Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

8000 för att gå på bröllop??

Är väl rätt enkelt...antingen åker din man på svensexan men ni stannar hemma från bröllopet. Eller så gör ni tvärt om - bröllop men ingen svensexa.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka

Sen kan väl göra en avvägning - är ni båda lika nära vänner med brudparet? Om det ex är mannens bäst barndomsvän kanske hans önskning får prioriteras mer.

• enlitenbitkaka
    Anonym (En inkomst) skrev 2011-09-18 18:25:53 följande:
    nej, det är min mans vänner från början... jag har "bara" känt dem i 6år. Men är bra vän med bruden.
    Anonym (Hej) skrev 2011-09-18 18:22:31 följande:
    Men alltså. Hur "straffad" blir brudgummen? Ni ska väl på bröllopet? Och det komemr väl komma FLER tillfällen att umgås?

Nej, om jag inte hade kunnat hosta upp den summan pengar direkt hade jag INTE samlat burkar för en grabbhelg i Portugal. De burkpengarna hade jag lagt på en familjesemester till sommaren istället.

Men hu rnära vänner är din man med killarna eg om han inte kan vara ärlig och säga allt detta? Att han känner att det är tråkigt att han ej kan följa med samt att det känns trist för brudgumens skull också, men att nu är det som det är.
    Ja men då är ni ju båda goda vänner med paret och då kan jag tycka att ni borde prioritera att gå på bröllopet. Om din man vill resa på svensexan kanske han kan låna de kronorna av ex sina föräldrar och betala tillbaka i lagom takt?
Svar på tråden 8000 för att gå på bröllop??