• Anonym

Antabus och kräks.

Hej.

Har bara en liten fundering. Började äta antabus för drygt en vecka sen, pga dåliga beslut när jag väl dricker mm. Men nu mår jag så illa. Har kräkt i dag två gånger och mår inget vidare. Känner mig nästan febrig mm och är trött och orolig i kroppen.
    Ska på hälsocentralen imorgon för min nästa dos men vet inte om jag vågar äta mer.

Är det normalt att må så här dåligt pga antabus?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Antabus och kräks.
  • Anonym

Jag åt Antabus dagligen i 8 år alldrig några biverkningar,
    efter 15 års missbruk nu har jag inte druckit på 27 år,
    Nej de låter som abstinens du har men prova inte att
    dricka på Antabus du blir tämligen dålig.

• punx4life

okej ja det är ju bra att du tar tag i psyk problematiken och att du förstår att det egentligen är det som är problematiken...
    för mig slutade dom problemen som jag trodde bara abstinens efter några veckor...
    hoppas livet blir bättre för dig, tyvär styrs mycket av livet av det som redan varit men kom ihåg att även om början på resan var helt förfärlig så finns det inget som säger att resten av resan ska bli lika jobbig....
    livet är faktist rätt underbart när man börjar leva mera i det bra man har istället för det det dåliga man hade...

• krakel

Oj va okunnig jag känner mig nu men är inte det som är tanken med antabus??? Att man ska må dåligt när man dricker?????

• punx4life
    krakel skrev 2011-09-18 11:51:42 följande:
    Oj va okunnig jag känner mig nu men är inte det som är tanken med antabus??? Att man ska må dåligt när man dricker?????
    om du hade läst så hade du fått veta att TS inte druckit sedan TS började med antabus...
  • krakel

Sorry misstolka anonyms inlägg läste först att han el hon drack fast bara lite. Så ny slapp du bli arg mer . Lycka till med allt TS.

• punx4life
    krakel skrev 2011-09-18 12:02:15 följande:
    Sorry misstolka anonyms inlägg läste först att han el hon drack fast bara lite. Så ny slapp du bli arg mer . Lycka till med allt TS.
    förlåt om du tog det som om jag vart arg...
    det är bara så att efter mitt liv med mina missbruk så brinner jag rätt så mycket för missbruksfrågor och allt runt om missbruket...
  • krakel

Ja men då kanske du kan svara på min "fråga" visst är det så att antabus ska ha den effekten??? Jag är nyfiken det är därför jag frågar inte för att va sarkastis eller så. Jobbr inom vården o träffar ju rätt ofta personer med alkohol problem.

• punx4life
    krakel skrev 2011-09-18 12:21:26 följande:
    Ja men då kanske du kan svara på min "fråga" visst är det så att antabus ska ha den effekten??? Jag är nyfiken det är därför jag frågar inte för att va sarkastis eller så. Jobbr inom vården o träffar ju rätt ofta personer med alkohol problem.
    antabus ska göra så att man får en "allergisk" reaktion om man dricker...
    svullnar upp en del, rödflammig över större delen av kroppen, huvudvärk och i alla fall för mig svårare att andas...
    har även hört att om du har ett svagt hjärta så kan risken för att få hjärtattack öka...
    men tyvär så fungerar antabus bara om man vill sluta  dricka, vill man dricka så kan man supa sig igenom antabusen...
    så antabus hjälper bara om man verkligen vill sluta och bara behöver den där lilla extra försäkringen...

var det ett bra svar?
  • Anonym (fy....)

Jag tar antabus och jag mår urdåligt av dem. Blir så fruktansvärt trött så mitt arbete OCH min familj blir lidande. Jag är dessutom konstant illamående och ofta yr.
    Orkar inte städa, tvätta, laga mat m.m. Bara somnar på soffan så fort jag kommer från jobbet -varje dag samma visa. 

Jag mår helt enkelt hemskt dåligt - men måste fortsätta ett tag till. Tills terapin har tagit fart så jag slipper döva min ångest med alkohol.

Det har INTE blivit bättre med tiden .... utan biverkningarna kvarstår så det är inte abstinens det handlar om.   

• Anonym
    Anonym (fy....) skrev 2011-09-18 20:40:44 följande:
    Jag tar antabus och jag mår urdåligt av dem. Blir så fruktansvärt trött så mitt arbete OCH min familj blir lidande. Jag är dessutom konstant illamående och ofta yr.
    Orkar inte städa, tvätta, laga mat m.m. Bara somnar på soffan så fort jag kommer från jobbet -varje dag samma visa. 

Jag mår helt enkelt hemskt dåligt - men måste fortsätta ett tag till. Tills terapin har tagit fart så jag slipper döva min ångest med alkohol.

Det har INTE blivit bättre med tiden .... utan biverkningarna kvarstår så det är inte abstinens det handlar om.   
    Tack. Har iaf varit iväg till h-centralen idag. De minskade min dos och jag ska snart tillbaka och träffa doktorn. Jag skulle inte behöva må så här sa de. De trodde att jag ev hade fått en rejäl magkatarr:(
  • Anonym (????)
    Anonym skrev 2011-09-19 09:24:26 följande:
    Tack. Har iaf varit iväg till h-centralen idag. De minskade min dos och jag ska snart tillbaka och träffa doktorn. Jag skulle inte behöva må så här sa de. De trodde att jag ev hade fått en rejäl magkatarr:(
    Vad bra att du gick dit och att du fick hjälp. Hoppas att du får ordning på allt, både med din mage och ditt drickande! Kram
  • Anonym

Jag var tydligen överkänslig mot medicinen. Ska testa att äta en magmedicin också nu annars så måste jag sluta med antabusen. Jag ska avvakta några dagar och se. Annars så är det väl bara att ge fan i att dricka.

• Mammavarannan helg

Jag äter antabus och mår jätte bra, men har vänner som mår jätte dåligt av det. Tror det är väldigt individuellt.
    Hoppas det blir bättre. Om man ej tar sin antabus är återfalls risken större. Man ger sig inga valmöjligheter då.
    Lycka till ändå/ kram k

• Anonym (en till)

Hej
    Käkar oxå antabus sedan några månader, och det + en separation har förändrat mitt liv. Blev meddrickande med karln och för mig brast det bara åt fel håll, ökade mängden, smygdrack, blandade alkohol och tabletter och till slut blev de bakfulla dagarna bara fler och jobbiga. Tog upp det här med läkarn och jag fick antabus direkt! Visst har jag känt suget igen, och gjorde för några veckor sen ett uppehåll med och körde till bolaget efter typ 2 v men den vinaren va inte god längre, jag har tappat suget, men för att vara på säkra sidan och enligt läkarens ordination fortsätter jag med den. Jag kan inte sluta dricka när jag börjar, fick en kollaps i våras med ambulans färd till sjukan. Det kunde slutat illa om jag inte blivit upptäckt, vilket jag blev.
    Det jag märker av medicinen är tröttheten, och illamående om jag inte äter regelbundet. Stort lycka till och styrka till oss som kämpar.  

Svar på tråden Antabus och kräks.