Inlägg från: Söndermarken |Visa alla inlägg
  • Söndermarken

8000 för att gå på bröllop??

Har man inte råd att gå så har man inte.

Jag var själv med på en möhippa i somras som i rena pengar kostade runt 4000:- för mig. Hade jag inte haft råd hade jag fått stanna hemma.

Sedan kostade själva bröllopet för oss i runda slängar 5000:- så närmare 10 000:- kostade det oss (två vuxna) att delta på deras dag. i bodde gratis så något boende är inte inräknat men hade det varit ett bröllop hemma hade det inte kostat mer än ett par tusen.

Det är tråkigt om en del inte har råd att deltaga pga pengarna men ibland kan vännerna hjälpa till om man vågar säga nåt.

Lycka
  • Söndermarken

Glömde skriva, jag hade i eran situation struntat i svensexa möhippa och deltagit endast på bröllopet

Lycka
  • Söndermarken
    Fredriks Mamma skrev 2011-09-19 10:39:19 följande:
    Samma här!! Svensexan skulle jag inte tillåta min karl gå på! Möhippan beror på hur mkt det kostar...

Och när det gäller kläder... behöver man inte ha nytt!! Det finns säkert klänning som du kan låna, eller nåt plagg du har hemma o kan hotta upp med accessoarer!
    Din karl har säkert en kostym redan som fungerar. Kanske en ny skjorta/slips.
    Det är bara några timmar, spar era pengar till nått roligare,.. och ha KUL på festen.

Present är viktigare än  t ex kläder tycker jag.
    Fast jag hade aldrig förbjudit min karl till att göra något någonsin, ansåg han att han hade råd att åka hade han fått det precis som jag gjorde i somras.

Men om vi inte hade råd så är det ju inte så mycket att orda om, förbud behövs knappast.
    Lycka
  • Söndermarken
    Anonym (stört) skrev 2011-09-19 10:47:37 följande:
    En fd kompis till min make hade sin svensexa vilket kostade 10 000kr per person. Hur många kom?
    Två!!!!!!!!Guld i mun

Är pengar värd mer än vänskap nu förtiden?

Lyxfällantankar allihopa??

Stört......
    Fast det är ju väldigt olika vilka förutsättningar man har och vilken typ av vänner man har en del är sådana som lever och spenderar på ett visst sätt just pga de har råd med det, alla har inte skulder över öronen och lever över sin budget. En del klarar utan några ekonomiska bekymmer alls att lägga 10 000 :- på ett bröllop.

Det enda konstiga i detta tycker jag är att man som grupp inte verkar ha kommit fram till en bra lösning .
     Svensexa eller möhippa planerar väl tillsammans och alla måste ju kunna vara med och påverka vad det skall kosta och innehålla för att så många som möjligt skall kunna vara med och för att det skall bli roligt för brudgummen?
    Lycka
Svar på tråden 8000 för att gå på bröllop??