Att lämna valpen ensam och när räknas som rumsren?
Undrar när man kan börja att lämna en valp ensam?Vår är 13 veckor och jag har varit hemma sen vi fick honom för 4 veckor sen med undantag för någon enstaka gång på ca 45 min då jag gått till affären.jag har då tajmat in när vi precis varit ute.Han har inte gjort nåt större bus hemma under tiden men är förstås jätteglad när jag är tillbaka!
När anser man att de är rumsrena,är det när de själva säger till eller visar att de vill ut(om det nu finns hundar som gör det?)eller är det när de kan hålla sig tills de får komma ut?Vår valp tar vi ut efter mat,lek,sömn osv men ibland missar man.Eftersom han sover i sin hundsäng och har relativt fritt till en större del av lägenheten,även nattetid så klarar han inte en hel natt med att hålla sig,varken kiss eller bajs,kissar gör han (oftast)på tidningspapper men bajsar gör han på ett par olika ställen.Det jag undrar är om han kommer att bli rumsren senare än normalt?Den vi köpte hunden av hade honom sovande i bur nattetid och då självklart höll han sig en stor del av natten efterson de inte gör där de sover men som sagt vi har gett honom mer utrymme än så.
Han är heller inte glad åt att gå ut utan försöker hela tiden dra sig hemåt,är det vanligt?(med tanke på denna årstid som ju är kall).Han gör sina behöv även ute utan problem=mycket beröm!