• Habbi

Komma iform efter förlossningen - pepp finns här!

Tänkte att vi kanske kan peppa varandra lite på vägen till de kroppsliga målet efter förlossningen? Skriva vad vi gjort om dagen (träningsmässigt) och så. Kanske komma med tips och stötta varandra helt enkelt. Och de som inte ammar kanske kan berätta sina bästa kost tips för viktminskning (om man nu vill gå ner i vikt). Eftersom vi som ammar inte bör banta så får vi satsa på "vanlig mat" och motion istället för kanske någon diet och motion.
    Bilder kan man ju också dela med sig av OM man vill.

Peppa peppa peppa! Skrattande

• Svar på tråden Komma iform efter förlossningen - pepp finns här!
  • Flickan och kråkan

Vi har skippat vagn helt med våra två barn så bär istället.....och många promenader på det viset. Kanonbra på mer än ett sätt . Bra för muskulaturen där ner också som är så lätt att glömma och så trist  .

• Habbi
    Flickan och kråkan skrev 2011-09-19 14:35:29 följande:
    Vi har skippat vagn helt med våra två barn så bär istället.....och många promenader på det viset. Kanonbra på mer än ett sätt . Bra för muskulaturen där ner också som är så lätt att glömma och så trist  .
    Oj! Men tar inte ryggen mycket stryk med en bebis i famnen konstant när ni är ute? :o
  • Flickan och kråkan
    Habbi skrev 2011-09-19 14:38:28 följande:
    Oj! Men tar inte ryggen mycket stryk med en bebis i famnen konstant när ni är ute? :o

Vi har bra bärredskap - sjal och ergonomisk bärsele. Att bära barn slår allt. Sörjer lite att det snart är slut för min del....yngsta är 2½ år och han vill helst gå eller cykla. Finns verkligen inget bättre än att ha en snusande bebis tryggt sovandes vid ens bröst eller en tjattrande 2-åring på ryggen som sitter och pillar en i håret och kramar en om vart annat . Och så motion på köpet .
  • Habbi
    Flickan och kråkan skrev 2011-09-19 14:51:16 följande:
    Vi har bra bärredskap - sjal och ergonomisk bärsele. Att bära barn slår allt. Sörjer lite att det snart är slut för min del....yngsta är 2½ år och han vill helst gå eller cykla. Finns verkligen inget bättre än att ha en snusande bebis tryggt sovandes vid ens bröst eller en tjattrande 2-åring på ryggen som sitter och pillar en i håret och kramar en om vart annat . Och så motion på köpet .
    Hehe, ja men de låter ju mysigt! Och bra som motion.. sen får ju bebis närhet på köpet. Hihi.
  • Flisan79
    Habbi skrev 2011-09-19 14:24:09 följande:
    Ett tips jag har är att ladda ner appen "iMap My WALK".. Kolla in den!
    Vad gör den och finns den till Iphone? Kostar?
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Habbi
    Flisan79 skrev 2011-09-19 14:56:47 följande:
    Vad gör den och finns den till Iphone? Kostar?
    den är gratis och finns för iphone.. den mäter hur snabbt man gått, hur långt man gått, hur  många calorier man bränt och man ser på en karta vart man gått. sen sparas varje promenad så man kan se senare också.

Denna promenad på ca 4km gick jag nyss.

• Flisan79
    Habbi skrev 2011-09-19 16:54:26 följande:
    den är gratis och finns för iphone.. den mäter hur snabbt man gått, hur långt man gått, hur  många calorier man bränt och man ser på en karta vart man gått. sen sparas varje promenad så man kan se senare också.

Denna promenad på ca 4km gick jag nyss.

Åhh, skitbra ju . Ska genast ladda ner den. Tackar och bugar tipset.
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Habbi
    Flisan79 skrev 2011-09-19 16:57:54 följande:
    Åhh, skitbra ju . Ska genast ladda ner den. Tackar och bugar tipset.
    Verkligen! Varsågod. Måste bara säga vilken snygg tatuering du har på revbenen! Blev helt kär i den.. Förvånad
  • NochA

Åh, denna tråden hänger jag gärna med i!

Lilleman är nu 3 månader och han ammas fortfarande så det blir ingen diet för mig än.
    Men motion o nyttig mat ska jag försöka köra på

Ska gifta mig 29/10 så det hade ju inte varit helt fel om man hade hunnit komma lite mer i form tills dess

Svar på tråden Komma iform efter förlossningen - pepp finns här!