• fritzie76

Sunwing inclusive eller all inclusive!

Vi ska boka resa till Cypern eller Mallorca nästa år. Nu funderar vi på om vi ska boka Sunwing inclusive  eller all inclusive. Tycker att Sunwing inclusive känns helt ok men sen funderade jag om om det kanske ändå är mer prisvärt med all inclusive, alla dricka ingår och glass. Någon drink på kvällen kanske också slinker ner....

Men samtidigt tycker jag inte att man ska gå och äta en massa glass och läsk på dagarna....

Hur har ni resonerat kring detta och vad tycker ni är bäst att ha?

• Svar på tråden Sunwing inclusive eller all inclusive!
  • Elli47

Jag tycker det är enklast med all inclusive, för då vet man att allt man äter och dricker på hotellet ingår och det är enkelt att bara visa upp armbandet eller kortet.

• mandelblomma

ska man ändå ha charter och bekvämligheterna där kan man gott ta allt och köra all inclusive tycker jag.
    Och varför inte äta glass och läsk på det sättet, det är ju semester Flört 

Vi kör oftast att vi bokar egen resa och hyr hus/lägenhet/hotell privat. Just nu är vi utanför Barcelona hela familjen i en liten by. Urmysigt!
    Men nästa resa med hela familjen kommer jag boka en all inclisive med extra allt Solig

• miss nöjd

Jag förstår mig inte alls på inklusive-palet. Jag reste ensam med min 4 årige son förra våren och det var inget betungande eller jobbigt att gå utanför hotellet för att äta på olika trevliga och mysiga restauranger i området. Jag åkte till området där vid Sandybay och sunwing. Jag är inte så äventyrlig utan väldigt lat men tycker att det är en stor del av resan att röra sig utanför hotellen iaf när jag reser, och fast jag som sagt var själv med vår lillkille så gick det kanon. Restaurangerna där på gatan brevid hotellet har nästan alla (iaf var 3:e) en egen lekplats eller lekhörna så barnen kan leka medans de vuxna äter i lugn och ro. Vill man en dag,två dagar eller 3 dagar äta på hotellet så kan man ju då betala det då- om man nu skulle känna behovet att vara helt isolerad :)

• Evve81

Vi har bokat resa till Mallorca nästa höst ich vi valde inclusive. Det kan ju vara mysigt att gå på restaurang och äta 2 kvällar och när vi var förra gången hade vi samma men åt på hotellet då. Vi tycker att det är OK att köpa vatten själv och glass.....

• mandelblomma
    miss nöjd skrev 2011-09-21 09:34:42 följande:
    Jag förstår mig inte alls på inklusive-palet. Jag reste ensam med min 4 årige son förra våren och det var inget betungande eller jobbigt att gå utanför hotellet för att äta på olika trevliga och mysiga restauranger i området. Jag åkte till området där vid Sandybay och sunwing. Jag är inte så äventyrlig utan väldigt lat men tycker att det är en stor del av resan att röra sig utanför hotellen iaf när jag reser, och fast jag som sagt var själv med vår lillkille så gick det kanon. Restaurangerna där på gatan brevid hotellet har nästan alla (iaf var 3:e) en egen lekplats eller lekhörna så barnen kan leka medans de vuxna äter i lugn och ro. Vill man en dag,två dagar eller 3 dagar äta på hotellet så kan man ju då betala det då- om man nu skulle känna behovet att vara helt isolerad :)
    Resonerade och gör väl fortfarande lite som du, MEN det finns en stor vinst med det när man reser många exempelvis och med flera småbarn upptäckte jag för några år sen.
    Nu har jag bara varit på en sån resa, bokar oftast eget boende och flyg...men som sagt var nästa gång kommer jag köra all inclusive med extra allt och Bamseklubb.
    Vi har fem barn med oss och ekonomiskt så vinner vi troligen mycket på den typen av resa , plus att jag och pappan får ett helt annat slappande och slipper tänka Flört.
    Äta på någon annan restaurang kan man ju göra ändå, för så dyrt blir det ju inte att hoppa hotellets någon kväll-
    Så trots att jag ÄR äventyrlig av mig- har luffat med barn själv i Thailand, rest till VästIndien och USA själv med barn osv så kan jag absolut förstå att man köper den här typen av resa! 
  • miss nöjd
    mandelblomma skrev 2011-09-21 09:41:22 följande:
    Resonerade och gör väl fortfarande lite som du, MEN det finns en stor vinst med det när man reser många exempelvis och med flera småbarn upptäckte jag för några år sen.
    Nu har jag bara varit på en sån resa, bokar oftast eget boende och flyg...men som sagt var nästa gång kommer jag köra all inclusive med extra allt och Bamseklubb.
    Vi har fem barn med oss och ekonomiskt så vinner vi troligen mycket på den typen av resa , plus att jag och pappan får ett helt annat slappande och slipper tänka Flört.
    Äta på någon annan restaurang kan man ju göra ändå, för så dyrt blir det ju inte att hoppa hotellets någon kväll-
    Så trots att jag ÄR äventyrlig av mig- har luffat med barn själv i Thailand, rest till VästIndien och USA själv med barn osv så kan jag absolut förstå att man köper den här typen av resa! 
    Jo. Jag kan förstå att det underlättar om det är många med på resan- speciellt barn som alla vill äta olika tider osv. Jag har som mest rest med min man + våra två barn så vi är inte så många. Det är ju jättebra att alternativen finns så alla kan få den semester som passar deras önskemål. 
  • mandelblomma
    miss nöjd skrev 2011-09-21 09:47:21 följande:
    Jo. Jag kan förstå att det underlättar om det är många med på resan- speciellt barn som alla vill äta olika tider osv. Jag har som mest rest med min man + våra två barn så vi är inte så många. Det är ju jättebra att alternativen finns så alla kan få den semester som passar deras önskemål. 
    Solig
    Jo visst är det så, jag är som sagt var mer en "fixar resan själv" person och har inte rest på charter på många år.
    Men sen är det ju så att olika typer av resor passar en olika tider i livet.
    När maken o jag reser med de minsta två själva i framtiden o de stora inte är med, blir det nog vanliga resor igen med hyrda hus och reguljär flyg.
  • Kodia

