speciell, om du fattar vad jag menar. Och jag borde inte ha last sa mkt om vad Flashback tycker om blandbarn, det skramde upp mig. (Blandbarn gillas inte av MANGA pa Flashback, och aven om jag vet att dom ar extrema sa ar min poang att dom finns pa riktigt ngnstans, folk med sana asikter.)
Har själv 2 blandbarn (svensk/indiska) har bara hört positivt om det (utom av en 16 åring på Lunarstorm för 5 år sedan när det fanns)
Kan glädja dig med att de allra flesta inte är som på Flaschback, man blir riktigt mörkrädd av att läsa deras rasistiska trådar, dock är det inget jag mött irl på det extrema sättet.
Jag själv räknas väl som medelklass så att säga, i min bekantskapskrets har vi nog ganska "vanlig" uppfostran, och barnen får tex både nytt och begagnat, gäller även barnvagnar och dyl.
Ang att skämma bort barnen med nya prylar hela tiden tror jag det är väldigt olika men de flesta tror jag inte curlar halvt ihjäl sina barn...sedan finns det ju de också (iaf här på FL) som aldrig skulle kunna tänka sig att inte ha de bästa och nyaste märkesgrejerna också och barnen skall promt ha platt tv, dvd och dator på rummet från 3 års ålder, men som sagt de flesta är inte så.
Min 6 åring tex får en del saker men han måste också "förtjäna" dem och vänta lite, inte bara "få för att jag har råd" vi pratar även mycket om vad saker kostar osv...nur har han iofs diagnos så jag har varit extra tydlig i såna saker just för att han skall lära sig något nyttigt samtidigt. Minstingen är bara 1 månad än så länge så hon får vara curlad än så länge =)