miss nöjd skrev 2011-09-21 09:34:42 följande:
Jag förstår mig inte alls på inklusive-palet. Jag reste ensam med min 4 årige son förra våren och det var inget betungande eller jobbigt att gå utanför hotellet för att äta på olika trevliga och mysiga restauranger i området. Jag åkte till området där vid Sandybay och sunwing. Jag är inte så äventyrlig utan väldigt lat men tycker att det är en stor del av resan att röra sig utanför hotellen iaf när jag reser, och fast jag som sagt var själv med vår lillkille så gick det kanon. Restaurangerna där på gatan brevid hotellet har nästan alla (iaf var 3:e) en egen lekplats eller lekhörna så barnen kan leka medans de vuxna äter i lugn och ro. Vill man en dag,två dagar eller 3 dagar äta på hotellet så kan man ju då betala det då- om man nu skulle känna behovet att vara helt isolerad :)
Resonerade och gör väl fortfarande lite som du, MEN det finns en stor vinst med det när man reser många exempelvis och med flera småbarn upptäckte jag för några år sen.
Nu har jag bara varit på en sån resa, bokar oftast eget boende och flyg...men som sagt var nästa gång kommer jag köra all inclusive med extra allt och Bamseklubb.
Vi har fem barn med oss och ekonomiskt så vinner vi troligen mycket på den typen av resa , plus att jag och pappan får ett helt annat slappande och slipper tänka

.
Äta på någon annan restaurang kan man ju göra ändå, för så dyrt blir det ju inte att hoppa hotellets någon kväll-
Så trots att jag ÄR äventyrlig av mig- har luffat med barn själv i Thailand, rest till VästIndien och USA själv med barn osv så kan jag absolut förstå att man köper den här typen av resa!