Inlägg från: Ethernity |Visa alla inlägg
  • Ethernity

Tips på bra familjediesel??

Äntligen ska jag börja kolla efter en ny familjebil. 206:an håller inte längre... Jag är ute efter en bränslesnål mellanklass-stor diesel kombi eller en diesel SUV.

Eftersom mina erfarenheter av dieselbilar är begränsade tar jag gärna till mig tips, idéer och fällor på den fronten. Vad är viktigt när det gäller diesel och vad ska man tänka på? Gärna tips på SUV dieslar (typ Jeep Cherokee TD, är den bilen bra egentligen?). Eller finns det något udda märke som man kan fynda på? Har inga fördomar

Vore tacksam för all hjälp

• Svar på tråden Tips på bra familjediesel??
  • Ethernity

okej.. det var intressant.. finns det fler motorer? vad hette den motorn som de har?

/tack!

• Ethernity

aa fast lite dyrt tycker jag... jag e ute efter nåt för max 80-90 tusen..:-/ Anledningen tilll diesel är att jag kommer att köra en hel del med den. Är Opel frontera Diesel bra?

• Ethernity

en fråga, är det b a r a pga av skatten som dieseln blir oekonomisk i sverige? eller finns det andra orsaker oxo? om vi inte behövde betala den höga skatten, skulle dieseln vara ett dåligt val för vanliga svensson ändå? ute i europa är ju dieseln jättestor...

• Ethernity

jag frågan är vad som bli billigast, diesel bil (de dra faktiskt ändå mkt mindre än bensin.. en A6 TDI drar lika mkt och tom mindre än en 206 1.1 bensin) eller en bensinbil som körs på E85... fast då går förbrukningen upp med 20%...

• Ethernity

Oj.. det var bra... kanske en BMW

Livvakten, du har fattat precis vad jag e ute efter tack! Gillade Viton och Pajeron e klart intressant Jag funderar dock på att importera. Som man kan se på dina länkar är ju de här sortens bilar svindyra i sverige.. en sökning på mobile.de visar att det är mkt billigare i Tyskland... Undrar hur mkt soppa de dra de här suv dieseln... ingen bra data iom att de e så ovanliga i sverige

• Ethernity

ska kolla up dina länkar... nu har jag fastnat på grand chrokee.. den e ju såååååååå snygg... nån som vet mer om den bilen... de har ju diesel också, drar de mkt?

• Ethernity

Ja jag hittade den länken oxo.. men inget om förbrukningen..

Svar på tråden Tips på bra familjediesel??