Vi har haft både och, och om vi skulle åka igen hade vi valt Inclusive. Man äter ju efterrätt till måltiderna, så det räcker. Vi hämtade inte särskilt mycket glass/läsk/drinkar, så för oss hade det lönat sig bättre med Inclusive. Då har man ju också ett par "fria" dagar, då man kan passa på att göra utflykter mm.

• Evve81
    Kodia skrev 2011-09-21 17:58:31 följande:
    Vi har haft både och, och om vi skulle åka igen hade vi valt Inclusive. Man äter ju efterrätt till måltiderna, så det räcker. Vi hämtade inte särskilt mycket glass/läsk/drinkar, så för oss hade det lönat sig bättre med Inclusive. Då har man ju också ett par "fria" dagar, då man kan passa på att göra utflykter mm.
    Precis vår tanke med!
  • Yosa
    miss nöjd skrev 2011-09-21 09:34:42 följande:

Vi åker om några veckor till Gran Canaria och har då valt all inclusive. Vi kommer att bo ute på "vischan" i ett blue village med 4-5 hotell kring ett större poolområde. All inclusive på detta resmål gäller flera restauranger med buffeer och kafféer och lättare snabbmatsställen. Vi har alltså flera ställen och barer att välja på under denna vekan. Skulle vi vilja ha något annat matställe skulle vi få ta buss bort från området och vår plan (denna resa) är att hålla oss inom området...som inte är så litet. Då tyckte vi att allinclusive verkade bäst plus att vi har flera vänner som varit på samma resmål som säger samma sak just här. Då våra barn (främst den ena) är lite kräsen med maten pga av medicinska skäl tycker vi att allinclusive passar också pga av detta. Då kan vi "se lite lättare" på maten och äter han inte så kanske något annat slinker ner en stund senare. Inte lika lätt på en vanlig restaurang där man inte vill köpa in fulla lunchportioner som inte äts. Då passar buffe perfekt.
  • Mrs girl

puffar upp denna tråden lite. ska boka sunwing sandybay till nästa sommar och velar mellan inclusive och allinclusive. har varit där förut och då hade vi inclusive och va nöjda med det. men samtidigt tillkom det ju lite kostnader för drinkar mm. det skilljer ju ganska mycket pengar imellan så dunderar på om det verkligen är värt att ta allinclusive? Någon som har några råd att komma med. vi är 2 vuxna och en 3 åring som kommer vara där i 2 veckor.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Jagsjälv

Vi ska åka till Mallis i sommar och har valt sunwinginclusive. Skönt att all frukost ingår, men skönt att få fixa sin egen lunch och äta på annan restaurang några gånger under de 2v vi är där. På 2v skulle jag nog få lappsjuka av att bara äta på hotellet och buffé. Därför tycker jag att detta är en lagom medelväg. Det ingår ju dryck och glass/desert till maten. Lite dricka och glass är ju inte så farligt att stå för själv.

Svar på tråden Sunwing inclusive eller all inclusive!