• mittistan

Mår riktigt dåligt (illamående, yrsel samt kallsvettig) på jobbet. Går inte att dölja min graviditet, är bara i vecka 8!

Åhhhh det går inte att dölja min graviditet. Jag är bara i vecka 8 och vill inte att alla ska veta eftersom det är så osäkert ännu.

Jag är så trött och mår fysiskt dåligt- alla förstår och frågar om det. Jag får ångest när jag tänker på missfallsrisken.

Hur ska man göra?

• Svar på tråden Mår riktigt dåligt (illamående, yrsel samt kallsvettig) på jobbet. Går inte att dölja min graviditet, är bara i vecka 8!
  • Moniqe1979

berätta och sluta låtsas... Skulle nog vara klart skönare än att försöka spela att allt är bra.
    Min chef fick veta i v 6 denna grav just IFALL att nått skulle gått snett så man skulle slippa förklara DÅ utan det skulle räcka att ringa och säga typ det har gått åt skogen jag kommer inte idag ( har förlorat ett barn i v 20 tiidigare pga missbildat hjärta så varit lite extra nojjig innan denna bebis blivit friskförklarad i magen )

• mittistan

Ja, det lutar åt det- jag kan inte smyga när jag mår så dåligt.

Det känns OK att chefen och några få vet, men inte hela arbetsplatsen.

• jamenvisst

Jag berättade på jobbet i v 9 då en kollega frågade. Kan säga att det är väääldigt skönt att de vet! Jag behöver inte hymla med att jag är skit trött, illamående eller varför jag inte kan med kaffedoften.

• Moniqe1979

ja jag berättade ju inte för ALLA utan för chefen och natt killen som jag löste av kl 5 på morgonen just för att jag ju mådde som värst när han träffade mig samt att jag fick ringa ett par ggr och säga att jag blev sen för att jag ju inte kunde sätta mig i bilen och köra 20 minuter när värsta illamåendet satte in utan fick vänta tills det laggt sig lite... sen fick de andra veta lite allt efter det fanns behov och anledning till det.

• tess1988

Jag är i precis samma sits som dej. Är i v7 och mår sjukt illa, och är jättetrött... Inte alls den pigga och spralliga tjej som jag alltid annars är. Ingen har frågat mej om jag är gravid, än. Men jag ser att alla förstår att det är något på g... 

• Kaosmamma

Hej. Jag är en sån som haft väldigt svåra grav och varit sjuk från v 7. Hoppas det släpper på dig snart! Väntar nr 4 nu och mår bättre än någon annan grav jag haft tidigare... Med de tre andra berättade vi redan i v 5 för att vi var så glada. Nu väntade vi till v 7 och snart är jag i v 10 och många vet om! Det jag vill säga med allt detta snurr haha märks att jag är gravid ;) jo, det är att jag tycker man ska utgå från att man väntar barn, inte missfall. De flesta får sina barn iaf. Och får du missfall så vet ju närheten om det och kan stötta... Jag har aldrig riktigt förstått med att kämpa så att hålla en grav hemlig för att det finns en viss missfallsrisk. Önskar all lycka och hoppas du mår bra snart!

• Ellieott

Förstår din situation. Jag berättade i v 5 bara för jag mådde så illa... Ville hålla det hemligt egentligen

• Gurkan

jag fick berätta för chefen i vecka 7 och för arbetskollegorna i vecka 10. Det gick inte längre jag mådde så fruktansvärt illa och kunde stå upp och sova. De hade redan haft vadslagningen igång innan jag själv ens visste att jag var gravid ;)

Svar på tråden Mår riktigt dåligt (illamående, yrsel samt kallsvettig) på jobbet. Går inte att dölja min graviditet, är bara i vecka 8!