Chatta med vår träningscoach Linda!
Pluffsan skrev 2011-09-21 20:22:04 följande:
Hej Linda! Jag är med i allevos viktklubb nu och försöker gå ner i vikt. Har ungefär 9kg kvar till min målvikt. Men jag känner att jag måste komma igång med träning. Problemet är att jag har två små barn och har därför svårt för att komma iväg och träna. Finns det några bra tips på träning hemma? Dvd? Gummiband? Alla tips välkomnas! :) Mvh Emma
Hej Linda! Jag har liknande problem som Pluffsan, men har en son med funktionshinder som inte släpper mig utanför dörren när vi väl kommit hem. Jag har prövat med träning genom Wii-spel (Active Fit, Body Coach och Fitness club), men varje gång jag kommer igång så blir jag sjuk. Iofs så sätter jag igång i 180 och tränar nästan varje dag när jag väl börjar, och blir inom 2 veckor sjuk på ett eller annat sätt - förkyld/inflammation. Finns det tips på hur man kan träna i hemmet och bygga upp det långsamt?? Jag besväras också av ett knä som blev inflammerat i somras efter ihärdiga promenader (40-45 minuter) från jobbet och hem. Hur tränar jag det på bästa sätt? Det gör ont av längre promenader men försöker istället gå av en hållplats tidigare från bussen så jag får mindre promenader....
Jag går hos kostrådgivare sedan ett år tillbaka och har trots min minimala träning gått ner 12 kg med hennes hjälp. Hon har också gett mig tips nu senast på kost jag kan undvika och kosttillskott att äta för att slippa inflammationer.
Tacksam för svar
Anna, Jonathanmamma