• Anonym

8000 för att gå på bröllop??

säg nej till möhippan men gå på brölloppet och säg att det är för dyrt för er det får de övriga acceptera

• Anonym

Men det blir ju inte 8000 för att gå på bröllopet. Det är ju svensexan som kostar Tacka nej till den och gå på bröllopet som ni tänkt. Man måste inte gå på svensexa.

• Anonym

Tacka nej till svensexan och gå på bröllopet. Det tror jag betyder mer för dom.

• Anonym

Vi har helt OK inkomster men ALDRIG att vi skulle lägga pengar på en svensexa i annat land! Eller den summan på svensexa öht. Överdrivet!

• Anonym

Jösses svensexa i Portugal är alla höginkomsttagare eller? Ännu en tråd där folks vänner får betala multum för svensexor och möhippor. Jag fattar inte, varför inte anordna något alla kan vara med på istället? Varför ska det vara så in i himmelens dyrt? Ja har ni inte råd så har ni inte och då får ni ju så klart prioritera bröllopet istället.

• Anonym
    Anonym (En inkomst) skrev 2011-09-18 18:04:38 följande:
    jag vet inte.. men annars brukar de vara jättesnåla.

När mannen fyllde 25 bjöd vi 20 pers på trerätters middag, med sprit, drinkar, öl, vin och allt ingick.
    Till present hade hans 15st bästa kompisar lagt ihop till ett tennisrack... :-/

Men nu ska inte jag vara sån, min man älskar sina kompisar...

Min erfarenhet är att det räcker med att en eller två inofficiella "ledare" i kompisgänget kommer på något och då vågar resten oftast inte säga emot. Gäller ofta i tjejgäng också.
    Sedan finns det ofta de som har rang inom kompisgäng. Det kan märkas på att någon oftare är inbjuden än en annan, någon får dyrare present eller fler hedersamma uppdrag (bestman, tärna, gudförälder). Skittramsigt. 

Hur som helst, det där är bara bortkastade pengar. Det förstår din sambo också, eller?  
  • Anonym

Alltså, det var lättare förr! När mina päron gifte sig så var det en enkel eftermiddagsceremoni i rådhuset, med lite kaffe och smörgåstårta i bostaden efteråt. Det enda som kostade lite var brudklänningen och buketten. Ringarna också förstås. Svensexa eller möhippa - EHhh, vad är det för nåt, kan man äta det?

Detta var i början av 70-talet. Nu ska man visst bränna 8000 spänn för någon ANNANS bröllop. Sjukt är vad det är. Jag hade absolut tackat nej, ÄVEN om jag skulle ha råd, bara för att hela idén är så pretto och Von Uber att jag ändå bara skulle gå och reta mig på hela idén.Skrikandes

Mitt eget bröllop var lite mer påkostat än päronens, men inte med några svensexor eller möhippor som ruinerade folk. Skärpning alltså...

• Anonym
    Anonym (En inkomst) skrev 2011-09-18 18:17:24 följande:
    inte någon som känner att de hade tyckt det varit skitcoolt och hade velat gå?

Jag känner det, borde man inte försöka klara det? Det är ju inte brudgummens fel... han har ju inte bestämt detta...
    Ska man samla burkar? Någon som har något annat bra knep att spara pengar? Loppis?
    Nä, det är inte skitcoolt med såna - ursäkta kraftuttrycken nu - PUCKON till polare som planerar in en så DYR aktivitet utan att ha checkat av samtliga involverades taxeringskalendrar först. Och som DESSUTOM sätter den oskyldige och trevlige brudgummmen i skiten, genom att alla inte har råd att vara med som skulle kunna vara med -- till sorg för brudgummen! Jag hade aldrig velat gå, även om jag hade haft råd! 

Och herregud, ett TENNISRACKET?! Din man ÄLSKAR såna snåljåpar? WHY?
  • Anonym

Vill han gå så får han väl ta och försöka tjäna lite extra pengar som täcker det så att er familj inte blir drabbade för denna stora utgift.

• Anonym
    Anonym (En inkomst) skrev 2011-09-18 19:34:16 följande:
    antar att de clearat med bruden först..

nu har min man svarat på sms:et

Jag hade JÄTTEGÄRNA gått på ****s svensexa, men det blir för dyrt för oss.

Bra - GRATTIS! Era barn tackar er för att pengarna går till dem, inte till "puckopolarna". Ha det så KUL på bröllopet, för brudgummen verkar i alla fall vara ok!
Svar på tråden 8000 för att gå på bröllop??