8000 för att gå på bröllop??
Jag säger som andra sagt. Bra svar! Det är bra att någon säger nej då och då för det är alldeles för stor hystri kring det här med bröllop och kostander som skenar iväg. Om brudparet vill spara i flera år för att ha ett jättedyrt flådigt skrytbröllop (eller vill belåna sig upp över öronen) så är det deras val, men man kan inte förvänta sig att alla släktingar och vänner man bjuder ska tycka att det är värt att pynta ut flera tusen kronor för DERAS bröllops skull. Ska man ha dyrt bröllop får man stå kostnaden själv som brudpar. Jag avskyr dyra kuvertavgifter, krav på dyra kläder hos gäster, tärnor osv. Sen är ju förstås möhippan/svensexan något brudparet inte kan styra över för det ordnar ju kompisarna, men även där skenar det tydligen iväg.
Jag blev bjuden på en möhippa i våras och fick ett mejl med ungefärligt pris. Det var så många som hade sagt sen att dom inte kunde komma p.g.a. priset så dom fick skära ner på kostnaderna och skicka ut en ny inbjudan med lägre pris. Då blev vi några stycken. Bara för att ni säger nej, betyder det inte att det inte behöver bli något av det. Kanske alla andra inbjudna känner likadant som er.