• Glass

nybörjarkurs i scrapbooking i Göteborg...

Finns det?

Jag har tittat runt på nätet, men hittar bara ett ställe och det ställlet har jag läst både gott och ont om.
    Är det någon som har tips på någon nybörjarkurs som man kan gå?

• Svar på tråden nybörjarkurs i scrapbooking i Göteborg...
  • Morfen

Låg ingen nybörjarkurs på www.scrappamera.se just nu, men mejla henne och fråga. Hon är supertrevlig och har mycket inspiration att ge. Förvisso beläget i Stenungsund, men jag lovar att resan är värd att göra. (gick på kurs för ett par år sedan på Scrapbook Etc och jag var inte imponerad).

• Glass

Ja jag ska no maila henne, men det är lite långt att åka. Jag har tyvärr inget körkort

Andra förslag kanske?

• Morfen

Glass: Det finns en tjej som heter Madeleine, som har kurser (tror hemma hos sig) i Utby i Göteborg. Hon jobbar extra då och då på Scrapbook Etc, men jag tror hon har en helt annan stil än Gisela och framförallt så är hon så himla trevlig och inspirerande. Tog en lapp till dig i butiken idag där hon satt upp anslag om att hon håller kurser.
    Hennes mejl är: maddesigno@hotmail.com eller mobil: 0708-654 560
    Så du kan ju slänga iväg ett mejl och kolla med henne kanske?

• Morfen

Glass, jag är inte säker riktigt.. men det som Gisela har visat upp i butiken är ganska underliga ihopplock av färger och former ibland tycker jag.. lite hafsigt. Jag har inte sett mkt av Maddes alster (tror jag). Gissar på att de fyra första scrapsidorna här har gjorts av henne: www.scrapbook.se/albumsida.htm ganska stilren och enkel stil.
    Som sagt, hon är så otroligt positiv och inspirerande som person.

• Cia o krabaten

Du kan ju fråga Eleonore på scrapbutiken. Jag har för mig att hon åker ut och har kurser om man är några stycken.
    Kika in på Forumet så kan man ställa frågor till henne i nån av trådarna längst ner.

• Glass

Jag är också för den rena stilen, inte så mycket plotter och inte så avancerat. Det sista kanske beror på att jag inte vet hur och vad jag ska göra

Cia och krabaten:  Elenor på vilken affär?

• Morfen

Glass: Eléonor på scrapbutiken.se menar nog Cia. Fråga henne, det är ingen dum idé. Supertrevlig tjej och butiken kan jag också rekommendera.

• Cia o krabaten

Glass: Du läste nog bara för sent på natten. Det står väl eleonore på scrapbutiken....
    Kika in på Forumet på scrapbutiken.se så kan man ställa frågor till henne i nån av trådarna längst ner.

• Glass

Haha, fattade inte att scrapbutiken var en namn

Vilken av dessa tjejerna tror ni är bäst med nybörjare? Vi är ju inte alls avancerade och vill inte ha för mycket på en gång, liksom

• Morfen

Svår fråga.. Det är nog vilken som.
    Det viktigaste är inte stilen DE scrappar i utan att du kommer in i tänket, sen hittar du din egen stil.

• Glass

Du har nog rätt i det. Frågan är om jag verkligen kan hitta någon stil, jag förstår inte hur alla ni andra kan komma på så mycket fina saker att göra!

• Morfen

Jo det är klart att du kan hitta din stil. Man får testa lite olika grejer och man måste ju inte hålla sig till _en_ stil heller, det viktigaste är att leka och testa med färger, former och papper. Den bästa inspirationen får man genom att surfa runt och se vad andra gör, sno idéer och spara bilder på LOs som man vill återgå till och försöka göra likadant eller plocka någon detalj ifrån. Så började jag iaf. Sedan gick jag en kurs på Scrapbook Etc, "snabba sidor" eller så tror jag den hette, men den gav mig ingenting mer än att det var skoj för stunden att sitta och pyssla, men det var en dyr kurs i förhållande till vad den gav.

• Glass

Jag försöker att leta runt lite och titta på idéer, men jag glömmer bort dem igen. Jag tror att det kanske blir lite med verkligt för mig när jag verkligen sitter med foton och papper framför mig. Just nu känns allt så luddigt.

• Morfen

Den bästa inspirationen och kom-igånget fick jag när jag hittade en scrapkompis och vi började träffas hos varandra. Det var lättare när min dotter var lite mindre och sov middag två ggr/dag, så nu blir det inte av.. men då satt vi iaf och hjälpte varandra och gav varandra idéer och sånt.

Svar på tråden nybörjarkurs i scrapbooking i Göteborg...