• Anonym

Han vill mer än jag....

Känns som om detta är ett rätt vanligt problem i en relation.
    Jag har mycket mindre sexlust än min kille. Jag kan vara utan sex länge utan att längta, medans han gärna skulle ha sex varenda dag. Det är sällan jag längtar efter sex och det är i 9 fall av 10 han som tar initiativet.
    Detta har blivit ett stort problem, han har tappat känslor och tro på oss. Jag vill känna mer lust och känna glädje inför sex, men hur ska man göra??
    Jag har gjort felet innan att bara struntar i det och tänkt att " det löser sig nog" men nu måste jag ta tag i detta. Jag älskar min kille och vill inte förlora honom pga detta!
    Han vill känna att jag vill, inte bara att jag gör det för hans skull.
    Jag vill verkligen lösa detta och få mer lust, vi har pratat om sexrådgivning. Någon som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Han vill mer än jag....
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:17:31 följande:
    Det skulle kanske vara lite tråkigt, men jag skulle ju inte dö direkt eller må dåligt av det. Mer ryckt på axlarna och tänkt att man inte kan få allt här i livet.
    Men hur skulle känslan vara om du upptäcker att utbudet av dina favoriträtter, inklusive tacos, är större på resturangen intill?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym skrev 2011-09-18 21:25:39 följande:
    Känns som om detta är ett rätt vanligt problem i en relation.
    Jag har mycket mindre sexlust än min kille. Jag kan vara utan sex länge utan att längta, medans han gärna skulle ha sex varenda dag. Det är sällan jag längtar efter sex och det är i 9 fall av 10 han som tar initiativet.
    Detta har blivit ett stort problem, han har tappat känslor och tro på oss. Jag vill känna mer lust och känna glädje inför sex, men hur ska man göra??
    Jag har gjort felet innan att bara struntar i det och tänkt att " det löser sig nog" men nu måste jag ta tag i detta. Jag älskar min kille och vill inte förlora honom pga detta!
    Han vill känna att jag vill, inte bara att jag gör det för hans skull.
    Jag vill verkligen lösa detta och få mer lust, vi har pratat om sexrådgivning. Någon som har erfarenhet av detta??

Jag känner igen mig något otroligt i det du skriver. Det är som för mig och min sambo. Det är nästan alltid han som tar initiativet och jag har sällan egentligen verkligen lust, men ställer ofta upp ändå för hans skull. Han säger att han älskar mig, och jag tror honom, men jag är väldigt rädd för att vårt förhållande ska gå åt skogen pga detta. Det känns absolut inte rätt mot honom att "ställa upp" för hans skull, men samtidigt tänker jag att om vi bara skulle ha sex när jag verkligen ville så skulle det ju aldrig bli av.

Mitt problem är att det kan göra rätt ont vid samlag, kan ju bero på att jag inte är tillräckligt upphetsad, vi har försökt med glidmedel (torkade snarare ut än gav mer glid), jag slutade med mina p-piller (de kan påverka slemhinnorna och sexlusten), men det känns inte som att det verkligen hjälpt. Och jag antar att det liksom blivit en ond cirkel helt enkelt.

Jag älskar min sambo, och jag vill inte förlora honom. Men det känns inte rätt mot honom heller. Skulle så gärna vilja ha ett bra sexliv. Börjar bli innerligt trött på detta nu, men vet inte vad jag ska göra för att bryta mönstret. Det är bara så frustrerande, och jag vet att han känner sig ratad varje gång jag säger nej till sex, och allt jag vill är att vara en bra flickvän som behandlar honom på rätt sätt. Jag vill inte att han ska behöva tjata sig till sex, jag vill ha sex med honom för att jag själv verkligen vill det.

Kanske borde jag ta mig en funderare på sexrådgivning. Det känns inte som att jag kommer kunna fixa det här på egen hand.        
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:37:11 följande:
    Men hur skulle känslan vara om du upptäcker att utbudet av dina favoriträtter, inklusive tacos, är större på resturangen intill?

Men jag fick ju aldrig äta tacos, varför skulle jag då gå dit? Förstår inte alls. Det jag har förstått är väl att vi tycker olika och det kommer vi förmodligen alltid att göra så ingen idé att diskutera vidare.
  • sextiotalist
    Kotthare skrev 2011-09-19 21:20:19 följande:
    Man får sexlust av att ha mkt sex, även om man inte vill. Det sa sexologen, och det stämmer faktiskt! Tvinga dig till att göra det varje dag en vecka - dag 10 är du garanterat sugen igen.

Som löpträning!
    Det stämmer inte på mig (och inte heller löpträning). Jag kan faktiskt tröttna (dvs få väldigt lite lust) om vi har sex för ofta, har jag det varje dag i två veckor, så vill jag inte se åt sex på över en månad.
    Det blir som att äta glass varje dag, men tröttnar.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:41:33 följande:
    Men jag fick ju aldrig äta tacos, varför skulle jag då gå dit?
    Ditt val.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:43:33 följande:
    Ditt val.

Då väljer jag att inte äta tacos, för det är faktiskt inte såå viktigt.
  • prince87

hej :)
    jag har samma problem med tjejen....jag vill ha varje dag men hon vill inte...sen har jag pratat med henne om de då kom vi fram till att hon vågar inte ta första steget och var blyg...kanske du är de också tänk på de Flört

• Sabbi
    sextiotalist skrev 2011-09-19 21:42:53 följande:
    Det stämmer inte på mig (och inte heller löpträning). Jag kan faktiskt tröttna (dvs få väldigt lite lust) om vi har sex för ofta, har jag det varje dag i två veckor, så vill jag inte se åt sex på över en månad.
    Det blir som att äta glass varje dag, men tröttnar.

Samma för mig, sen måste jag ha BRA sex för att vilja ha mer sex. Ställer jag upp så blir det tråkigt sex och jag längtar inte efter det igen eller blir tjatad till sex så minskar ju lusten också.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:45:02 följande:
    Då väljer jag att inte äta tacos, för det är faktiskt inte såå viktigt.
    Vad är viktigt?
    Om du blir utan det också?
    Var sätter man gränsen för vad man står ut med?

Om min arbetsgivare sa att jag blir utan lön skulle jag inte rycka på axlarna och tänka att pengar inte är så viktigt utan jag skulle söka ett nytt jobb.
  • sextiotalist

Skrattar åt jämförelsen tacos, oxfilé och blå färg.
    Det jag har lärt mig att man är olika.
    Jag för min del ser inte sex som något livsviktigt, kan vara utan det, men eftersom jag lever med en man som tycker sex är viktigt (däremot inte livsviktigt) så har vi sex regelbundet.

Vi pratade om det för ett tag sedan, sambon och jag, om han skulle stanna med mig om jag av olika skäl inte kunde ha sex. Ja, det skulle han, för han har så mycket känslor och vi har så mycket tillsammans, så vårt förhållande hänger inte på sexet på samma sätt som det kanske gjorde för 10 år sedan.

Men för att återgå till Ts problem, hur är det med allt annat omkring er. Har ni tid för varandra, går promenader, pratar, sitter tyste bredvid varandra, vissar uppskattning och ömhet på andra sätt. Låter ni visa att ni älskar varandra på era egna sätt. Du skriver att du måste ha sex för att känna dig bekräftad, finns det inga mer sätt att visa att han älskar dig?

Svar på tråden Han vill mer än jag....