• Anonym (Butch)

Butch - Hur ser ni på de

Jag har börjat snacka med en kollega (som också är homo, vi har inget ihop) hon frågade mig vilka tjejer jag tänder på eftersom hon vill att ja ska hitta någon. Jag sa att jag gillar lite (med betoning på lite) butchiga tjejer.
    Då sa hon direkt att hon skulle förska hitta en riktigt buutch flata till mig, och beskriver då hur hon ser på det och det är så långt lite butch som jag tänkt mig.

Hur ser ni på butch. Alltså hon tycker att är man butch så är man de ordentligt alltså hängbyxor, snus som rinner, snaggat hår och typ ser ut som en kille.
    Jag tycker att jag är butch men man ser ändå att jag är en tjej (även om jag har varit mer killig när ja varyngre).

• Svar på tråden Butch - Hur ser ni på de
  • Tom Araya

Jag hade inte en susning om vad butch är för något förrän nu.
    Jag tolkar det som att det är ungefär lika som vad jag kallar DET. D.v.s. en stil med något obestämbart kön.
    För mig behöver det inte nödvändigt vara manliga drag hos en tjej utan hon kan lika gärna se ut som en ung och omanlig kille.

• Mr Espresso

För min del ska en tjej se ut som en tjej. Har inget emot biffiga "mekanikerbrudar" men sexuellt, NEJ TACK.

• Tom Araya

Gör man skillnad på om det är en tjej som ser ut som en tjej men en killes kläder och frisyr eller om det är en tjej som ser ut som en kille, eller varken eller?

• Anonym (Butch)
    Tom Araya skrev 2011-09-18 13:00:56 följande:
    Gör man skillnad på om det är en tjej som ser ut som en tjej men en killes kläder och frisyr eller om det är en tjej som ser ut som en kille, eller varken eller?
    Ja de e lite de jag undrar.,

Jag tycker själv jag ser ut som en tjej men klär mig lite killigt, skulle aldrig ha klänning/kjol.
    Har snus i bakfickan
    Däremot kan ja ha långa naglar, lite smink, hästsvans osv..
    Och ja kallar mig butch

Men min kompis då försöker para ihop mig med en butch så menar hon riktigt butch, typ snaggad och man kan inte bestämma om de är en kille eller tjej.  
  • Tom Araya
    Anonym (Butch) skrev 2011-09-18 13:19:16 följande:
    Ja de e lite de jag undrar.,

Jag tycker själv jag ser ut som en tjej men klär mig lite killigt, skulle aldrig ha klänning/kjol.
    Har snus i bakfickan
    Däremot kan ja ha långa naglar, lite smink, hästsvans osv..
    Och ja kallar mig butch

Men min kompis då försöker para ihop mig med en butch så menar hon riktigt butch, typ snaggad och man kan inte bestämma om de är en kille eller tjej.  
    Ja, det är ju en jävla skillnad.
    Jag såg en tjej förra veckan med jeans, rutig skjorta som hängde utanför byxorna, grova skor och så hade hon håret uppatt i två tofsar bak. Rätt läcker faktiskt. Men hon såg ju ut som en tjej fast klädseln inte var kvinnlig.
  • Anonym (Butch)
    Tom Araya skrev 2011-09-18 13:52:39 följande:
    Ja, det är ju en jävla skillnad.
    Jag såg en tjej förra veckan med jeans, rutig skjorta som hängde utanför byxorna, grova skor och så hade hon håret uppatt i två tofsar bak. Rätt läcker faktiskt. Men hon såg ju ut som en tjej fast klädseln inte var kvinnlig.
    Det lät snyggt !
  • hildafrida

Mina ögon fallar mer på butchiga tjejer än femenima tjejer :) Tycker det är såååå sexigt!! :D Fast jag måste säga att jag gillar inte ordet butch, men men det är det som används så :P

• Anonym (vet inte)

Jag är kanske fel person att svara. Jag tänker iallafall att butch är en mekarbrud med kängor, kort hår och bufflig uppsyn. Hängbrallor, linne, snus och gympaskor är väl "på modet" bland såväl homo- som hetrosexuella nu? 

• Anonym (Hm)

Här kommer mina fördomar: 

Butchen är lite styrande och omhändertagande, drar gärna ut stolen för sin tjej, hon har kort hår, är gärna lite biffig,  har killkläder och som ovan sa en lite 'bufflig' uppsyn. Lite 'byter oljan själv på bilen' eller 40-tals arbetare från Söder-känsla, men kan helt klart förekomma i den akademiska världen också. Får folks gaydars att göra klockrena utslag. Butchen är den som folk gärna ser framför sig när de ska beskriva en typisk lesbisk.

Pojkflickan däremot är lite mjukare i sätt och utseende och kanske mer lågmäld i sin framtoning. Ofta lite sportig och vältränad. Kan ha långt hår och använda lite smink, men klär sig inte typiskt kvinnligt eller sexigt (ja, det som standardmannen 1A tycker är sexigt då) utan snarare androgynt, naturligt och snyggt (och sexigt enligt mig då..).

Jag tänder inte på den för mig typiska butchen, men absolut på  den pojkflicksvarianten :)

• Tom Araya
    Anonym (Hm) skrev 2011-10-23 22:41:00 följande:

Här kommer mina fördomar: 

Butchen är lite styrande och omhändertagande, drar gärna ut stolen för sin tjej, hon har kort hår, är gärna lite biffig,  har killkläder och som ovan sa en lite 'bufflig' uppsyn. Lite 'byter oljan själv på bilen' eller 40-tals arbetare från Söder-känsla, men kan helt klart förekomma i den akademiska världen också. Får folks gaydars att göra klockrena utslag. Butchen är den som folk gärna ser framför sig när de ska beskriva en typisk lesbisk.

Pojkflickan däremot är lite mjukare i sätt och utseende och kanske mer lågmäld i sin framtoning. Ofta lite sportig och vältränad. Kan ha långt hår och använda lite smink, men klär sig inte typiskt kvinnligt eller sexigt (ja, det som standardmannen 1A tycker är sexigt då) utan snarare androgynt, naturligt och snyggt (och sexigt enligt mig då..).

Jag tänder inte på den för mig typiska butchen, men absolut på  den pojkflicksvarianten :)

Men frågan är, hur feminin får hon vara vad det gäller det medfödda utseendet snarare än på klädstil för att kunna klassas som butch eller pojkflicka?

Räcker det med att en tjej med annars feminint utseende klipper håret kort, skippar sminket och har manligare kläder samt lägger till lite manlighet i beteendet eller måste hon se ut som en rysk kulstöterska?
Svar på tråden Butch - Hur ser ni på de