• zzara

Blödning innan testdagen?

Hej.

Jag undrar om det är någon mera som fått en liten blödning vid ruvning? Jag ska testa med gravsticka om 2 dagar men har fått lite blod på pappret vid 2 tillfällen dom sista dagarna. Det har kommit om jag gjort " nr 2" bajsat och nu känns det lite som mensvärk. Kan det vara så att det inte har funkat den här gången då? :(
    Det är vårat första ivf försök. 

• Svar på tråden Blödning innan testdagen?
  • Vickan I

Jag har blödit innan TD vid två av våra försök. Första gången gick det inte bra då, men nu andra gången är jag gravid i v 35. Hänger i en IVF-tråd med en massa andra gravida och det är fler där som blödigt lite/medel/mkt än som inte gjort det, så det behöver inte vara kört. Vilken RD är du på?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • zzara

Tack för svar!

Vi satten in ett ägg den 7/9 så då är det 12:e dagen idag. Det är ju så nervöst och man försöker ju att inte tänka på det så mycket men det är ju inte så lätt. Nu känns det dessutom som mensvärk. 
    Man blir så less på denna väntan hela tiden...ovissheten.

• Vickan I

Ja att ruva är terror helt klart. Duktig du är som inte tjuvtestat, det gör jag alltid . Mensvärk kan vara växtvärk också. Hoppas för dig! 

• zzara

Vad menas med växtvärk då? Känner mig helt lost i allt detta, jag är så tacksam för dina svar. :) Man känner sig lite ensam mitt i allt ibland, skönt att läsa lite här då.
    Hur har din resa gått, om du vill berätta förstås.

• Vickan I

Växtvärk är när livmodern växer och känns ofta PRECIS som mensvärk.

Vi utreddes 2008 efter att ha försökt bli gravida och det visade sig då att vi hade sk. manlig faktor (mannen hade för få spermier) och att IVF (ICSI) var vår enda chans till biologiska barn. Vi hade den stora lyckan att bli gravida på vårat första ET (färskförsök) som blev vår son född i januari -09. Nära att det inte blev ngt då jag blev överstimulerad. Vi fick då samtidigt fyra stycken till frysen till kommande syskonförsök som vi påbörjade i juni 2010. Tyvärr var det lite svårare så försök ett blev minus, försök två fick jag svaaaga plus när jag tjuvtestade som blev till minus på TD = en kemisk graviditet/tidigt missfall. Försök tre ett hemskt jobbigt utomkveds (då blödde jag lite som jag skrev innan) och nu försök fyra (då jag blödde igen och var säker på att det var kört) så är jag gravid i v 35, med igångsättning om precis tre veckor idag .

Hoppas så för er . Har ni några i frysen?  

• zzara

Men åh va spännande, nu är det ju jätte nära för er! :) Grattis!!!
    Man blir så glad för dom positiva man läser om! :) 

Våran historia är väldigt lik eran. Min sambo har också för få spermier och efter äggutplockningen  (maj -11) och befruktning så hade vi 3 st ägg.
    Jag blev väldigt överstimulerad så vi fick inte sätta tillbaka det första ägget som var ett sk "topp ägg".  Nu har vi 2 st ägg kvar, men dom är inte utav samma bra kvalitet så vi kommer nog behöva sätta in båda vid nästa försök.

Tack för din uppmuntran, det värmer! 

• Vickan I

Ja det var lika historier. Jag fick tjata på läkaren och beslut togs verkligen i sista sekunden att jag fick köra, men jäklar var dålig jag var veckan efter. Men såklart värt det nu i efterhand. Visst är det intressant hur man kan glädjas med andra IVF:are och verkligen mena det när de plussar och lyckas även om man sörjer lite själv samtidigt som man kan tycka det är jättejobbigt med andra "vanliga" som lyckas bara huxflux runt omkring?!

Uppdatera gärna hur det går .

• Lovebug

Tyvärr har jag fått en blödning ett par dagar innan testdagen och det har bara forsat vid själva testdagen så pass mycket att det kändes helt meningslöst att testa. Dock är det ju inte helt ovanligt att man kan blöda lite ändå, och det är därför de vill att man testar ändå....så än finns det hopp :)

• Rocktroll

Jag blödde hela helgen, blandat mellan mörkt och färskt blod och idag kommer det knappt något alls. Jag har TD imorgon och tänkte egentligen inte testa men kanske gör det trots allt Glad nervöst men vågar inte hoppas så mycket.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Blödning innan testdagen?