"Tvingad" till kejsarsnitt....
Känner bara att jag behöver skriva av mig lite, om någon har tid att läsa och bry sig vore jag glad.
Jag var inne på förlossningen förra veckan för ett vändnigsförsök pga bebisen börjar fixera sig i sätesbjudning. Efter CTG registrering och annat kom läkaren in och sa att hon inte tänkte göra något vändningsförsök pga jag har en trombocytopeni (ökad blödningsrisk) och hon var rädd att moderkakan skulle kunna skadas och att det då skulle bli tvunget att göra ett akutsnitt. Då skulle man ha mindre kontroll på blödningarna och det skulle innebära stora risker både för mig och bebisen. Ett planerat snitt är mitt enda alternativ för då kan man behandla min trombpcytopeni innan och efter snitten för att minska riskerna.
Jag förstår att detta är mitt enda vettiga alternativ. Jag vill ju under inga omständigheter riskera mitt eller barnets liv! Trots det så är jag jätterädd för snitt och jag VILL INTE!!!!!! Jag är rädd för komplikatoner och att jag inte ska kunna ta hand om min bebis efteråt. Jag lever ensam och ser skräckscenarion framför mig att jag kommer att vara fången i min lägenhet (två trappor utan hiss!) utan mat.....
Jag har en underbar mamma som ställer upp och massor av vänner, men just nu känner jag mig så ensam och rädd
Den 4/1 blir jag mamma.......