• Lady Maria

Hur slutade era barn med blöja på natten?

Om ni har flera barn som är torra på natten, rösta på det som ni tyckte gick smidigast.

Frågar er då sonen är 4,5 och torr på dagen sedan 1,5 år men inte på natten. Vi använder blöja men det händer ibland att han säger att han inte vill ha den. För hans skull känns som att det är dax att försöka hjälpa honom att bli av med blöjan på natten med.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur slutade era barn med blöja på natten?
  • smulan5

När vi upptäckte att blöjan var torr på morgonen slutade vi med blöja. Han var 2 år och 1 månad och hade knappt blivit torr på dagarna då. Lite omvänt men vissa barn ska väl vara så oxå :p

• fabler

min son va också lite bakvänd så vi tog bort den när han hade fått till "bajseriet" på dagen men då hade han varit torr på natten i kanske 2månader. Så han va 2.5år när vi slutade helt med blöja och de har inte hänt en enda olycka nattetid sen dess.

elias är världens sötaste!!!
  • Lantani

Min son har varit utan blöja på dagarna nu i 2 månader ca.
    På morgonen är dock blöjan dyngsur, så den kommer han få ha på natten tills den är torr på morgonen!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Nifelheim

Väcker på natten för att försöka undvika olyckor. Sonen har varit torr i mer än 2 år dagtid, men på nätterna har det varit omöjligt tidigare. Nu går det hyffsat om jag väcker en gång per natt. Han är 4,5 år.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Trident5678

Annat: En kväll glömde vi (jag trodde att maken gjorde det, han trodde att jag gjorde det) att sätta på barnet en blöja och det blev ingen olycka i sängen och har inte blivit några olyckor i sängen sedan dess heller. (Blöjan var inte torr på morgonen innan denna händelsen.)

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Perlan08

Vi har pottränat sonen i sommar, han är tre år. Jag tror vi började i helt rätt tid för honom, han var helt med på noterna och det gick mycket smidigare än jag väntat mig då han varit lite obrydd om pottan under lång tid.

Vi började i slutet av juli. Han blev dagtorr efter ca en vecka. Det var väldigt få olyckor redan från start, han är en "hållare" av stora mått så vi fick ofta påminna honom.

Efter ca 2 veckor från träningsstarten så sa han en kväll efter vi borstat tänderna att han inte skulle ha någon blöja. Sagt och gjort, han fick sova utan och har fortsatt med det. Jag tror det har varit två olyckor sen dess.

• Maxbox

Hur ofta tar ni upp dem på natten för att kissa?

Vår son (3 år) slutade med blöja på dagen nu i somras, men det har hänt en hel del olyckor sedan han började om på dagis. Nu funkar det bättre och bättre dock. Han har än aldrig vaknat med torr blöja så vi har försökt få honom att ha blöja på natten ett tag till (vi föräldrar var båda sena med att bli torra på natten som barn). Han vägrar dock blöja. Ibland har vi låtit honom vara utan och då har han faktiskt själv vaknat och vill gå på pottan oftast, men han somnar ju aldrig om när han varit upp en sväng på pottan. Det tar ca 1 timma innan han somnar om. Det funkar liksom inte. Så oftast har vi satt på honom blöja när han väl somnat, men det känns ju inte heller så bra.

• Nifelheim
    Maxbox skrev 2011-09-18 08:30:53 följande:
    Hur ofta tar ni upp dem på natten för att kissa?
    Jag väcker precis innan jag går och lägger mig, dvs runt 22-tiden. Då sover sonen i princip igenom kissandet ändå Jag bär honom till toaletten och tillbaka. Han sover igen redan innan han är tillbaka i sängen

Sen brukar han vakna själv någon gång runt 3-4 och vilja komma till min säng och då passar vi på att gå och kissa samtidigt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Sommar2

Mina söner har båda varit torra på natten sedan de var 2 år och 2 månader, vi har aldrig behövt väcka dom för att kissa på natten, på dagen hade de blöja tills de var ca 2,5 år 

Svar på tråden Hur slutade era barn med blöja på natten?