• Anonym

min vän stal mina dyra smycken

Igår hade ja min väninna på besök hos mig i min nya lägenhet. Hon gick själv runt lite för en visning å sedan in i mitt sovrum. I mitt sovrum har jag en byrå där alla mina smycken finns, eftersom att jag avgudar smycken så har jag samlat på mig en hel del under mina år.... Jag har även vissa framme på en slags "hand hållare" (en hand som man kan hänga smycken på) om ni förstår vad jag menar? Där hängde dyra halsband, ringar å armband. När hon väl fick syn på det utbrast hon "X JAG DÖR, guuuud vad vackra!!!" varpå jag stolt säger att ja, visst är dem fina..... Jag fortsatte sedan med mitt i köket för att ordna fika. När hon sedan gått hem å ja skulle lägga mig upptäckte ja till min stora fasa att ALLA smycken på "hand ställningen" är PUTS VÄCK..!! Jag har letat överallt, men dem finns inte! Vad fasen ska jag göra?! Det är ju uppenbart att det är min vän som tagit dem eller överreagerar jag? Har jag haft inbrott under tiden hon var här?? Fattar ingenting, knappt sovit en blund inatt för det var mina favorit smycken och de va inga billiga heller Ska ja ringa henne å konfrontera henne????????????

• Svar på tråden min vän stal mina dyra smycken
  • cpOFFER

ja du är löjlig och överreagerar. ville hon ha dem så är det klart hon får ta dem.

Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • Anonym
    misplacedname skrev 2011-09-19 08:45:02 följande:
    Polisanmäl?
    Jag vill inte polisanmäla, tänk om det inte är hon då men ja tro ju det är det men ändå inte Sån jobbig situation....... 
  • misplacedname
    Anonym skrev 2011-09-19 08:47:39 följande:
    Jag vill inte polisanmäla, tänk om det inte är hon då men ja tro ju det är det men ändå inte Sån jobbig situation....... 
    Polisanmäl att de är borta, försäkringen kan täcka då iaf.
  • Anonym

Äh, låt det vara. Du kna köpa nya o hon får nått fint att ha på sej. =)

• Anonym

Gå en husvisning hemma hos henne en dag ist, kom oanmäld.
    Menar inte att du ska rota runt utan hålla ögonen öppna bara.
    är det hon så kanske de ligger framme någonstans.

• Anonym (Loloo)

Men självklart ska du anmäla henne. och ringa och säga att du gjort det med då dina smycken är borta efter hon varit där. Hon verkar ju dessutom väldigt korkad. klart hon blir misstänkt om hon först berömmer dom och sen är dom bara borta. tror hon inte du ska märka något eller?

• Anonym
    Moppepojke skrev 2011-09-19 08:45:12 följande:
    ja du är löjlig och överreagerar. ville hon ha dem så är det klart hon får ta dem.
    Är det kul att vara sarkastisk?
  • cpOFFER
    Anonym skrev 2011-09-19 08:53:46 följande:
    Är det kul att vara sarkastisk?
    nej
    Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
Svar på tråden min vän stal mina dyra smycken