Tips på bra familjediesel??
oki tack för tipsen.. har du ngn koll på japanare? Är Mitsubishi Pajero bra? eller hellre Nissan Terrano?
oki tack för tipsen.. har du ngn koll på japanare? Är Mitsubishi Pajero bra? eller hellre Nissan Terrano?
egentligen e jag ute efter en snål.. är ngn av de som är kända för sin "snåla" motor? Nu menar jag inte snål som i en tre cylindrig diesel, utan en som förbrukar mer normalt för sin storlek... jag hade tänkt mig en ganska gammal typ 96-97-98 max
OJ vad snällt av dig... TACK! Ja man kanske ska satsa på en Frontera... var han nöjd med kvalitén? Opel brukar annars vara rätt så sunkiga på den fronten...
Jaha det var intressant... ska kolla på Pajero då... jag har en del erfarenhet i bilar men noll när det gäller SUV:ar och diesel...
Nu ikväll räknade jag på milkostnad för en bensinare som körs med 50% E85 (miljövänligare + billigare) och en diesel, samma bil fast med olika motorer.
Dieseln kom att kosta halva priset/mil (exklusive skatt förstås...)
då drar inte de gamla dieslarna så mkt mer ändå....
Men ärdet inte så att reglerna för lastbilsregistrering ska ändras?
Jasså... det visste jag inte... men har ngt klubbats igenom eller är på väg??
typiskt Sverige... men jag väljer att bortse från detta... min situation är lite annorlunda
Eller så hittar man sina egna vägar... Seriöst talat har jag knappast råd med en diesel (det lär ju inte bli en miljöklass 2005 direkt) i dagens skatte Sverige den saken är klar, än mindre en SUV.. men jag ville ta reda på OM det inte vore för skatten, skulle det löna sig att köra en diesel-bil eller inte..??
Men vad du gör är alltså att du har en galler bakom framsäterna och vid besiktning så tar du ut de bakersta stolarna är det så?
ok du e HEDERLIG mao...
men vad var det för bil du hade nu igen? jag trodde det var en personbil...
just det ja... ja tältstol vore ju nåt
okej..
fler som gör så?
Okej jag känner att jag måste ge en liten förklarning till mitt tycke för dieselbilar. Jag har en möjlighet att låna en bil under "bekvämlighetsflagg". Dock får jag bestämma själv vilket drivmedel den ska gå på. Därför undrade jag, om maninte behövde ta hänsyntill skatt och sånt, skulle det bli billigare att ha en dieselbil jämnfört med en bensinare...?
numera lockar det mig mer och mer... jag har iof kört dieseldrivna fordon men inga personbilar... (bara bussar)